کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی:

حفظ کرامت مردم بدون رفع تحریم و FATF نمی‌شود!

27 ارديبهشت 1401 ساعت 12:49

از نکات قابل توجه آن است که همزمان با انجام مذاکرات رفع تحریم ها برخی اصلاح طلبان نظیر جوادی حصار نگران امنیت رژیم نجس، کودک کش و اشغالگر صهیونیستی بودند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدصادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی طی یادداشتی با عنوان «دوگانه تحريم و سوءمديريت» برای روزنامه اعتماد مدعی شده است که مشکلات کشور با پرداخت 400 هزار تومان حل نمی شود و باید بحث تحریم ها و FATF حل و فصل شود.

ادعای این فعال اصلاح طلب در حالی است که دولت روحانی هشت سال با انوع نرمش ها، خوش خیالی ها و عبور از خطوط قرمز به دنبال رفع تحریم ها رفت اما چیزی جر خسارت محض نصیب ملت ایران نکرد. دولت رئیسی سیاست رفع تحریم و خنثی سازی تحریم را همزمان دنبال می کند و از سوی دیگر تلاش می کند تا سیاست های رانت زا و فسادآلودی نظیر ارز 4200 را به نفع مردم حل کند اما در این میان اصلاح طلبان می کوشند سنگ اندازی کنند.

از دیگر نکات قابل توجه آن است که همزمان با انجام مذاکرات رفع تحریم ها برخی اصلاح طلبان نظیر جوادی حصار نگران امنیت رژیم نجس، کودک کش و اشغالگر صهیونیستی بودند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت جوادی حصار را در ادامه خواهید خواند:

*نشانه‌هايي كه طي ماه‌هاي اخير از فضاي اقتصادي نمايان شده، بيانگر آن است كه دولت توفيقي در حل مشكلات نداشته است. نه‌تنها توفيقي براي كاهش مشكلات مشاهده نمي‌شود، بلكه به نظر مي‌رسد، بر حجم مشكلات نيز افزوده شده و ريسمان كار از دست متوليان امر خرج شده است. كافي است نگاهي به قيمت اقلام مصرفي كشور، قبل از تشكيل كابينه سيزدهم و قريب يك‌سال پس از آن بيندازيم تا به عمق مشكلات بيشتر پي ببريم.

*دولت اعلام کرده، هنوز زمان زیادی از زمامداری‌اش نگذشته است و حداقل به یک الی ۲ سال دیگر زمان نیاز دارد تا بتواند، ایده‌های خود را محقق کند. اما از قدیم می‌گویند، «سالی که نکوست از بهارش پیداست.» زمانی که سال نخست فعالیت‌های دولت، همراه با نوسانات گسترده در قیمت‌ها و نزول هولناک شاخص‌ها باشد، طبیعی است که در ادامه هم ممکن است، مشکلات افزونتری ایجاد شود.

*زماني كه سال نخست فعاليت‌هاي دولت، همراه با نوسانات گسترده در قيمت‌ها و نزول هولناك شاخص‌ها باشد، طبيعي است كه در ادامه هم ممكن است، مشكلات افزونتري ايجاد شود.

درباره «جوادی حصار» بیشتر بخوانید:
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند!

تضمينی وجود ندارد كه با سرنگونی اين حكومت، نظامی بهتر سرکار خواهد آمد
اگر بخواهیم شکل حکومت عوض نشود، چاره‌ای نداریم جز انقلاب محتوایی
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم/ گفت تلاش می‌کنم!

وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم بلکه گفت در این راه تلاش می‌کنم!
محمود صادقی و پروانه سلحشوری سرمايه‌های ما هستند!

*برخلاف دولت بسياري از تحليلگران و اساتيد برجسته علم اقتصاد به اين واقعيت اشاره مي‌كنند كه تحليل و تفسير اتمسفر اقتصادي كشور، بدون مورد توجه قرار دادن بحث تحريم‌ها و موضوع fatf ممكن نيست و نقش اين متغيرها در بروز نوسانات اقتصادي، بسيار بالاست.

*واضح است يكي از راه‌هاي مهم پيشرفت كشور، جذب سرمايه‌گذاري خارجي است...براي رسيدن به يك چنين جايگاهي نيازمند حل و فصل مساله تحريم‌ها هستيم. بايد سرمايه‌هاي خارجي جذب شوند تا چرخ‌هاي فرسوده اقتصاد ايران سريع‌تر به گردش درآيد.

*اينكه دولت به هر ايراني 300 تا 400 هزار تومان يارانه بدهد، گِرهي از مشكلات معيشتي مردم باز نمي‌كند، بايد كرامت مردم را حفظ كرد و فضايي را براي آنها ايجاد كرد كه بتوانند از دل آن نيازهاي خود را تامين كنند. همه اين بايدها در گروي حل مشكل تحريم‌ها است.


کد مطلب: 800328

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/800328/حفظ-کرامت-مردم-بدون-رفع-تحریم-fatf-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com