سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۹
گزارش روز دوم؛

تعداد فوتی‌ها به ۱۴ نفر رسید/ دستور مخبر به هیئت ۳ نفره برای بررسی جزئیات پرونده ریزش/ بخش دیگری از سازه متروپل فروریخت/ مالک و پیمانکار متروپل در محل حادثه فوت کردند +فیلم و تصاویر

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 801019
تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس بعد از گذشت یک روز از حادثه همچنان درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز علت این حادثه از سوی مسئولان به طور رسمی اعلام نشده؛ هرچند که قصور سازنده و مالک پروژه مشخص است.
تعداد فوتی‌ها به ۱۴ نفر رسید/ دستور مخبر به هیئت ۳ نفره برای بررسی جزئیات پرونده ریزش/ بخش دیگری از سازه متروپل فروریخت/ مالک و پیمانکار متروپل در محل حادثه فوت کردند +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، ظهر روز دوشنبه در جریان ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تعدادی از مردم کشته و زخمی شدند که با توجه به در جریان بودن کار آواربرداری همچنان تعداد دقیقی از محبوسان این حادثه در دست نیست.

به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو و سرنشینان آنها هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف هم به شدت لرزیدند.
 
 
تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس بعد از گذشت یک روز از حادثه همچنان درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز علت این حادثه از سوی مسئولان به طور رسمی اعلام نشده؛ هرچند که قصور سازنده و مالک پروژه مشخص است.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان گفته است: طبق ارزیابی‌های اولیه ساختمان مجاور بنایی که ریزش کرده نیز شرایط پایداری ندارد.

شعبانی ادامه داد: تمهیداتی انجام شده و وارد فاز عملیاتی شده ایم و با توجه به اینکه خیابان منتهی به منطقه عریض نیست مردم همکاری کرده و راه را باز کنند. ساختمان مجاور طبق گزارش‌های اولیه، در حال ساخت است و از لحاظ ایمنی شرایط پایداری ندارد و تمهیداتی برای آن نیز باید اندیشیده شود.

برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶ هزار مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود. گفته می شود علاوه بر عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز این برج دارای چند طبقه اضافه ساخت بوده است.

۲۲:۱۰   14 کشته و ۳۲ مجروح

وزیر کشور گفت: تا این لحظه ۱۴ نفر فوت شده و ۳۲ مصدوم در حادثه ریزش برج متروپل آبادان داشتیم.

وحیدی بیان کرد: ۲۹ مصدوم بهبود پیدا کردند و از بیمارستان مرخص شدند.

وی یادآور شد: زمان دقیقی را برای آوار برداری نمیتوان مشخص کرد و یکی از خطرات، ریزش سازه‌های ناپایدار در محل حادثه است.

۲۱:۰۵ یکی از محبوس شدگان ساختمان متروپل نجات یافت

پیرحسین کولیوند شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش بی وقفه عوامل امدادی حاضر در صحنه عملیات سانحه ریزش ساختمان متروپل، یک فرد زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

کولیوند افزود: برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی انجام شده و تلاش خستگی ناپذیر امدادگران، منجر به تسریع در روند امدادرسانی در سانحه متروپل شده است.

وی تاکید کرد: عملیات جست‌وجوی مفقودان این حادثه با قوت ادامه دارد.

فرد نجات یافته، عزیز عچرش نام دارد و از کارگران ساختمان متروپل بوده است.

۱۸:۳۰ بخش دیگری از سازه متروپل فروریخت/ سه امدادگر مصدوم شدند

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امدادرسانی از ابتدای وقوع حادثه ریزش متروپل توسط تیم‌های جستجو و نجات و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان خوزستان آغاز شد.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب، جستجوگر، زنده‌یاب و تیم‌های جستجو و نجات از ابتدا وارد صحنه شدند و امکانات لجستیکی و عوامل امدادی نیز در سطح مطلوب وجود دارد.

شعبانی گفت: در خصوص روند امدادرسانی و آواربرداری عنوان کرد: در خیابان کناری مجمتع متروپل که بخش عمدهای از آن فروریخته است در حال جمع‌آوری آوار هستیم تا بتوانیم به طبقه همکف و زیرزمین دسترسی پیدا کنیم. 

وی افزود: عملیات جست‌وجو و امداد در طبقات فوقانی در روز اول به اتمام رسید و اکنون دغدغه اصلی ما این است که به همت عوامل امدادی به منطقه زیرزمین دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خدمت مردم هم‌استانی به ویژه شهروندان آبادان عرض می‌کنم که خونسردی خود را حفظ کنند و به عوامل امدادی اعتماد کنند و اجازه دهند که کار امداد ادامه پیدا کند.

