کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقیقت پور، چهره نزدیک به لاریجانی:

محروم کردن لاریجانی از اجرا ظلم به تاریخ ایران بود!/ حتما در انتخابات آینده مجلس نقش خواهد داشت

17 فروردين 1401 ساعت 10:36

من هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم چون قصد آینده ایشان را نمی دانم که می خواهند در انتخابات بیایند یا خیر! حزب هم معلوم نیست اما حتما به عنوان یک کنشگر در صحنه سیاسی نقش خواهند داشت.


گروه سیاسی جهان نیوز: منصور حقیقت پور، نماینده پیشین مجلس و چهره نزدیک به علی لاریجانی به توضیحاتی درباره اوضاع فعلی و آینده رئیس سابق مجلس پرداخته است. نکته قابل توجه و البته بامزه آنجاست که حقیقت پور عدم تائید صلاحیت لاریجانی برای ریاست جمهوری را ظلم به تاریخ ایران اسلامی نامیده است!

لازم به ذکر است وظیفه شورای نگهبان بررسی دقیق سوابق، اظهارات، عملکرد، ارتباطات، رویکرد و... کاندیداهای ریاست جمهوری است و عموم مردم انتظار دارند که اعضای شورای نگهبان در این زمینه تعارف و رودربایستی نداشته باشند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از گفتگوی خبرآنلاین با حقیقت پور را در ادامه خواهید خواند:

به آقای علی لاریجانی برسیم؛ او این روزها گویا در قامت یک فیلسوف سیاسی مشغول کار تحقیقاتی است؛ آیا این رفتار لاریجانی را باید جمع‌آوری مانیفست دولتداری در نظر گرفت؟
آقای لاریجانی در یک فضای علمی دانشگاهی در حال مطرح کردن اندیشه‌های حکومتداری حاکمان و چهره های برجسته ایران است به هر حال بزرگان هر کدام سیاست را یک جور می‌بینند در متأخرین مرحوم اسدآبادی سیاست را یک جور می بیند آیت‌الله نائینی یک جور می بیند و امام نیز شکل دیگری سیاست را می بیند. آقای لاریجانی در حال مطرح کردن این مسائل است یعنی مثلا ابن سینا حکومت را چگونه تعریف می کند. من نمی گویم آقای لاریجانی برای مدل حاکمیتی فکر و اندیشه ندارد ایشان افکار و اندیشه ها را بررسی می کند و نظرات خود را بعدا ارائه می‌کند. این بحث‌ها خیلی خوب است و همه باید داخل شوند؛ مثلا می‌گویند روحانیت اگر به دولت‌ها وابسته نباشند چابک‌تر رفتار می کنند برخی نیز مقابل این نظر را می گویند.

دیدار های اخیر لاریجانی با حسن روحانی و دیگر چهره‌های اصلاح طلب گویای نزدیک شدن این دو طیف به یکدیگر است؟
من حرکت جوهرداری در این رابطه نمی‌بینم. آقای دکتر لاریجانی در چند جلسه یک اصلاح طلب را ببیند یا در مجمع و یا در بیت و دیگر نقاط چهره های مختلف را ببیند عجیب نیست چون رفاقت هایی را از قبل داشته اند و تشکیلاتی معنا نمی شود.اصلاح طلبان در انتخابات اخیر هیچ بروز و ظهور جدی درمورد آقای لاریجانی نداشتند که می خواهند حمایت کنند یا خیر.من فکر می کنم اگر آقای لاریجانی سیاق خود را که فراجناحی است جلو ببرند یعنی دربست در طیف خاصی تعریف نشوند خیلی پربرکت تر خواهد بود. مثلا ملاقات با آقای روحانی که مطرح می کنید آقای روحانی با مقام معظم رهبری هم دیدار داشته اند. این افراد چهار دهه است که با هم کار می‌کنند ممکن است تضاد سیاسی و اقتصادی داشته باشند اما رفاقتشان پابرجاست.ما در مجلس می دیدیم تند ترین اصلاح طلبان با تندترین اصولگرایان با هم سر یک سفره می نشستند و این دیدار ها عجیب نیستند.ما باید اصل را بر وفاق بگذاریم.

درباره «حقیقت پور» بیشتر بخوانید:
نظام از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده
رئیسی نیاید/ لاریجانی قوه مجریه را سامان می‌دهد
همه دنیا لاریجانی را به عنوان یک دیپلمات قوی می‌شناسد
وزن سیاسی لاریجانی به وقت خروج از پارلمان چقدر است؟
یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!

آیا لاریجانی در انتخابات مجلس در ۱۴۰۲ حضور خواهد یافت یا حزبی برای کنش ورزی سیاسی تاسیس خواهد کرد؟
من هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم چون قصد آینده ایشان را نمی دانم که می خواهند در انتخابات بیایند یا خیر! حزب هم معلوم نیست اما حتما به عنوان یک کنشگر در صحنه سیاسی نقش خواهند داشت.

در شرایط فعلی علی لاریجانی کجای سیاست ایران قرار دارد و در آینده کجای سیاست قرار خواهد گرفت؟
در این وضعیت تنها جایی که شایسته است آقای لاریجانی کار کند همین مشاورت مقام معظم رهبری است وگرنه در قالب این دولت ایشان قابل تعریف نیستند و در حد ایشان نیست با این دولت کار کند در قوه قضاییه هم ایشان کاری ندارد در مجلس هم که حضور ندارند.با توجه به قدر و قواره ایشان تنها جایگاه شایسته برای ایشان مشاورت رهبر انقلاب است. در آینده حکم خود را دارد و معلوم نیست چه می شود اما ایشان یک چهره فکور و با استعداد و پرکار است. اینکه ایشان از اجرا محروم شد ظلم به تاریخ ایران اسلامیست.

سال ۱۴۰۰ و پایان قرن اخیر برای علی لاریجانی چگونه گذشت؟
سال ۱۴۰۰سال شیرینی برای دکتر لاریجانی نبود بخصوص در حوزه انتخابات. من مکررا ایشان را می دیدم و صحبت می کردم؛این تواضع و خشوعی که نسبت به مقام معظم رهبری دارند و تسلیمی که نسبت به رهبری دارند برای من آموزنده بود شاید من این ظرفیت را نداشتم و اگر رد صلاحیت می شدم خیلی جیغ و داد می زدم اما آقای لاریجانی تسلیم محض شدند و چقدر خودشان را تابع در مقابل رهبری کردند.رفتار ایشان مقابل رهبری ستودنی است. ما آن زمان تمایل داشتیم آقای لاریجانی نامه ای به آقا بنویسند و اعتراض کنند برداشت من این بود که ایشان قصد تکدر خاطر مقام معظم رهبری را بخصوص بعد از صحبت حضرت آقا مبنی بر جبران ظلم به افراد ندارند.


کد مطلب: 796377

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/796377/محروم-کردن-لاریجانی-اجرا-ظلم-تاریخ-ایران-حتما-انتخابات-آینده-مجلس-نقش-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com