کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صوفی، وزیر دولت خاتمی:

اصلاح‌طلبان روحانی را سر کار آوردند/ روحانی حیثیت اصلاح‌ طلبان را برد/ در دولت دومش مقابل مردم ایستاد

1 خرداد 1401 ساعت 17:35

اصلاح‌طلبان حیثیت خود را پای روحانی گذاشتند و روحانی حیثیت اصلاح‌طلبان را برد و به خاتمی هم ضربه زد.


گروه سیاسی جهان نیوز: نسبت مسئولیت پذیری مشکلات دولت روحانی در بین اصلاح طلبان دوگونه است. دسته اول آنهایی هستند که صریحا دولت روحانی را دولت اصلاح طلبان و مورد حمایت این جریان سیاسی می دانند و نقش اصلاح طلبان را در انتخاب دولت روحانی پررنگ می دانند.

دسته دوم کسانی هستند که بعد از شروع موج ناکارآمدی دولت روحانی، برخلاف شواهد، عقل و منطق وارد فاز فرافکنی و بهانه جویی شدند و برگ دیگری از بی صداقت بر پرونده خود افزودند.

علی صوفی، فعال اصلاح طلب و جزو کابینه دولت دوم سید محمد خاتمی جزو دسته اول است. صوفی معتقد است: «ضربه‌ای که روحانی به اصلاح‌طلبان زد را هیچکس نزد؛ اصلاح‌طلبان او را سر کار آوردند و او در دولت دومش مقابل مردم ایستاد».

پیش تر هم صوفی همزمان با فعال شدن رئیس جمهور سابق با تاکید بر اینکه «روحانی مردم را بدبخت کرد»، گفته بود: «روحانی با آن کارنامه سیاه از طرف مردم پذیرفته نخواهد شد».

به گزارش جهان نیوز، خبرگزاری تسنیم در آستانه دوم خرداد و شکل گیری رسمی جریان اصلاحات با این چهره اصلاح طلب گفتگو کرده است که بخش هایی از آن را از نظر خواهید گذراند:

*ما برای انتخابات 76 دو ستاد انتخاباتی داشتیم. یکی ستاد به‌آفرین که به شکل مشخص ستاد آقای خاتمی به شمار می‌رفت و دیگری ستاد سمیه واقع در خیابان سمیه تهران بود که تحت هدایت حزب کارگزاران سازندگی بود و بنده در هر دو این ستاد عضویت داشتم و بالطبع در جلسات هر دو این ستادها شرکت داشتم. افرادی که عضو ستاد به‌آفرین بودند، بعضاً به تدریج بحث اصلاح طلبی را مطرح کردند.

*اصلاح‌طلبان حیثیت خود را پای روحانی گذاشتند و روحانی حیثیت اصلاح‌طلبان را برد و به خاتمی هم ضربه زد. ضربه‌ای که روحانی به اصلاح‌طلبان زد را هیچکس نزد؛ اصلاح‌طلبان او را سر کار آوردند و او در دولت دومش مقابل مردم ایستاد.

*اتفاقاتی که در دی ماه 96 رخ داد از طرف قشر پایین جامعه و در اعتراض به گرانی و نگرانی از این روند و احساس یأس و سرخوردگی از رایی بود که به روحانی داده بودند و با خشم و نفرت وارد خیابان شدند. اینجا شعارها سیاسی نبود و رنگ و بوی اقتصادی داشت و در 98 هم همین حالت تکرار شد.

*هر شخص یا گروه مدعی اصلاح‌طلبی که چارچوب قانون اساسی را قبول نداشته باشد، خواه ناخواه در مسیر جریان برانداز انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

درباره «علی صوفی» بیشتر بخوانید:
خاتمی مثل امام کاریزما دارد و مردم به حرفش گوش می‌دهند
دولت فشل شده و روحانی بی‌کفایت است
ریاست جمهوری اصولگرایان، اوضاع را وخیم می‌کند
موسوی خوئینی‌ها و خاتمی نگران نظام هستند
پیروزی بایدن ایران را از بن بست سیاسی و اقتصادی خارج می‌کند


کد مطلب: 800840

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/800840/اصلاح-طلبان-روحانی-سر-کار-آوردند-حیثیت-اصلاح-طلبان-برد-دولت-دومش-مقابل-مردم-ایستاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com