کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات آیتی، فعال اصلاح طلب:

تلاش زيادی کردند تا روحانی قهرمان نشود!/ ریشه مشکلات داخلی، بین المللی است/ به جای وقت تلف کردن پيام صلح و دوستی به جهان بدهیم

5 ارديبهشت 1401 ساعت 11:33

قطعا سريع‌ترين مسير براي بهبود وضعيت کشور، ترميم روابط خارجي و اصلاح سياست خارجي کشور است. به‌خاطر همين اشتباهات بوده که در سال‌هاي اخير هر روز که از خواب بيدار مي‌شديم، کالاها گران‌تر شده و قدرت خريد مردم پايين آمده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: مهدی آیتی از فعالان اصلاح طلب مدعی شده است: «اجازه ندادند آقاي روحاني برجام را به جايي برساند، برگ برنده‌‌اش باشد و قهرمان ملي شود»! وی همچنین گفته است: «اصولگرايان و دلواپسان نخواستند افتخاراتي به نام آقاي روحاني و ظريف ثبت شود». این چهره اصلاح طلب احتمالا تمایلی ندارد تا با خود مرور کند که چطور هشت سال عمر یک کشور معطل مذاکرات و قهرمان سازی از روحانی و ظریف شد اما نهایتا چیزی جز «هیچ» نصیب ملت ایران نشد. تعلیق اقتصاد ایران به نگاه دشمنان ملت و عدم اقدامات لازم توسط دولت وقت در نهایت باعث ایجاد اوضاع اقتصادی ناگوار کنونی شد. این تعلیق حتی به موضوعاتی نظیر سلامت مردم کشیده شد و واردات واکسن از سوی مسئولان دولت وقت معلق به رفع تحریم ها و تصویب FATF شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم بر آن مهر باطل زده شد.

در دولت سیزدهم روند مذاکرات با تاکید بر حقوق ملت ایران در حال انجام است اما کشور در حال پیشرفت و مسئولان در حال باز کردن گره های موجود هستند و تعلیقی در کار نیست.

اینکه اصلاح طلبان زبان دشمن شده و عهدشکنی و زیاده خواهی طرف غربی را کتمان کرده و بی شرمانه از کشور خود مقصرنمایی می کنند، در نوع خود جای تامل و تردید است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات آیتی را در ادامه خواهید خواند:

*بايد توجه کرد که اگر هر دولت ديگري نيز بر سر کار بود، وضعيت تغيير نمي‌کرد زيرا کشور در عرصه سياست خارجي با مشکلاتي مواجه است و مشکلات داخلي ريشه در آن مشکلات سياسي در عرصه بين‌المللي دارد. سال‌هاست که سياست خارجي ايران در مسيري پيش رفته که شايد اشتباهاتي داشت و به اذعان برخي، امروز نتايج اين اشتباهات مشخص است.

*بايد در يک نقطه‌اي اين اشتباهات متوقف شود. در برهه‌اي از زمان قرار گرفته‌ايم که بايد يک تصميم بزرگ گرفت و دانست با رفت و آمد مجلس‌ها و دولت‌ها اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد.

*کشور براي برون رفت از بحران‌هاي اقتصادي راه‌حلي جز اصلاح سياست داخلي و خارجي ندارد. سياست داخلي بايدبرپايه حمايت از توليد داخل و حمايت ازبخش خصوصي باشد و سياست خارجي ما بايد برپايه دوستي و همکاري باهمه دنيا باشد. بايد به جاي ارسال پيام‌هايي که بعضا از آنها برداشت اشتباه مي‌شود، به جهان پيام صلح و دوستي فرستاد و به گونه‌اي عمل نشود که اين باور ايجاد شود ايران قصد دخالت در امور کشورهاي ديگر را دارد.

*قطعا سريع‌ترين مسير براي بهبود وضعيت کشور، ترميم روابط خارجي و اصلاح سياست خارجي کشور است. به‌خاطر همين اشتباهات بوده که در سال‌هاي اخير هر روز که از خواب بيدار مي‌شديم، کالاها گران‌تر شده و قدرت خريد مردم پايين آمده است.

*بايد به جاي وقت تلف کردن پيام صلح و دوستي و همکاري به جهان داد. از دست دادن زمان فقط کار را سخت تر مي کند و بايد به فکر زمان و اقدام سريع بود.

درباره «آیتی» بیشتر بخوانید:
خاتمی باید اعلام بازنشستگی سیاسی کند
تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی بر می‌گردد


*آقاي روحاني دست راست آقاي هاشمي بود، در تمام عمر انقلاب در زمان جنگ، مجلس و مرکز مطالعات استراتژيک و شوراي امنيت در کنار مرحوم هاشمي حضور داشت بنابراين هيچ ‌گاه اعتماد و اعتقاد کامل به حسن روحاني وجود نداشت. تلاش زيادي کردند تا روحاني قهرمان نشود يعني زماني که برجام را امضا کردند و به ايران آمدند، همگان فکر کردند روحاني قهرمان صلح و آزادي ايران است.

*اصولگراها اعتقادي به آقاي روحاني نداشتند و اجازه هم ندادند آقاي روحاني برجام را به جايي برساند، برگ برنده‌‌اش باشد و قهرمان ملي شود. در نتيجه اين برگ برنده را نگه داشتند تا دولت وي تمام شود و به نام دولت جديد و مجلس يازدهم ثبت شود.
 
*اصولگرايان و دلواپسان نخواستند افتخاراتي به نام آقاي روحاني و ظريف ثبت شود.







کد مطلب: 798231

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/798231/تلاش-زيادی-کردند-روحانی-قهرمان-نشود-ریشه-مشکلات-داخلی-بین-المللی-جای-وقت-تلف-کردن-پيام-صلح-دوستی-جهان-بدهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com