شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
روایت هفته نوزدهم لیگ برتر؛

استقلال و سربازها؛ پرسپولیس و ژنرال/ تک تازی در صدر

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 793087
مجیدی و شاگردانش اگر همه نگاهشان در ادامه لیگ هم به مستطیل سبز باشد و اسیر توهم توطئه نشوند، به حسرت هشت ساله تیمشان برای قهرمانی پایان می‌دهند.
استقلال و سربازها؛ پرسپولیس و ژنرال/ تک تازی در صدر
گروه ورزشی جهان نيوز، ابراهیم جاگرانی: هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور، چهارم اسفندماه 1400 برگزار شد، نیمی از بازی‌ها برنده داشت، استقلال به بیشترین فاصله از رقیب سنتی در شش سال اخیر رسید و نویدکیا حرف از رفتن زد.

روایت بازی‌های هفته نوزدهم:
استقلال تهران 1 ـ 0 فجر شهیدسپاسی شیراز/ سرباز باشد یا نباشد؛ باید بُرد
غیبت اجباری مرادمند و یزدانی به‌دلیل زمان اعزام به خدمت و بی‌انضباطی کاپیتان در تمرینات، فرهاد را جوری دل‌آشوب کرده بود که نام بازیکنش را در کنفرانس پیش از بازی فراموش کرد!/ آبی‌ها با پیراهن دو مدافع سرباز خود به زمین رفتند و عکس یادگاری گرفتند. سربازها روی سکو بودند./ هر چه استقلال زد، ایمان صادقی گرفت، دقیقه 54 اشتباه احمدرضا زنده‌روح سربازبازیکن فجر، جعفر سلمانی را به یک گل سه امتیازی دیگر رساند./ عارف غلامی که در نیمه‌نهایی حذفی پارسال برابر پرسپولیس رباط صلیبی پاره کرد، بعد از 223 روز در وقت‌های اضافه برای استقلال وارد زمین شد./ سیدحسین حسینی دوازدهمین کلین‌شیتش را ثبت کرد./ 19 بازی بدون شکست در شروع لیگ برای استقلالِ مجیدی، لیگ هجدهم پرسپولیس قهرمان 17 و سپاهان نائب‌قهرمان 18 هفته اول را نباختند، حالا فرهاد رکورددار است. کافی‌ست دو بازی دیگر هم نبازد تا رکورد قلعه‌نویی در نباختن‌های غیر از شروع لیگ را هم بگیرد./ فجر اخیراً یکی در میان مساوی می‌کند و می‌بازد، این بازی نوبت باخت بود./ استقلال در صدر 47 امتیازی شد، پنج امتیاز بالاتر از رقیب، این بیشترین فاصله استقلال از پرسپولیس در شش سال اخیر است./ شیرازی‌ها 14 امتیاز دارند و چهاردهم جدولند، با روند فعلی تنها شانس بقای شاگردان کلانتری باخت‌های متوالی نفت و نبردن‌های پدیده است!


گل‌گهر سیرجان 1 ـ 1 پرسپولیس تهران/ یقه‌گیریِ ژنرال
رامین رضاییان در دومین بازی در بازگشتش به پرسپولیس خودی نشان داد، یک نفود و سانتر و پاس گل!/ حامد پاکدل هم در سومین بازی متوالی برای تیمش گل زد؛ این‌بار با دست در دقیقه 13./ بیست دقیقه بعد؛ این‌بار خرید محبوب قلعه‌نویی خودی نشان داد، پرش کی‌روش استنلی سوارز یک خروج حامد لکی برای گل کم داشت، که دروازه‌بان پرسپولیس چنین کرد تا توپ به تور دروازه‌اش بچسبد!/ توپ را سعید صادقی فرستاد، بهترین پاسور لیگ با هفت پاس گل!/ هانانوف ـ حسینی زوج جدید یحیی برای دفاع این روزش بود./ تلاش یحیی برای آشتی امیر و افشین بی‌نتیجه ماند./ قلعه‌نویی تا اینجا 4 امتیاز از سرخ‌ها گرفته، سه امتیاز هم به آبی‌ها داده، یک تأثیر پررنگ در پیشتازی و شاید قهرمانی تیم اسبقش، سه امتیاز دیگر مانده، شاید داستان تغییر کند!/ پرسپولیس 42 و گل‌گهر 29 امتیازی شدند و همان دوم و ششم جدول ماندند.


سپاهان اصفهان 0 ـ 0 ذوب‌آهن اصفهان/ باز هم شهرآورد؛ باز هم خداحافظی
هفتادمین شهرآورد اصفهان بعد از 9 سال و 9 ماه بدون گل تمام شد./ تغییرات محرم در همه پست‌ها به جز دروازه هم نتوانست شکست رفت را جبران کند./ تارتار از روی سکو هم رنگ پیروزی ندید تا ناکامی‌اش شش هفته‌ای شود./ نویدکیا لیگ شانزدهم بعد از شهرآورد اصفهان از مستطیل سبز کنار رفت، باز یک شهرآورد دیگر و کنار رفتن محرم از سپاهان!/ طلای‌پوشان 34 امتیازی و گاندوها 19 امتیازی شدند، جایگاه‌ها همان دوم و دوازدهم هفته قبل است./ سپاهان و ذوب‌آهن هر کدام به‌ترتیب هشت امتیاز تا تیم یکی مانده به اول و یکی مانده به آخر فاصله دارند.

