شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۹
کارشناس روزنامه اصلاح طلب:

اصلاحات اقتصادی بدون برجام نمی‌شود!/ برجام هم به FATF نیاز دارد/ ارتباط با جهان غرب به سود کشور است

شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 800744
ما بايد بپذيريم که برجام به سود ماست و در شرايطي که دشمنان ما تلاش مي‌کنند ما را در عرصه‌هاي بين‌المللي منزوي کنند ما بايد به اين درک برسيم که روابط منطقي و مثبت با جهان مي‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
گروه سیاسی جهان نيوز: کار اصلاح طلبان همچنان نسخه پیچی همان توصیه های مجعول و پوچ هشت سال گذشته است. در همین باره، روزنامه اصلاح طلب آرمان در ادامه سیاست اصلاح طلبان مبنی بر تعلیق همه چیز به برجام، تحریم و FATF، این بار با شخصی به نام مهدی پازووکی با عنوان اقتصاددان گفتگو کرده است. کارشناس روزنامه اصلاح طلب هم مدعی شده است که اصلاحات اقتصادی بدون برجام نمی شود و کشور به برجام نیاز دارد و برجام هم به FATF نیاز دارد. دومینو بازی به سرگرمی اصلاح طلبان تبدیل شده است. گروهی از اصلاح طلبان هم بی شرمانه می گویند مقدمه برجام، رفع تهدید از رژیم صهیونیستی است!



به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از مطلب این روزنامه اصلاح طلب را در ادامه خواهید خواند:

*ما بايد بپذيريم که برجام به سود ماست و در شرايطي که دشمنان ما تلاش مي‌کنند ما را در عرصه‌هاي بين‌المللي منزوي کنند ما بايد به اين درک برسيم که روابط منطقي و مثبت با جهان مي‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

*امروز صنعت نفت ايران براي اينکه بتواند جايگاه خود را در انرژي جهان به دست بياورد، نياز به سرمايه‌گذاري خارجي دارد به همين دليل بايد چالش هسته‌اي با غرب پايان گيرد و در زمينه برجام به توافق برسيم. نکته مهم در اين زمينه پذيرش اف اي تي اف است. هنگامي‌ که ما برجام را پذيرفتيم اگر اف اي تي اف را نپذيرفته باشيم، نمي‌توانيم به‌خوبي مراودات اقتصادي خود را انجام بدهيم. اگر ما اف اي تي اف را نپذيريم، امکان اينکه سيستم بانکي ما با جهان ارتباط داشته باشد از بين مي‌رود. به همين دليل پذيرش اف اي تي اف به سود ما خواهد بود.

*دولت به‌عنوان يک دولتي که مورد تأييد نهاد قدرت در ايران است و از سوي آنها حمايت مي‌شود اگر بتواند با جهان توسعه‌يافته و غرب ارتباط داشته باشد به سود کشور است. اين ارتباط نيز بايد در چارچوب منافع ملي مردم ايران باشد.

*واقعيت اين است که دوران حرف درماني به پايان رسيده است. ما بايد با سياست‌هاي بخردانه و رويکردهاي علمي اقتصاد را اصلاح کنيم و وضعيت زندگي مردم را بهبود بدهيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب الان کشورهای غربی هم که خودشون وضعشون داره داغون میشه باز ما دست پیش اونا دراز کنیم .یکم عاقل باشیم .
Iran, Islamic Republic of
خب اینها اصلاحطلب هستند و پاسپورتهای خودشون و بچه هاشون دست غربی هاست و از ترس اینکه مشکلی برای اقامت خانوادشون در غرب پیش نیاد باید که خواست غربی ها رو بگن و باید در این زمینه بهشون حق داد
Iran, Islamic Republic of
اگه چند تا کلمه رو از این جماعت اصلاحطلب و غرب پرست بگیری دیگه دلیلی برای زندگی ندارن . کلماتی مثل : برجام ، مذاکره ، FATF ، کنسرت ، رفتن زنها به استادیوم ، سگ گردانی ، گشت ارشاد و آمریکا قبله آمال.
همین کلمات رو ازشون بگیر ببین همشون می میرن
امیر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام چیزی بجز 10 برابر شدن تحریم ها نبود.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
با پیوستن به FATF راههای دور زدن تحریم لو می رود و مشکلات اقتصادی تشدید می شود.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان 8 سال اقتصاد کشور را معطل برجام کردند و تورم افسارگسیخته سرسفره مردم گذاشتن بازهم دست بردار نیستن !
Iran, Islamic Republic of
برچام سه سال دوام اورد که در ان سه سال هم تمام شاخصهای اقتصادی رو بهبود بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر دنبال غرب هستید
Iran, Islamic Republic of
خدایی اینا بی جیره مواجب کار میکنن؟؟؟؟