جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۴۲
تمام قد در خدمت منافع آمریکا؛

خدمتگزاری آشکار اصلاح‌طلبان برای غرب/ قهرمان سازی پلاستیکی؛ از «جاستین ترودو» تا «زلنسکی» +تصاویر

چرا رسانه‌های غربی از «زلنسکی» قهرمان ساختند؟
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 793596
رسانه‌های غربی برای کاهش موج انتقادات به زلنسکی که باعث بروز جنگ در اوکراین شده دست به کار شده و برای انحراف افکارعمومی از وی یک قهرمان‌ کاغذی می‌سازند و اصلاح‌طلبان در ایران از همین رویکرد تقلید می‌کنند.
خدمتگزاری آشکار اصلاح‌طلبان برای غرب/ قهرمان سازی پلاستیکی؛ از «جاستین ترودو» تا «زلنسکی» +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد:‌ اصلاح طلبان نشان داده‌اند که تمام قد در خدمت منافع آمریکا خصوصا از نوع حزب دموکرات آن هستند. در این حوزه اقدامات فراوانی انجام داده‌اند که هر کدام مصداقی روشن برای خدمت گذاری برای منافع آمریکاست اما تازه‌ترین نوع این موارد قهرمان‌سازی از چهره «ولادمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است که به باور بسیاری از کارشناسان حوزه بین الملل جنگ خانمانسوزی که این روزها در این کشور به پا شده است حاصل سیاست‌ها و جانبداری‌های یک طرفه و بدون توجه به پیامدهای منفی رویکرد وی نسبت به غرب است. البته غرب نیز در این حوزه مانند همه دوران‌ها دولت اوکراین را تنها گذاشته است و تنها به اقدامات تحریمی که به نفع سیاست‌های خود است روی آورده و از این نمد برای خود کلاهی ساخته است.

اگر نگاهی به رویکرد و خط مشی سیاسی رسانه‌های اصلاح طلب بیندازیم با رویکرد رسانه‌های غربی در قبال جنگ روسیه و اوکراین مو نمی‌زند! رسانه‌های غربی در حال قهرمان‌سازی از زلنسکی هستند و رسانه‌های اصلاح طلب نیز به همین موضوع به طور قابل تاملی روی آورده‌اند.
 

برای مثال روزنامه اصلاح طلب سازندگی با عکس بزرگی از زلنسکی از محبوبیت کاذب وی سخن گفت و وی را «رئیس‌جمهور در میدان» خطاب کرد! جریده دیگر اصلاح طلب یعنی روزنامه آفتاب یزد نیز درست با تصویری مشابه تصویر صفحه روزنامه سازندگی عکسی خندان و شوخ طبعانه از زلنسکی منتشر کرده و تیتر « درس زلنسکی به سیاستمداران پرمدعا» را در صفحه اول روز دوشنبه خود جای داد.

اما یک سئوال اساسی اینجاست که تکلیف جنگ روانی غرب علیه روسیه و قهرمان سازی از زلنسکی مشخص است اما چرا اصلاح طلبان در حال قهرمان سازی از رئیس جمهور اوکراین و در واقع تقلید کورکورانه از رسانه های غربی هستند؟
 

چرا اصلاح طلبان در مواردی مانند جنگ اوکراین به جای مواضع صلح‌طلبانه و غیر جانبدارانه از طرف اوکراینی و غربی حمایت می‌کنند. اینجاست که به طور ویژه‌ای موضوع اصلی رویکرد کلی این رسانه‌ها مطرح می‌شود و آن چرخش و حرکت به سمت منافع غرب است. در شرایطی که روزنامه‌های اصلاح طلب منافعی از این قهرمان پروری کاغذین و شومن سازی رسانه‌ای عایدشان نمی‌شود. 

در همین رابطه همین روزنامه اصلاح‌طلب (آفتاب یزد) با اشاره به حقیقت تلخ جنگ اوکراین مطرح کرد که «اوکراینی‌ها متوجه هستند که زلنسکی، با تکیه اشتباه به غرب، کشورش را در معرض فاجعه قرار داد.» 

آفتاب یزد در گفت‌وگو با یکی از کارشناسان بین الملل درباره علل بروز جنگ در اوکراین نوشت:‌ «حتی آقای زلنسکی به طور غیرمستقیم به پوتین گفت که تعهد می‌دهم اوکراین عضو ناتو نشود و پوتین قبــول نکرد و گفت آمریکا و دبیر کل ناتو باید تعهد بدهند که هیچ گاه به اوکراین نظر ناتویی نخواهند داشت. غرب نبایستی خود را اینقدر اسیر این ماجرا می‌کرد. خواسته یا ناخواسته علیه میل روسیه رفتار کرد و الان پوتین به عنوان یک قدرت غیرقابل رقیبی درآمده و این امتیازی کـه غربی‌ها در نتیجه کم توجهی به پوتین دادند دیگر قابل برگشت نیست.»