آلومینیوم اراک 0 ـ 1 مس رفسنجان/ سایه مس و ربیعی روی رتبه و نیمکت سپاهان
مس به یک قدمی جایگاه سپاهان رسید، ربیعی به یک قدمی نیمکت سپاهان!/ گفته می‌شود سپاهانی‌ها بعد از نویدکیا، نگاهشان به ربیعی، پدیده مربی‌گری امسال است./ اکرامی گل زودهنگام نیما درودی برای آلومینیوم را خطای بازیکنان روی دروازه‌بان تشخیص داد تا گل دیرهنگام عقیل کعبی تکلیف بازی را روشن کند./ محسن آذرباد با پاس گل دقیقه نودی، با هفت پاس در صدر پاسورها ایستاد، کنار سعید صادقی./ آلومینیوم پایان نیم‌فصل؛ چهارم بود و حالا با 25 امتیاز نهم!/ آن‌ها 10 هفته است رنگ بُرد ندیده‌اند./ مس اما می‌برد و نمی‌بازد، آن‌ها حالا 33 امتیازی و چهارمند اما چشم‌شان به رتبه سوم است./ هر فصل گذشته به لیگ برتر آمدند و خوب درخشیدند.

پیکان تهران 0 ـ 0 تراکتورسازی تبریز/ سولدو هم رفت، بعدی کیست؟
یکی نوشت: تراکتور آخر نیست، چون اخباری دارد!/ او روبروی پنالتی دقیقه 13 حق‌دوست ایستاد تا پیکان باز هم در حسرت برد خانگی بماند!/ پرتاب‌های اوت نادر محمدی این‌بار روی دروازه پیکانی‌ها فرود آمد، تیم سابقش!/ سولدو سه بازیکن شاخصش در لیست نگذاشت، گفت مصدومند و در تمرین خوب نبوده‌اند، اما کسی باور نکرد!/ چهار امتیاز در 9 بازی شایسته تراکتور نیست، سولدو اخراج شد، بعد از چهار ماه!/ شاید ارطغرل ساغلام 52 ساله و ترکیه‌ای چهارمین سرمربی تی‌تی‌های حال ناخوش در این فصل باشد./ تراکتور 15 امتیازی و سیزدهم جدول، هفته بعد میزبان سپاهان است، تیمی که تراکتورِ سالدو با او شروع کرد و حالا هر دو در اندیشه‌ی طرحی نوأند./ پیکان هم 29 امتیازی و همچنان پنجم است.
    

فولاد خوزستان 2 ـ 0 نفت مسجدسلیمان/ همسایگی بالانشین ها
عباس راکی خوزستانی این شهرآورد استانش را سوت زد./ فکری و نفت باز هم باختند، مثل شش بازی گذشته!/ خریدهای سرخابی نکونام برایش خوش‌یمن بود، آرش رضاوند دقیقه 36 بعد از 802 روز پایش به گل باز شد و مهدی شیری هم دقیقه 75 بعد از دو سال!/ فولاد تنها تیمی بود که این هفته در جدول صعود داشت، آن‌ها با 28 امتیاز و دو پله صعود به رتبه هفتم آمدند؛ یک امتیازیِ گل گهر و پیکان./ نفتی‌ها هم همچنان یازده امتیازی و چهاردهم هستند.

صنعت نفت آبادان 1 ـ 1 نساجی قائم‌شهر/ باز هم مساوی
شهرآورد جنوب ـ شمال هم مانند دو شهرآورد دیگر هفته مساوی شد./ نساجی در جنوب نه باخته، نه بُرده!/ گل دقیقه 27 طالب ریکانی برای صنعت، 10 دقیقه هم دوام نیاورد. ایوب کلانتری روی کرنر مسعود شجاعی بازی را به تساوی کشاند، هر سه بازیکن هفته قبل محروم بودند./ نساجی اگرچه بعد از دو باخت، مساوی کرد اما همچنان چشم‌انتظار پیروزی است./ اخراج یزدان‌دوست در دقیقه 81 کار شاگردان منصوریان را سخت کرد./ فرزین گروسیان به‌خوبی جای احمد گوهریِ پرسپولیسی شده را در آبادان پر کرده، چهار کلین‌شیت در پنج بازی! تنها گل خورده او دقایق پایانی بازی با هوادار بود!/ نفت یک پله پایین آمد و با 27 امتیاز هشتم شد و نساجی هم با 22 امتیاز همان دهم ماند.

پدیده مشهد 0 ـ 1 هوادار تهران/ سوغات مشهدی‌رضا از مشهدالرضا(ع)
پدیده نتوانست دومین بازی شش امتیازی پایین جدولی‌ها را هم ببرد./ فرزاد جعفری 28 ساله اولین گل تاریخ لیگ برترش را دقیقه 78 به ثمر رساند تا رضا عنایتی و تیمش 21 امتیازی شوند و همان یازدهم و کمی دورتر از منطقه سقوط بایستند./ هر دو تیم به قضاوت کوپال ناظمی معترض بودند./ سیدعباسی هفته قبل چهار کارته بود و روی سکو، این هفته هم به فاصله یک دقیقه دو کارته و اخراج شد تا هفته بعد باز به سکو برگردد!

مسابقات هفته بیستم:
دوشنبه 9 اسفند؛ تراکتور و سپاهان ساعت 14:30 اولین بازی هفته را احتمالاً با هدایت مربیان موقت برگزار می‌کنند./ 30 دقیقه بعد مصاف فجر، گل‌گهر و نفت با پیکان، صنعت و آلومینیوم شروع می‌شود./ ذوب آهن و پدیده 16:30 به مصاف هم می‌روند./ نساجی و استقلال و پرسپولیس و مس هم ساعت 17 و 19 یک بازی تعیین کننده را رقم خواهند زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *