شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۷
سکوت در دولت روحانی؛‌

عصبانیت از اقدامات مثبت و ماندگار دولت رئیسی/ سندرم تخریب اصلاح‌طلبان عود کرد! +جزئیات

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 792770
اصلاح‌طلبان به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت رئیسی هستند تا افکارعمومی را از عملکرد ضعیف خود در گذشته منحرف سازند اما به نظر می‌رسد به جای انتقاد از ضعف‌ها، قوت‌ها را نشانه گرفته‌اند!
عصبانیت از اقدامات مثبت و ماندگار دولت رئیسی/ سندرم تخریب اصلاح‌طلبان عود کرد! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان که ساکتین دولت قبل بودند با هر اقدام مثبت دولت سیزدهم اقدام به انتقاد و تخریب از آن می‌کنند. البته اگر به فحوا و عمق انتقادات این افراد نگاهی بیندازیم به وضوح می‌بینیم که بیشتر این موارد نه تنها استدلالی درست و منطقی نیست بلکه بیشتر در جهت یک سیاست کلی یعنی تخریب دولت به کار می‌روند. در این عرصه با نگاهی به وقایع مختلفی که اصلاح طلبان تمام قد و با هماهنگی سیاسی و آمادگی توپخانه رسانه‌ای جهت تخریب اقدامات دولت سیزدهم به میدان آمده‌اند، بیندازیم؛ این راهبرد سیاسی را به وضوح می‌توانیم مشاهده کنیم.

برای این منظور به چند اقدام دولت و همچنین واکنش اصلاح طلبان در این حیطه اشاره می‌کنیم.
 
سفرهای استانی رئیسی: سفرهای استانی در دولت سیزدهم توسط رئیس‌جمهور و وزراء با برنامه ریزی خاصی انجام می شود. این درحالی است که حضور میدانی دولتمردان در مناطق مختلف کشور هم باعث دلگرمی مردم می‌شود و هم در مقام عمل با لمس نزدیک مشکلات در رفع و حل و فصل آن بسیار راهگشاست. کارشناسان بیان می‌کنند که یکی از حسن‌های سفرهای رئیس جمهور به استان‌های مختلف کشور آمایش سرزمینی و توزیع مناسب امکانات و رفاه عادلانه است.

در این زمینه اما اصلاح طلبان با یک رویکرد تخریبی واکنش‌های منفی به این موضوع نشان دادند. اصلاح طلبان برای توقف این سفرها آسمان را به ریسمان بافتند. در همین زمینه، «عباس عبدی» سفرهای استانی رئیسی را به طور تلویحی تلف کردن وقت خواند و نوشت: «اکنون که سفرها هفتگی شده است، گمان می‌کنم در مسیر نادرستی قرار گرفته است. اگر این سفرها می‌توانست مشکلی را حل کند، باید در دوره احمدی‌نژاد کمترین مشکل را می‌داشتیم.»

همچنین «علی صوفی»، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات عنوان کرد: «آقای رئیسی باید برنامه داشته باشد و دولتی را هم که تشکیل می دهد برای اجرای آن برنامه باشد در حالی که چنین چیزی دیده نمی شود. یعنی آقای رئیسی تصور می کند فقط وظیفه داشت یک دولت انتخاب کند و خودش به استانها سفر کند. یقینا با این شیوه، آقای رئیسی موفق نخواهند بود.»
 
ماجرای سفر رئیسی به روسیه:‌ سفر رئیس جمهور به روسیه از جمله سفرهایی بود که با سروصدای زیادی همراه شد. این سفر در حوزه کاری برای دو کشور بسیار مهم بود اما اصلاح طلبان تا توانستند برای آن حواشی منفی دست و پا کردند. از اینکه پوتین رئیسی را تحویل نگرفته است تا خبرسازی های جعلی درباره میز دیدار که با بسیاری از کشورهای دیگر مانند فرانسه همین روند در روسیه دیدارها انجام شده، دستاویزی برای تخریب دولت رئیسی شد.  

روزنامه آرمان ملی از جمله روزنامه‌هایی بود که در روز سفر رئیس جمهور به روسیه، گفتگویی را با تیتر «گره توافق در مذاکره با آمریکا باز می‌شود؛ نه چین و روسیه» منتشر کرد. کارشناس مد نظر این رسانه در این گفتکو تاکید می‌کند: مشکلی که به سیاســت خارجی کشورمان باز می‌گردد این است که با طرف دعوای اصلی یعنی آمریکا به گفت‌وگو ننشستیم. روسیه، چین و اروپا که طرف اصلی قضیه نیستند و از برجام خارج نشدند، این آمریکا بود که از برجام خارج شد.

از سویی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» در سرمقاله خود نوشت: «رفت و آمدهای دیپلماتیک بجا و درست است اما غش کردن‌های عده‌ای در دامن رئیس‌جمهور روسیه محل اشکال جدی است. بارها گفتیم و نوشتیم همانطور که نگاه صرف، افراطی و تک بعدی به غرب اشتباه و خطرناک است تکرار چنین نگاهی به شرق فاجعه بار می‌تواند باشد.» این درحالی بود که سفر رئیسی به روسیه تنها برای تامین منافع و نه به عنوان رویکرد گرایش به این کشور بوده و حتی در حوزه دیپلماتیک نیز می توان از آن در برابر کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده‌های زیادی برای کسب امتیاز کرد.
 