درواقع از این صحبت‌های کارشناس بین الملل طرف صحبت با روزنامه اصلاح طلب به حقیقت ماجرای قهرمان‌سازی از زلنسکی می‌توان بخوبی پی برد. این قهرمان‌سازی از سوی رسانه‌های غربی به این دلیل است که افکارعمومی داخلی اوکراین و همچنین اذهان عمومی در جهان بر سیاست‌های مخاطره آمیز و بی مبالاتی زلنسکی در اواکراین که خود را بازیچه دست آمریکا کرد و با دست کردن به لانه مار باعث ایجاد این درگیری شد سرپوش بزرگی بگذارند. درواقع افکارعمومی اوکراین نسبت به این رویکرد سیاسی زلنسکی انتقاد دارند و این تفکرات در اوکراین در حال رشد و ممکن بود به شورش علیه دولت مستقر در این کشور بینجامد. 
 

بنابراین رسانه‌های غربی دست به کار شدند و زلنسکی که خود روزگاری بازیگر بوده را برای بازی‌های رسانه‌ای آماده کردند و حالا از وی یک قهرمان ساختند تا افکارعمومی اوکراین و جهان را به راحتی منحرف سازند. جالب اینجاست که اصلاح طلبان نیز این تاکتیک رسانه‌ای را برای افکارعمومی داخلی ایران عملیاتی می‌کنند. 

این طرفداری سیاسی اصلاح طلبان در حالی است که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا بی طرفانه است و ایران خواستار آتش بس و تمام شدن جنگ در این کشور است که عده زیادی را آواره و از هر دو طرف به کام مرگ کشانده است.

همین روزنامه‌های اصلاح طلب درباره «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که دولتش بیشترین مواضع علیه ایران را داشته و کشورش به خاطر همین خصومت‌ها به مامنی برای اختلاسگران تبدیل شده است با مدح و ثنای وی نوشت: «ترودو در صحنه افکار عمومی غربی، به عنوان نخست‌وزیری که در مسائل اجتماعی رویکردی لیبرال دارد، در میان هواداران این رویکرد محبوبیت خوبی جلب و روندی شبیه به روند کسب محبوبیت باراک اوباما، رئیس‌جمهور جوان ایالات متحده‌ را طی کرده ‌است اما هم‌زمان از سوی برخی مخالفانش به عوام‌گرایی و عوام‌فریبی متهم می‌شود؛ این اتهام از سویی به مواضع او برمی‌گردد و از سویی به برخی رفتارهای خرق عادتی او مانند شکل و رنگ خاص جوراب‌هایش و نیز برخی از رفتارهای «جوانانه» در دوران رقابت‌های انتخاباتی از قبیل نمایش شوخی افتادن از پله در مقابل دوربین‌های خبری. مقایسه با نخست‌وزیر قبلی که به موضع‌گیری‌های افراطی و گاهی نژادپرستانه نیز شناخته می‌شد، البته به محبوبیت ترودوی جوان کمک کرده ‌است.»


