کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدیدترین اظهارنظر بامزه علی مطهری/ شاید رابطه با امريكا ما را در تحقق آرمان فلسطين كمك كند!

1 خرداد 1401 ساعت 14:36

ما استاد از دست دادن فرصت‌ها هستيم تا به ديوار بخوريم و اين به ديوار خوردن‌ها به قيمت تحميل سختي‌هاي غيرضروري بر مردم و لاجرم فقر و تنگدستي آنهاست!


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، صاحب نظریات «با هواکردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود»، «یک عده دنبال ایجاد قداست بیجا برای جمهوری اسلامی هستند»، «برای مسئولیت باید اهل سنت را به شیعه ترجیح بدهیم» و «عرب ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل فرستادیم» که عشق به طالبان و جسارت به امام راحل را هم در کارنامه خود دارد، در جدیدترین ابراز وجود خود که با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد صورت گرفته است، انبوهی از اطلاعات غلط پیرامون جنگ تحمیلی، برجام، تسخیر لانه جاسوسی و... را تحت عنوان «سياست ديوارخوري» جمع آوری کرده و مدعی شده است که باید برای رابطه با آمریکا قبل از انکه به دیوار بخوریم کاری کرد.

مضحک ترین قسمت یادداشت که احتمالا مرغ پخته هم از شنیدن آن به خنده بیفتد آن جایی است که مطهری می گوید: «چه بسا رابطه با امريكا ما را در تحقق بخشيدن به برخي آرمان‌هايمان مثل آرمان فلسطين كمك كند»!

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*اگر در روند تصميم‌گيري‌هاي‌مان در مسائل حياتي كشور از ابتداي انقلاب تاكنون دقت كنيم، درمي‌يابيم كه سياست ما سياست ديوارخوري بوده است. يعني آنقدر فرصت‌ها را از دست داده‌ايم كه خورده‌ايم به ديوار، آنگاه از روي اجبار تصميمي گرفته‌ايم و به عبارتي تصميمي بر ما تحميل شده است.

*ما استاد از دست دادن فرصت‌ها هستيم تا به ديوار بخوريم و اين به ديوار خوردن‌ها به قيمت تحميل سختي‌هاي غيرضروري بر مردم و لاجرم فقر و تنگدستي آنهاست. 



*گذشته گذشت، ولي براي آينده عبرت بگيريم. مثلا در مورد رابطه با امريكا بايد درست تصميم بگيريم. اينكه فكر كنيم اول بايد امريكا نابود شود تا ما زندگي عادي را آغاز كنيم، درست نيست. همچنين اينكه خيال كنيم با برقراري رابطه با امريكا انقلاب به پايان مي‌رسد، تصور درستي نيست. چه بسا رابطه با امريكا ما را در تحقق بخشيدن به برخي آرمان‌هايمان مثل آرمان فلسطين كمك كند. انزواي فعلي ما در جهان و ميان دنياي اسلام بر ضد آرمان فلسطين است. 

درباره «علی مطهری» بیشتر بخوانید:
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام/ ادای کف گرگی را درآوردم
ارادت به بازرگان، مطهری را به تحریف «انقلابی گری» کشاند
قلب کدخدایی هنوز به ‌طور كامل سياه نشده
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده

ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب نگرانم!
اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم
یک مدتی مسائل منطقه‌ را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد 


کد مطلب: 800828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/800828/جدیدترین-اظهارنظر-بامزه-علی-مطهری-شاید-رابطه-امريكا-تحقق-آرمان-فلسطين-كمك-كند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com