جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱
موسوی تبریزی، روحانی اصلاح طلب:

روحانی را در جلسه‌ منزل خاتمی انتخاب کردیم/ دولت خاتمی ادامه دولت هاشمی رفسنجانی بود/ روحانی "پوست کلفت" بود

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 801010
از موسوی‌تبریزی پرسیدم که چرا اصلاح‌‌طلبان مسئولیت حمایت از روحانی را هیچگاه به عهده‌ نگرفتند که وی گفت: برای ما گزینه بهتری از دیگر گزینه‌ها بود، ما از روی اضطرار حمایت کردیم و بالاخره در نهایت مردم به ایشان رای دادند.
روحانی را در جلسه‌ منزل خاتمی انتخاب کردیم/ دولت خاتمی ادامه دولت هاشمی رفسنجانی بود/ روحانی "پوست کلفت" بود
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت‌الاسلام موسوی تبریزی از روحانیون فعال اصلاح‌طلب با سابقه ۲ دور نمایندگی مجلس و دبیرکل تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علیمه قم به مناسبت دوم خرداد با خبرگزاری تسنیم گفتگو کرده است که بخش هایی از این مصاحبه را در ادامه خواهید خواند:

*او البته، دولت خاتمی را ادامه دولت سازندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی‌ می‌داند و می‌گوید که هاشمی رفسنجانی هیچ اشکال مبنایی به دولت آقای خاتمی نداشت و اگرچه اشکالاتی بعضاً مطرح می‌شد، فنی و در چارچوب بوده است؛ تبریزی با بیان این جمله که " آقای هاشمی با آقای خاتمی خوب بود و به ایشان کمک هم می‌کرد"، می‌گوید که افراطیون چپ و راست آقای هاشمی را آزار می‌دادند و با این توصیف، اینگونه نتیجه گیری می‌کند که مدیریت افراطی‌ها توسط آقای هاشمی بهتر از خاتمی بوده است چرا که به گفته او، خاتمی روحیه برخورد با افراطیون را به اندازه لازم نداشت و صرفاً به صبر و تحمل اکتفا می‌کرد.

*از آقای موسوی‌تبریزی خواستیم درباره مصادیق افراطیونی که به گفته او دولت و شخص آقای خاتمی را مورد آزار قرار می‌دادند، مصداقی‌تر صحبت کند، او به برخی اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین اشاره کرد و گفت که برخی افراد این تشکل‌ها آقای خاتمی را آزار می‌دادند. وقتی درباره سعید حجاریان پرسیدم گفت که او بیشتر حرف می‌زده و تئوریک بوده، نه اینکه تئورسین یا فرد موثری در دولت خاتمی باشد چرا که تعبیر وی، کسی برای خاتمی که خودش تئورسین دولتش بود، فکر تولید نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید:
نباید کشورهای غربی را به اسم استکبار جهانی کنار بگذاریم


*موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه، جهانگیری و عارف گزینه‌های ایده‌آلی برای اصلاح‌طلبان در نسبت با روحانی بوده‌اند،  گفت که: "همان موقع برخی اصلاح طلبان خوب هم در بین گزینه‌ها حضور داشنند مثل آقای عارف یا آقای جهانگیری. صحبت شد و گفتیم نمی‌خواهیم شخصی باشد که صدر در صد تابع ما باشد چون چنین کسی هم وجود نداشت که بتواند رای بیاورد. گفتیم هرکس می‌خواهد بیاید از هر حزبی باشد، هر وقت تاییدش از شورای نگهبان آمد، حتی اگر از ما نبود و مستقل هم بود، اگر افراطی های  طیف راست در مقابلش قرار گرفتند، ما  او را انتخاب می‌کنیم."

*دبیرکل مجمع محقیق و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه این مصاحبه درباره چگونگی حمایت از روحانی به جلسه‌ای در منزل رئیس‌جمهور دولت اصلاحات اشاره و درباره جزئیان آن توضیح می‌دهد که: "در زمان انتخابات سال 92 و بعد مشخص شدن کاندیدای احراز صلاحیت شده‌. جلسه‌ای مهم و تعیین کننده‌‌ای در منزل آقای خاتمی برگزار شد که بنده نیز در آن جلسه حضور داشتم؛ تقریباً بزرگان اصلاحات همه بودند. بحث حمایت از کاندیدای ریاست‌جمهوری را مطرح کردند و اعضا علی‌رغم اینکه آقای جهانگیری و عارف گزینه‌های ایده‌آل‌تری از روحانی بودند، ما به این تصمیم رسیدیم که باید از روحانی حمایت کنیم."

*وی در ادامه، با اشاره به رفاقت قدیمی خود با حسن روحانی، "پوست کلفت" بودن را از مزیت‌های وی در نسبت با جهانگیری و خاتمی خوانده و توضیح می‌دهد: از روحانی حمایت کردیم برای اینکه ما باید همه چیز را در کنار ضد آن ببینیم. همیشه انتخاب بین بد و خوب نیست. گاهی بین بد و بدتر یا خوب و خوب‌تر است. انصاف حکم می‌کند که ما جامعه را ببینیم و خدمت در جامعه را در نظر بگیریم. وقتی می‌توانیم فحش ندهیم و با مذاکرات خیلی از منافع ملت را به دست بیاوریم چرا نکنیم؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همتون تو این خصلت روحانی مخرج مشترک دارید
شجاع
Iran, Islamic Republic of
پیش خداوند جوابی دارید بدهید ؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا با روحانی برخورد قانونی نمی شود ؟!!!!!
غلامحسین خان
Iran, Islamic Republic of
اگه گفتی چرا عزیز دل برادر؟
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا آقای موسوی تبریزی توسط امام از دادستانی انقلاب برکنار شدند؟؟؟؟؟
داود
Iran, Islamic Republic of
گزینه منتخب انتخابات 92 و 96 مردمو رو بدبخت کرد و خود مردم این اشتباه رو کردند
غفار
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
فهیم
Iran, Islamic Republic of
.....
منتظالانعکاس
Iran, Islamic Republic of
هنرکردی!!!.
United Kingdom
......
جوابیه
Iran, Islamic Republic of
پس شما هم باید جوابگوی وضعیت امروز مردم باشد