کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه پیگیری برخی نمایندگان؛

زمان استیضاح وزرای رئیسی فرا رسیده است؟

27 فروردين 1401 ساعت 17:05

در کنار دستاودرهای قابل توجه دولت، شاید در چند ماه گذشته برخی از عملکردهای دولت سیزدهم در حد توقعات مردم و مجلس نبوده باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز، محمد هادی: شاید روزهای آغازین سال 1401 پایانی زودهنگام برای دوران وزارت برخی از وزرای دولت سیزدهم باشد. پس از شروع به کار مجلس در سال جدید، دوباره موضوع استیضاح برخی از وزرای دولت سیزدهم مطرح شده است.

مشکلات معیشتی، تورم و گرانی و اوضاع ناخوشایند اقشار و خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پائین جامعه، فشارهای زیادی را این روزها بر مردم وارد کرده و آنان با توجه به وظیفه نظارتی مجلس، از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند که برای این مسائل چاره اندیشی کنند.

اما آیا چاره مشکلات این روزهای جامعه، استیضاح زودهنگام وزرای دولت است؟ از زمان استقرار کابینه‌ هنوز هشت ماه نگذشته و باید به خاطر داشت که آیت الله رئیسی در چه شرایطی دولت را تحویل گرفت. مشکلاتی که حل برخی از آنها قطعا زمان بر است و شاید آثار آن تا سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

مردم به دولت آقای رئیسی امید دارند و انتظار دارند این دولت مردمی با تحول گرایی و بکارگیری مدیران جوان، توانمند و مردمی برای از بین بردن مشکلات مردم و مقابله با تورم و گرانی قدم‌های اساسی بردارد و منتظر شنیدن خبرهای خوشایندی هستند.

در کنار دستاودرهای قابل توجه دولت، شاید در چند ماه گذشته برخی از عملکردهای دولت سیزدهم در حد توقعات مردم و مجلس نبوده باشد، اما ریشه عمده مشکلات به دولت گذشته برمیگردد و باید به دولت جدید فرصت بیشتری داد، چراکه اصلاح ساختار‌های اشتباه گذشته نیاز به یک پروسه دارد و قضاوت در این زمان واقعاً زود است.

قطعا استیضاح حق نمایندگان مردم است اما باید دقت کرد که سپری شدن حدود هشت ماه، میزان زمان مناسبی برای ارزیابی کارنامه وزرا نیست و از این رو شاید بتوان چند ماه دیگر تا یک ساله شدن دولت برای اصلاحات از سوی مجلس صبر کرد. این در حالی است که زمزمه برخی استیضاح ها از همان ماه دوم و سوم استقرار وزرا شنیده می شد.  باید به این نکته نیز توجه کرد که نمایندگان ابزارهای دیگری نظیر سوال هم در اختیار دارند و می توانند دراین باره با سعه صدر بیشتری برخورد کنند.

در کنار نظارت و ارزیابی دقیق عملکرد مدیران ارشد نباید ناخواسته بحث تزلزل مدیریتی و نبود ثبات برای آرامش فکری و تصمیم گیری مناسب نیز القا شود.

البته که طبق گفتار و رفتار رئیس جمهور، ایشان با همکاران خود در مجموعه دولت تعارفی ندارد و هر زمان در ارزیابی به نتیجه مناسب نبودن فردی برای جایگاه حاضر برسد، اقدام لازم صورت خواهد گرفت.   

بیشتر بخوانید:
در افطاری رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس خیلی از مسائل شفاف بیان خواهد شد


کد مطلب: 797000

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/797000/زمان-استیضاح-وزرای-رئیسی-فرا-رسیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com