آنچه اصلاح طلبان در روند رسانه‌ای خود خصوصا در قبال منافعی که غرب در حوادث مختلف سیاسی و اقتصادی داشته، از خود نشان داده‌اند غش کردن ممتد به سمت غرب بوده است و در این راه نه تنها ابایی از اتخاذ این مواضع آشکار غربگرایانه ندارند بلکه به طور کاملا جالبی گویی با رسانه‌های غربی تقسیم کار کرده‌اند و از یک اتاق فکر رویکردهای رسانه‌ای خود را همسو با غرب دنبال می‌کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان هیچ.
شما که هشت سال بر گرده مردم سوار بودید چه گلی به سر مردم زدید!!؟
جز گرانی، تورم، و........ ایجاد کردید.!!
Iran, Islamic Republic of
شما چه گلی زدید برادر؟
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
1- مسکن مهر ، مسکن دار شدن چند میلیون خانواده
2 - تسهیلات خرید خودرو برای همه
3 - تسهیلات خرید موبایل برای همه
4 - کنترل بازار و قیمتها
5 - اقتدار خارجی و بین المللی بوسیله هیچ حساب کردن آمریکا و غرب
Iran, Islamic Republic of
احسنت تازه اینا قسمتی هست اینا می ترسن که اگر این روند بره جلو و دولت رئیسی بیشتر موفق بشه اینا بیشتر در سایه میرن و تمام
Iran, Islamic Republic of
ستایش محمود هاله از زلنسکی رو هم انعکاس بدید، اسباب انبساط خاطر می شود...
Iran, Islamic Republic of
مثبت ترین واژگانی که می توان برای زلنسکی به کار برد خام، بی تجربه و نادان است...! کسی که کشورش را به نابودی کشاند و مردم کشورش را آواره کرد، .....
Iran, Islamic Republic of
جناب روزنامه افتاب : اونایی که مردمش بودند، شماها نبودید قطع و یقین!
اونایی بودند و هستند که در مقابل داعش ایستادند و شماها اون موقع دقیقا کجا بودید!!!؟
Iran, Islamic Republic of
کسی باید از کنار مردمش حرف بزند که کارنامه خوبی داشته باشد نه شماها!
Iran, Islamic Republic of
احسنت کارنامه 8 ساله رو نه 32 ساله خودشون رو بررسی کنید تا ببینید که چقدر اینا کار بلد هستن
Iran, Islamic Republic of
اسلاه تلب ها موجب بدبختی و خسران مردم بودند و هستند!
پس لطفا سنگ کسی رو به سینه نکوبید!!
Iran, Islamic Republic of
اقا تو رو خدا بذارید این اصلاح طلبان حرف بزنند ترکیدن از بس گفتین ساکت حرف زدن که ایرادی ندارد
رضا روستا
Iran, Islamic Republic of
.....
شهریار
Iran, Islamic Republic of
زلنسکی یک خائن است که کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرارداده و صدمات بسیاری به مردم اوکراین وارد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
این که خیلی واضخه که این دلقک جرات نداره روی ملت خودش حساب کنه حالا از امریکا و اروپا کمک میخواد اینقدر ادم خود تحقیر هم نوبره والله
اصغر
Iran, Islamic Republic of
جهان تیغی گرامی نگاه شما اصول گرایان هم به چین کمونیست و روسیه تزاری است ، تفاوتی در این نوع دیدگاه ها برای مردم مظلوم ایران ندارد هر دو جریان بفکر ثروت و قدرت و منافع جناحی و باندی و قبیله ایی خود هستند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان علاوه بر منافع حزبی و شخصی بفکر تامین منافع امریکا و غرب هستن.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایه ای است درقران که روزقیامت هرکس با امام وپیشوای خودخوانده ومحشور میشود:یوم ندعو کل اناس بامامهم،خوب این جماعت هم امام خودرا انتخاب کردن،دلقک یهود
Iran, Islamic Republic of
شخصیت هرکس رامیتوان ازحب وبغض هایش تشخیص داد،حب مظلومین فلسطین ویمن وافغان ویا چشم ابیهای اوکراین
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبا اینکارا رو نکنن تعجب داره.فک نکنم خبر تازه ای بوده باشه یا کسی سورپرایز بشه از این حرکت اصلاحاتی ها!!
Germany
همه اینها به کنار چرا شما اصولگراها از شهوت قدرت و آدمکشی عمو پوتین چیزی نمیگویید؟!.
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
پوتین شهوت قدرت ندارد بلکه با آمدن موشکهای غرب به مرزهای خود ، از روسیه دفاع می کند ، آمریکا و ناتو شهوت قدرت دارند که تاریخشان با جنگ و غارت و کشتار و تجاوز و خیانت همراه است آمریکا در ویتنام چه غلطی می کرد در عراق چه غلطی می کرد در فیلیپین چه غلطی می کرد در افغانستان چه غلطی می کرد در سوریه چه غلطی می کرد در یمن بوسیله عربستان چه غلطی می کند و اکنون در اوکراین و اروپای شرقی چه غلطی می کند ؟
.
Iran, Islamic Republic of
....
فهیم
Romania
فرقه ای که نام اصلاح طلب می نامند عوامل وغرب و از غرب دستور می گیرند .
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا شما به اصطلاح اصولگرایان با هر آدم درست و حسابی مخالفین.خخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
عجب اصطلاحی رو بکار بردی مطمئنی درست و بجا بکار بردی ؟!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خب بنظرم که کارقهرمانانه انجام داد .
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلبها بلایی سر زندگی مردم اوردید که نمیشه جبران کرد .
Iran, Islamic Republic of
....
زنلسکی کی و کجا باعث حمله روسیه به اوکراین شده؟!الان لتونی،لیتوانی و استونی عضو فعال ناتو هستند اوکراین که هنوز عضو هم نشده
Iran, Islamic Republic of
اوکراین ، لتونی و لیتوانی و استونی نیست...!
روسیه بارها اوکراین را خط قرمز خود معرفی کرده بود و هشدار داده بود...!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بی خیال مردم اوکراین زلنسکی یهودی دستور داره به هر طریقی جنک جهانی سوم را برپا کنه تا سرمایه دارهای یهودی پول دارتر بشن بی چاره ما یه عده طرفدار غرب یک عده طرف دار شرق
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار اصلاح طلبان نیستم اما روسیه رابعنوان دوست قابل اعتماد در دوران سخت قبول ندارم لطفا مواظب باشید در تله نیافتید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کسانی که از قهرمان واقعی حاج قاسم سکوت یا دست به تخریبش میزنند حال از قهرمان سازی پوشالی رفیقشان زلنسکی کپی کار مقلدانه میکنند
سالار‌
United States
واقعا همینطور کپی می‌کنند فقط یک کمی این ور اون ور رش می‌کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اینا قهرمان نداشته خودشون رو در خارج دنبال می کنند همانطور که در رفاه و معیشت هم دنبال خارجی ها بودند و از اونا التماس می کردند
United States
....
Iran, Islamic Republic of
خدمتگزاری برای غرب از اصول اولیه اصلاح طلبان برای غرب بوده است که نباید در آن شک داشت!!!