جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۳
در حاشیه دیدار اصحاب رسانه با رئیس دولت سیزدهم؛

روحانی شعار داد رئیسی اجرا کرد/ اعتراف مهم اصلاح‌طلبان در جلسه با رئیس جمهور چه بود؟

پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 797073
اصحاب رسانه اصلاح‌طلب در جلسه با رئیس جمهور حضور یافتند اعتراف کردند که شعارهای روحانی را رئیسی به اجرا در آورده است.
روحانی شعار داد رئیسی اجرا کرد/ اعتراف مهم اصلاح‌طلبان در جلسه با رئیس جمهور چه بود؟
 گروه سیاسی جهان نيوز: دولت سیزدهم تا به امروز سعی کرده است در یک فضای تعاملی خصوصا با افکارعمومی مشکلات و موانع موجود را حل و فصل کند. در این حیطه آنچه بیش از همه قابل توجه است نگرش فراسیاسی دولت در عرصه رسانه‌ای و افکارعمومی است. در این زمینه اخیرا رئیس جمهور با اصحاب رسانه دیداری را برگزار کرد که در آن از همه طیف‌های فکری حضور داشتند. همانطور که از روزنامه ها و رسانه‌های انقلابی در این مراسم دعوت شده بود از اصلاح طلبان نیز دعوت به عمل آمده بود و نمایی جالب از حضور افرادی که سلائق سیاسی و جناحی مختلفی دارند ایجاد شد و این افراد گرد هم جمع شدند که با همه آنها در خصوص مسائل کشور بحث و بررسی صورت گیرد.

دولت سیزدهم سعی کرده در این خصوص شعار مردمی بودن خود را  جامه عمل بپوشاند. جالب‌تر اینکه درحالی که دولتمردان یازدهم و دوازدهم شعار آزادی بیان می دادند اما در جلسات اینچنینی با گزینش‌های خاص خودی و غیرخودی حتی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح را نیز در جلسات خود راه نمی‌دادند. در این حیطه حتی دیده می شد که گاها رئیس جمهور دولت قبل با دشنام سیاسی با رسانه‌ها و منتقدان برخورد می کردند و از الفاظ ناپسندی چون «بی‌شناسنامه» در قبال آنان استفاده می کردند.

جالب اینجاست که در این دوره «محمد قوچانی» یکی از سردبیران تابلودار اصلاح طلب به تمجید از جلسه سید ابراهیم رئیسی با اصحاب رسانه می‌پردازد و عنوان می کند: «مهم‌ترین سرمایه شما سرمایه سیاسی شماست.»

 وی توضیح می دهد: «سمت راست و چپ شما دو نفری نشستند که معمولا آن‌ها را کنار هم نمی‌بینیم. این قدرت شماست که توانستید آقای شریعتمداری و دعایی را کنار هم بیاورید. این قدرت شماست که بتوانید اجماع سیاسی را برای حل مسائل اساسی کشور به‌وجود بیاوردید.» موضوعی که اصلاح طلبان با همه شعارهای سیاسی و رنگین مانند آزادی و ... نه تنها از آن اجتناب می کنند بلکه در این حیطه رویه ای عکس را در پیش می گیرند و با ایجاد نفرت پراکنی علیه رقیب سنتی سعی می کنند برای خود کسب وجهه نمایند. موضوعی که در تعابیر و دشنام‌های سیاسی که روحانی علیه رقبا و منتقدان ابراز می کرد به خوبی نهفته است. امروز نیز اصلاح طلبان سعی می کنند در حیطه رسانه‌ای همین رویه نفرت پراکنی علیه رقیب را نهادینه کنند اما در این زمینه با توجه به رویه خاص رئیسی نه تنها موفق به چنین رویکردی نشدند بلکه خودشان نیز معترف هستند که رئیس جمهور در حال عملیاتی سازی یک نگرش سازنده است.

جالب اینجاست که بدنه اصلاح طلب در این حیطه به مسئولان رسانه‌ای اصلاح طلب شدیدا انتقاد کرده اند که چرا همان رویه نفرت پراکنه ای که دارند را در پیش نگرفتند و حتی به مدح و دست بوسی رئیس جمهور پرداختند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که شعارهای دهن پرکن روحانی را رئیسی به اجرا در آورده است.

یکی از فعالان مجازی درباره رفتار اصلاح طلبان در این جلسه عنوان می کند: «دست‌بوسی دعایی بماند؛ اما سایر مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب هم در دیدار با رییسی شبیه رسانه‌شان نبودند... او را پاک و صادق نامیدند، سعه صدرش را ستودند، عملکردش را تحسین کردند، امیدها به او را زیاد خواندند و... در رسانه‌هایشان اما هر روز مشغول تخریب دولت‌اند؛ بوی قدرت است یا شرم حضور؟»

جالبتر اینکه اصلاح طلبان در این زمینه حتی معترف به این موضوع شده اند که اقدام دولت سیزدهم در برگزاری جلسه رسانه ای با اصحاب رسانه از همه طیف های سیاسی، یک اقدام مبتکرانه بوده است و پیش از این نظیر آن نبوده است. درواقع اصلاح طلبان به این موضوع اعتراف کرده‌اند که دولت رئیسی هم شعارهای آنان را جامعه عمل پوشانده است و به نظر می رسد باید شرمسار چنین موضوعی باشند.

همین که فردی نزدیک به سران اصلاح طلب عنوان می کند که رئیسی نشان داد طرز فکر روسای جمهور قبل را ندارد و مطرح می کند رئیس‌جمهور از نقدهایی که به او کردم استقبال کرد گواه این اعتراف تلخ اصلاح طلبان است.

با این شرایط همانطور که فعالان رسانه‌ای و مجازی می گویند اصلاح طلبان با دو رویی سیاسی در جلسه با رئیس جمهور حاضر شدند و با همه تعریف و تمجیدهایی که می‌کنند اما در جهت کسب قدرت و نه برای آگاه سازی افکارعمومی و پیشرفت کشور و رفع موانع و مشکل به رویه پیشین خود یعنی تخریب دولت با تمام قوا و به شیوه نفرت پراکنی اقدام می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گوجه و تخم مرغ کیلو چنده؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
از دو نفر که کنار آقای رئیسی نشستند بپرسید.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزیها گویا از قیمتها خبر ندارن.
Iran, Islamic Republic of
اقا روحانی خیلی بد و رییسی خیلی خوب
لطفا تورم را کنترل کنید !!!. باشه
Iran, Islamic Republic of
کلا اصلاح طلب ها اهل شعار هستند تا عمل!!.
چنگیزخان
Iran, Islamic Republic of
تو که عملشونو دیدی تو دیگه چرا برادر؟
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان نیوز شما هم منش آیه الله رئیسی را پیش بگیرید. و کینه توزانه و با نیت خوانی بدبینانه و با سوء ظن این سخنان امثال قوچانی را تحلیل نکنید.
Iran, Islamic Republic of
شما درست می فرمایید .... تورم وگرانی را کنترل کنید.
Iran, Islamic Republic of
به مردم چه که کیا کنار هم میشینن و کیا از هم بدشون میاد؟!.
Iran, Islamic Republic of
.....
حبیب
Iran, Islamic Republic of
سلام
سیب و گلابی برجام کیلو چند داداش! زمان تدبیری ها کجا بودی صف روغن یا مرغ یا گوشت یا لاستیک یا رب یا پوشاک بچه یا ....
مردم فهیم اما مظلوم
Iran, Islamic Republic of
چقدر بدبینی... انقدر نقد بی معنایی کرده اید که به نظر میاید در کار اقای رئیسی هم دخالت میکنید..
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
....