جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۴
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۵۲

چه کسی اعلی حضرت را «تفاله» خطاب کرد؟ +فیلم

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 793739
توریخوس انسان بسیار بی‌ادبی بوده و به هیچ‌وجه آداب گفت‌و‌گوی دیپلماتیک را رعایت نمی‌کرد. توریخوس شاه را «چوپن» می‌نامید یعنی تفاله!
چه کسی اعلی حضرت را «تفاله» خطاب کرد؟ +فیلم
گروه جامعه جهان نيوز: با پایان مهلت اقامت محمدرضا پهلوی در آمریکا مقامات این کشور به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران، امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جایی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است.

محمدرضا که غیر از پذیرفتن، چاره‌ دیگری نداشت به اتفاق همسرش در ۲۴ آذر ۱۳۵۸ با هواپیمای نیروی هوایی آمریکا از فرودگاه تگزاس به پاناما در آمریکای مرکزی برده شدند.

وقتی شاه و فرح در پاناماسیتی از هواپیما خارج می‌شدند تنها جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی، دستیاران "عمر توریخوس" دیکتاتور پاناما و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیره‌ای به نام "کونتا دورا" متعلق به پاناما انتقال داده شدند.

شاه در پاناما با دو دردسر روبه‌رو بود. اول شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامایی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماری‌اش معالجات را از صفر شروع کنند و دیگری اطلاعاتی که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامایی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه پیدا کنند. در واقع در پاناما بحث استرداد شاه قوت گرفته بود و کارتر قصد داشت با تحویل شاه بر سر گروگان‌های آمریکایی جانه‌زنی کند.

براساس کتاب "دخترم فرح" نوشته فریده دیبا مادر فرح پهلوی، عمر توریخوس انسان بسیار بی‌ادبی بوده و به هیچ‌وجه آداب گفت‌و‌گوی دیپلماتیک را رعایت نمی‌کرد. توریخوس شاه را «چوپن» می‌نامید یعنی تفاله! با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار همسر رئیس‌جمهور مصر، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامایی رهسپار قاهره شدند.
بیشتر بخوانید:
ماجرای عصبانیت شاه از فرار دوست پسر فرح +فیلم
اسامی مردانی که با خواهر شاه رابطه نامشروع داشتند
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
از رقص با همسر رئیس جمهور آمریکا تا اخراج از آمریکا +فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس
خواهر شاه به جای آب با شیر حمام می‌کرد! +عکس
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

رقاصه‌ای که اعلی حضرت را به تور انداخت +جزئیات
ماجرای استخر مختلط دوست نزدیک فرح
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!
سوءاستفاده دوست فرح پهلوی از زیبایی و جوانی‌اش +فیلم
برچسب ها: پهلوی فرح شاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت همه غربگداها همینه
ذلت ذلت ذلت
شاه حقیر و فاسد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که غرب لیسها و غربگداها فکر میکنن این اتفاق و سرانجام شوم فقط مختص به خانواده نحس پهلوی بوده و دشمنان اسلام و بشریت چنین رفتاری با دیگر عمله ها و نوکرانشون نخواهند کرد !!
Iran, Islamic Republic of
إنهم یعیشون فی الدرک الأسفل من النار