سنگ اندازی در مسیر صادرات ایران: دولت رئیسی در حوزه تجارت بین الملل فعال شده است. در این راستا صادرات محصولات کشاورزی به همسایگان و کشورهای همجوار و دور و نزدیک نیز در دستور کار قرار گرفته است. اما اصلاح طلبان با بروز برخی مشکلات در این امر که به موضوع پروتکل‌های بهداشتی و منحصر در چند مورد باز می گردد با آب و تاب فراوان اقدام به تخریب موضوع صادرات ایران کردند. حواشی مختلفی از مسموم بودن مواد غذایی و محصولات کشاورزی داخلی گرفته تا عدم توانایی دولت در تجارت خارجی و صادرات مطرح شد که بعد از مدتی فرونشست اما به هر لحاظ دولت در این حوزه با کسب تجربه و رفع مشکلات همچنان در راستای عرضه محصولات داخلی به کشورهای دیگر و صادرات آن اهتمام ویژه ای دارد.

تخریب دستور رئیس جمهور در خصوص مقابله با تصاحب محیط زیست: تصاحب محیط زیست از ساحل، جنگل و کوه گرفته تا کناره‌های رودخانه ها موضوعی است که در حال ازدیاد بود. قوه مجریه با همکاری دو قوه دیگر بویژه قوه قضائیه حرکت موثر و قابل تقدیری را در تخریب بناها و ساختمان‌های دولتی و سازمانی که به تصاحب محیط زیست در دولت‌های گذشته پرداخته بودند، آغاز کرد و این موضوع به طور جدی و نه شعاری در حال عملی است و هر روز خبری در خصوص تخریب بنایی که در آن محیط زیست خواری مشهود است، از رسانه‌ها شنیده می‌شود.

در این راستا اصلاح طلبان که دلیلی برای انتقاد نیافتند شروع به بهانه گیری های الکی کردند. قافیه اصلاح طلبان در حوزه تخریب دولت آنقدر تنگ آمده که مطرح می کنند این برخورد نیاز مرم نیست و معیشت مردم اولویت اصلی است.

در همین حوزه، رسول منتجب نیا، دبیر کل حزب جمهوریت درباره این طرح عنوان می‌کند:‌«مردم امروز از دولت طلب «نان» می‌کنند و از دولت تقاضا دارند با گرانی‌ها مقابله کند. زمانی مردم از حضور در سواحل کشور لذت می‌برند که کیفیت زندگی آن‌ها مطلوب شده باشد.»

این درحالی است که در کنار موضوع مهم معیشت و ارتزاق مردم، برخورد با فساد خصوصا در ادارات دولتی و سازمان‌های دیگر نه تنها به گسترش عدالت اجتماعی کمک می‌کند بلکه به مردم این اطمینان را می‌دهد که دولت و قوای دیگر برای احقاق حقوق آنان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

به هر حال اصلاح طلبان به دنبال حاشیه سازی برای دولت رئیسی هستند تا افکارعمومی را از عملکرد ضعیف خود در گذشته منحرف سازند اما به نظر می رسد به جای انتقاد از ضعف‌ها، قوت ها را نشانه گرفته اند که این موضوع بیشتر باعث پررنگ شدن عملکرد دولت سیزدهم شده و عملکرد ضعیف آنان را به مردم یادآوری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
مادامی که وزارتخانه‌ها و ادارات و سازمانها از مدیران دولت قبل پاکسازی نشوند، خدمات دولت فعلی دیده نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
البته در اینکه باید مدیران دولت قبلی عوض میشدن حرفی نیست اما بنظرم باید برخی از این مدیران می ماندند تا مردم مسئولان وضعیت موجود رو یادشون نره
Iran, Islamic Republic of
... یک کار مثبت رو بگید ملت متوجه بشن
Iran, Islamic Republic of
الان تورم چند درصده
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد می تواند در این مقطع به ملت خدمت کند....!!!!
Iran, Islamic Republic of
کاملا حرف درستی است تو اوضاع خراب که حسن روحانی یک زمین سوخته تحویل آقای رئیسی داد فقط و فقط تنها کسی که حریف بود که این اوضاع اسفناک را سرو سامان بدهد و جامعه را بسوی عادی انگاری پیش ببرد جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد بود !!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
Iran, Islamic Republic of
از اقدامات رئیسی عصبانی نیستند از این ناراحتند که کارهای نکرده یا خراب کرده خودشون رو میشه همه می تونن تفاوت ها رو تشخیص زبدن
Iran, Islamic Republic of
اول کدام اقدام .
دوست دارم در فصل استفاده از دریا به شمال مسافرت کنید ببینید میتوانید از ازاد سازی دریا استفاده کنید یا نه؟.
Iran, Islamic Republic of
شما گزارش کارهای این دولت را به مردم بدهید خودشان قضاوت خواهند کرد .
Iran, Islamic Republic of
فقط یک مورد از اقدامات مثبت دولت رئیسی برای مردم رو بعنوان مصداقی ونه کلی گویی بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
دربحث کرونا که بد عمل کردیم .
Iran, Islamic Republic of
فقط تاکنون شعار دیده ایم
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلب ها چشم دیدن سیب زمینی ۱۳ هزار تومنی و برنج ۱۰۰ هزار تومنی و پراید ۲۰۰ میلیونی رو ندارن !!!
Iran, Islamic Republic of
جهان
تو هم جوگیر شدی.
Iran, Islamic Republic of
..،،
Iran, Islamic Republic of
از آقای رئیس جمهور انتظار داشتیم درجاییکه کرونا کماکان میتازد،آزمون دکترا را به ایامی بعد تعویق می کردید!