شعبانی با اشاره به ریزش بخشی از سازه متروپل و زخمی شدن سه امدادگر، بیان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه حین عملیات آواربرداری فرو ریخت و سه نفر از عوامل امدادی دچار جراحت شدند.

وی افزود: شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.
۱۸:۰۸ مأموریت مخبر به هیئتی برای بررسی حادثه متروپل آبادان

هیئتی ۳ نفره از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور مأموریت یافت تا ضمن عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزئیات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کند.

براساس ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، محمد یزدی مشاور وی مأموریت یافته تا با همراهی مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور و محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گزارش خود را با همفکری دیگر متخصصان این حوزه جمع‌بندی و ارائه کنند.
 

 
۱۳:۴۷ اعلام عزای عمومی در آبادان و خرمشهر
در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان حجت الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در  خوزستان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جان باختگان حادثه به مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر اعلام کرد:  فردا، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در آبادان و خرمشهر عزای عمومی خواهد بود.  

۱۳:۲۱ هویت جسد مالک ساختمان متروپل تأیید شد
صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفان و مسببان حادثه از سوی مرجع قضائی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

وی گفت: با توجه به کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمان اصلی پرونده در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی برای تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تأیید قرار گرفت.

۱۳:۰۲ آتش نشانان تهران وارد آبادان شدند
۵۰ آتش نشان از تهران به همراه ۱۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین مخصوص آواربرداری در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان ساختمان متروپل وارد آبادان مشارکت خواهند داشت.

از روز گذشته تاکنون ۶۰ آتش نشان از اهواز، چندین گروه امدادی از شهرهای مجاور و شهر ایلام به آبادان اعزام شدند تا روند امداد رسانی سرعت بیشتری یابد.

عملیات آوار برداری و نجات افراد گرفتار این حادثه با تلاش نیروهای امدادی و کمک رسان از شهرهای مختلف خوزستان و استان‌های دیگر ادامه دارد.

۱۲:۳۴ تمام امکانات برای حادثه ریزش متروپل بسیج شده است
احمد وحیدی صبح امروز سه شنبه در ستاد بحران شهرستان آبادان با اشاره به ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان اظهار کرد: خوشبختانه تمام امکانات لازم برای امداد رسانی و آواربرداری بسیج شده و امداد رسانی به تمام قدرت در حال انجام است.

وی افزود: حجم آوار بسیار زیاد است ضمن اینکه خیابان‌های اطراف هم کم عرض هستند و رسیدن به محل حادثه بسیار دشوار است با وجود این کار امداد رسانی بدون وقفه از دیروز تاکنون در حال انجام است و در این مدت هم افراد زیادی از زیر آوار نجات یافته‌اند.

وزیر کشور گفت: درک می‌کنیم برخی خانواده‌ها داغدار عزیزان خود هستند یا نگران افراد باقی مانده در زیر آوار هستند ولی امداد گران با تمام قدرت در حال انجام کار خود هستند و این کار آنها را خانواده‌ها هم مشاهده می‌کنند.
وحیدی تاکید کرد: مسئولان قضائی قطعاً همانگونه که اعلام کرده‌اند با قاطعیت با مسببان و متخلفان این حادثه برخورد خواهند کرد تا از این پس شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

۱۲:۱۵ جدیدترین آمار ریزش ساختمان متروپل / ۳۳ مصدوم و حبس تعدادی از افراد
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به جدیدترین آمار از وضعیت مصدومان حادثه در آبادان گفت: تا این لحظه ۳۳ نفر مصدوم شدند که به غیر از یک نفر حال بقیه آنها مساعد است.

وی افزود: شاهدان عینی می‌گویند که ۵۰ نفر زیر آوار محبوس شدند، با توجه به سابقه ما در حادثه پلاسکو، احتمال زنده ماندن برخی از این افراد وجود دارد و عملیات برای پیدا کردن افراد همچنان ادامه دارد.

خالدی اظهار داشت: متأسفانه تمامی آوار در یک طبقه فروریخته است و این موضوع کار آواربرداری و رسیدگی به مصدومان را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: ۵۰ آمبولانس در محل حاضر است و ۱۰۰ تخت هم در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به مصدومان در نظر گرفته شده است. تا به این لحظه متأسفانه ۹ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

۱۲:۱۴ تیم ویژه سازمان بازرسی درآبادان مستقرشد / مابقی ساختمان پایدارنیست
در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس ویژه استان خوزستان مبنی بر نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان و بررسی ابعاد مختلف موضوع و معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضائی و اداری، تیم ویژه‌ای از بازرسی این استان مأمور بررسی موضوع شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همان ساعات اولیه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان به بازرس کل ویژه استان خوزستان مأموریت داد که با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضائی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد که متعاقب این دستور تیم ویژه‌ای در آبادان مستقر شدند.

۱۱:۳۸ مالک و پیمانکار ساختمان متروپل جان خود را از دست داد
صادق جعفری چگنی در مورد جزئیات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد برای تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.

وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تأمین شده است.

۱۱:۰۸ ۱۱ کشته و ۳۲ مصدوم / حدس می‌زنیم تعدادی در زیرزمین باشند
محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطابق آخرین آمار ۱۱ نفر در جریان حادثه آبادان کشته شدند و هم‌اکنون ۳۲ مصدوم داریم.

وی با اشاره به اینکه به همراه وزیر کشور در محل حضور پیدا کردیم، گفت: از همان ساعات اول تلاش شد ساماندهی منظمی را برای اجرای عملیات برنامه‌ریزی کنیم.

نامی ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهوری گروه‌های امداد و نجات شهرداری تهران، اصفهان، شیراز و ایلام علاوه بر گروه‌هایی که در منطقه خوزستان بود حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه تخلیه ساختمان‌های اطراف انجام‌شده است، افزود: تلاش می‌کنیم از طریق کوچه کناری به زیرزمین برویم.

نامی ادامه داد: کسی آماری ندارد در زمینه اینکه چه تعداد مفقود یا محبوس هستند ولی حدس می‌زنیم تعدادی در زیرزمین باشند.

۱۱:۲۸ روایتی از عملیات نجات ساختمان متروپل در روز دوم ۱۱:۰۷ فیلم / تصاویر هوایی از ساختمان تجاری متروپل آبادان
 

۱۱:۰۲ فیلم / ورود تیم های جدید امدادی به محل حادثه آبادان
 

۱۰:۱۸ ۳۰ مفقودی در ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند
احسان عباسپور صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ساعت‌ها تلاش، امدادگران تعداد ۳۰ مفقودی را که در زیر آوار گرفتار شده بودند، زنده از زیر آوار خارج کردند.

عباسپور بیان کرد: این ۳۰ نفر که دچار آسیب دیدگی شده بودند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

وی یادآور شد: تعداد جان باختگان حادثه ریزش ساختمان مترو پل این شهرستان به ۱۰ نفر رسید.

۱۰:۱۷ عکس / آواربرداری ساختمان متروپل

 




۱۰:۰۳ هدف امدادگران هلال احمر رسیدن به زیر زمین متروپل است
پیرحسین کولیوند صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبق متروپل در آبادان اظهار کرد: تقسیم کار مناسبی بین امدادگران صورت گرفته و هم اکنون تلاش برای یافتن افرادی که احتمالاً هنوز زیر آوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون کار امداد رسانی با ساماندهی بهتری دنبال می‌شود و کار سرعتی خوبی به خود گرفته است.

کولیوند با اشاره به اینکه تعداد نیروهای هلال احمر موجود در محل به اندازه کافی هستند، بیان کرد: هدف ما رسیدن به زیر زمین ساختمان است تا اگر افرادی را که در این منطقه گیر کرده‌اند بتوانیم آنها را نجات دهیم ولی در حال حاضر برداشت آوار ساختمان اولویت دارد.

وی همچنین گفت: تاکنون هفت نفر توسط سگ‌های زنده یاب از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

۹:۴۰ ۱۰ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل دستگیر شدند / دستگیری ۳ شهردار
دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از مقصران حادثه ساختمان ۱۰ طبقه متروپل دستگیر شدند که شهردار فعلی آبادان نیز در میان دستگیر شدگان هست.

صادق جعفری چگنی صبح امروز سه شنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.

جعفری چگنی افزود: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

۹:۳۴ جان باختن ۱۰ نفر در حادثه متروپل / ۳۹ نفر از زیر آوار بیرون آمدند
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت حادثه مترو پل آبادان گفت: تدابیر مناسبی برای با نظر و دستور وزیر کشور کشور انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ۳۹ نفر از زیر آوار بیرون آمدند اما متأسفانه این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان باخته داشته است؛ همچنان در حال تلاش هستیم تا بتوانیم به زیرزمین متروپل هم دسترسی داشته باشیم که اگر کسی هم آنجا مانده باشد بتوانیم او را نجات دهیم؛ عملیات جستجو و نجات را انجام دهیم و اگر فردی اگر در آنجا باشد نجات دهیم.

کولیوند اظهار کرد: مشکل اینجاست که احتمال ریزش ساختمان کناری متروپل هم وجود دارد و مخاطرات بیشتری ممکن است به وقوع بپیوندد. در حال تلاش هستیم تا اقداماتی برای پایدارسازی شرایط انجام شود تا بتوانیم امدادرسانی را با سرعت بیشتری انجام دهیم؛ امکانات و ادواتی که وجود دارد در حال انجام مأموریت‌ها هستند و حفاری خیلی خوبی در منطقه در حال انجام است.

۹:۳۱ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه متروپل
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان در بیمارستان‌های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس و رسیدگی‌های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد.

۸:۲۰ محسن رضایی: مجازات متخلفان متروپل آبادان باید عبرتی برای کارشکنان باشد
محسن رضایی صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به ریزش ساختمان متروپل آبادان تاکید کرد: همه کسانی که در این حادثه دخالت داشته و مسبب وقوع آن بودند باید بدون مماشات مجازات شوند.

وی افزود: پیمانکار، شهرداری و همه ناظران و مسئولانی که به درستی بر روند ساخت ساختمان متروپل آبادان نظارت نکردند باید به نحوی مجازات شوند تا عبرت بزرگی برای همه کسانی باشند که دست به تخلف در کشور می‌زنند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: اکنون با وزیر کشور به محل حادثه آمدیم و پس از بررسی حادثه نیز به زودی سازماندهی بهتری در منطقه ایجاد خواهد شد.

رضایی گفت: امکانات لازم باید بیشتر شود و باید یک فرماندهی دقیق‌تری در منطقه ایجاد شود تا تقسیم کار بهتری صورت گیرد و آوارها با سرعت بیشتری برداشته شوند.

بیشتر بخوانید:
گزارش کامل ریزش ساختمان ۱۰ طبقه ‌در آبادان +فیلم و تصاویر

 


حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل ریزش ساختمان متروپل
احمد وحیدی وزیر کشور  و محسن رضایی معاون امور اقتصادی رییس جمهور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

 وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

در این سفر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و وحیدی نژاد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور امیر وحیدی را همراهی می‌کنند.
 

دستور دادستان کل کشور درباره حادثه ریزش ساختمانی در آبادان
دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به جانباختگان حادثه ریزش ساختمانی در آبادان، بر نظارت ویژه بر پرونده و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی خطاب به دادستان اهواز ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان، بر تسریع در رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان تاکید نمود.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای جعفری چگینی دادستان محترم مرکز استان خوزستان

با سلام

حادثه ریزش ساختمانی در آبادان که موجب خسارات جانی و مالی برای عده‌ای از شهروندان عزیز شده است موجب تأسف گردید.

حسب اخبار و گزارشات، تخلفات و قصور و تقصیراتی در ساخت و ساز این بنا صورت گرفته است که ضمن عرض تسلیت این حادثه به خانواده داغدار جانباختگان با تاکید به دادستان محترم آبادان مبنی بر رسیدگی سریع و برخورد قاطع با متخلفین، بر اساس وظایف قانونی، جنابعالی نیز بر روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته نظارت ویژه داشته و نتایج را به قید فوریت به دفتر اینجانب گزارش فرمائید.

عکس/ آواربرداری ساختمان متروپل









در حال تکمیل//
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک عده مهندس ناظر امضامی دهند باید هم پیمانکار
از همه چیز ساختمان بزند .
Iran, Islamic Republic of
وقتی. هر کسی اعم از بقال و راننده و پزشک و غیره به خاطر داشتن پول بتواند شروع ساختن ساختمان بدون داشتن مجری مهندس بکند، باید منتظر این مسایل بود.
Iran, Islamic Republic of
باید کشته شدن مالک و پیمانکار که ادعا شده ثابت شود
Iran, Islamic Republic of
.سازه_غیراستاندارد
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره فرو بریزد اول خودشان زیر آوار بروند تا ساخته دست خودشون رو تجربه کنن
دانا
Iran, Islamic Republic of
فقط کافی بود یکی از افراد با وجدان و با مسئولیت سازمان استاندارد، نظام مهندسی، شهرداری، آتش نشانی و مدیریت بحران از کنار ساختمون رد می شدن تا بفهمن ساختمون بار اضافی داره و می ریزه، پیشگیری بهتر از درمانه تیم مهندسی کشوری تشکیل بدین با کمک سازمان های مربوطه نه فقط تو این شهر ، تو همه شهرها ساختمان های مشکل دار رو شناسایی کنید.
Iran, Islamic Republic of
سلام
از کجا معلوم که مالک و پیمانکار زیر آوار مرده باشن؟.
Iran, Islamic Republic of
مالک رفت تا به خاوری بپیوندد
آریان
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روزگار...مالک وپیمانکار هردو مردن و هردو قابل شناسایی نیستند...فقط مدارک کامل هویتی در جیبشون موجود بوده....عجیبا غریبا