جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۴
اظهارات قابل توجه سخنگوی ستاد روحانی در سال ۹۶:

دولت رئیسی انرژی فوق‌العاده‌‌ای دارد/ مسائل مردم در کارتابل‌ها بایگانی نمی‌شود/ رئیسی صداقت و سلامت نفس مثال زدنی دارد/ دولتمردان روحانی دستشان می‌لرزید، از سایه خودشان هم می‌ترسیدند

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 789957
وکیلی می‌گوید: آقای رئیسی جزو معدود چهره‌هایی است که به رغم اینکه معمم است و مدیر اجرایی و در حوزه قضایی کشور بوده، اما ادراک عمومی جامعه نسبت به او مثبت است و با اتکا به ادراک مثبت جامعه، توانست رئیس‌جمهور شود.
دولت رئیسی انرژی فوق‌العاده‌‌ای دارد/ مسائل مردم در کارتابل‌ها بایگانی نمی‌شود/ رئیسی صداقت و سلامت نفس مثال زدنی دارد/ دولتمردان روحانی دستشان می‌لرزید، از سایه خودشان هم می‌ترسیدند
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 96 با خبرگزاری فارس پیرامون عملکرد 150 روزه دولت سیزدهم گفتگو کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*اگر بخواهم این 150 روز به عنوان یک پِلَن کوچک در مقایسه با دولت پیشین مقایسه کنم و با مقیاس آدم‌های انتخابی از سوی رئیسی و آدم‌های دولت قبل، مقایسه‌ای صورت دهم باید بگویم که دولت آقای رئیسی مشکل در مسئله شناسی دارد. مشکل در راهکار و جواب نیست.

*دولت آقای رئیسی که تا به الان بیش از ۱۵۰ روز از عمر آن می‌گذرد به غیر از انرژی فوق‌العاده‌ و ارتباطات بی‌تکلف با مردم و نخبگان جامعه از سوی شخص آقای رئیسی دیده می‌شود، هنوز از دولت او چشم اندازی که نشان دهد این دولت چند مرده حلاج است، دیده نشده است.

*دولت آقای رئیسی به دلیل استفاده از آدم های باتجربه و وصل بودن به بدنه آدم‌های با سابقه اجرایی طولانی، مسائل کشور را درست تشخیص داده بودند. فهمیده بودند اقتصاد ایران از دالان تئوری‌های اقتصاد عبور نمی‌کند.

*اقتصاد ایران، اقتصاد سیاسی است و باید تصمیمات سیاسی گرفته شود. آقای رئیسی فهمیده بودند که مشکلات اجتماعی جامعه ایران زیربنای اقتصادی دارد. فهمیده بودند اگر قرار است تابلوی بورس سبز شود، دستوری نمی شود اما به هر حال اگر قرار باشد کسب و کار بانشاطی داشته باشیم، مسئله‌مان در کسب و کارها کجاست.

بیشتر بخوانید:
روایت مدیران روزنامه‌های اصلاح طلب از جلسه با رئیس جمهور
با آمدن رئیسی، فاصله بین مردم و مسئولان کم شده
یادداشت کم سابقه مدیرمسئول یک روزنامه اصلاح طلب در تقدیر از رئیسی
«رئیسی» الیاس حضرتی را هم ناچار به تمجید کرد +جزئیات
استقبال روزنامه اصلاح طلب از انتصاب بهادری جهرمی

*دولتمردان روحانی مسئله را درست تشخیص داده بودند اما مشکلشان در جواب و راهکار بود. چون دستشان می‌لرزید. از سایه خودشان می ترسیدند. اعتماد به نفس پائینی داشتند و در فضای اعتماد حاکمیت نبودند. اما دولت آقای رئیسی به عقیده بنده مشکلی در بیان ندارد و وزیر درست و خوب دستور می‌دهد و کار مردم در کارتابل‌ها نمی‌ماند. مسائل مردم در کارتابل‌ها بازی و آرشیو و بایگانی نمی‌شود. اما اشکالی که متوجه آنهاست، مسئله شناسی است اینکه این دوستان مسائل را جابجا متوجه می‌شوند. اهم و مهم را تشخیص درست نمی‌دهند. فرعی و اصلی جابجا می‌شود و به جای اینکه به دنبال مسائل کلیدی حل اقتصاد کشور بروند، به دنبال مسائل روبنایی رفته و انرژی و مدیریت کشور، کوچه و بازاری شده است.

*آقای رئیسی جزو معدود چهره‌هایی است که به رغم اینکه معمم است و مدیر اجرایی و در حوزه قضایی کشور بوده، اما ادراک عمومی جامعه نسبت به او مثبت است و با اتکا به ادراک مثبت جامعه، توانست رئیس‌جمهور شود اما صیانت از ادراک مثبت عمومی جامعه کار بسیار سختی است و یکی از پاشنه‌های آشیل ادراک عمومی جامعه، شعاع قدرت است.

*اگر ادراک عمومی نسبت به آقای روحانی منفی شد به خاطر شعاع قدرتی بود که برخاسته از دفترش بود. یعنی هسته نزدیک راه فرمان را می‌گیرد. هسته روحانی محفلی بود و جامعه را نمی‌دیدند و به محفل محصور بودند. آقای رئیسی صداقت و سلامت نفس مثال زدنی دارد اما آقای رئیسی باید به شدت مواظب باشد که گرفتار شعاع قدرت نشود و خدای نکرده قربانی شعاع قدرت نشود. مردم باید باور کنند که آقای رئیسی با احدی رودربایستی و خط قرمز ندارد و خط قرمزش مردم و وعده هایی است که به مردم داده است و این وقتی باور می شود که ببینند که آقای رئیسی با فلان وزیر و معاون و استاندار و مدیر هلدینگ برخورد کرده است و با احدی تعارف ندارد.

*دولت آقای رئیسی که حساسیت مبارزه با فساد را دارد، بداند که تحقق دولت الکترونیک می‌تواند مبارزه با فساد را جایگزین مبارزه با فاسد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
.....
جنگ و تحریم اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
اداره کشور در شرایط سخت جنگ و تحریم اقتصادی یادگار همیشه ماندگار روحانی
Iran, Islamic Republic of
...
خسارت محض
Denmark
بله دلار 30 هزار تومانی و سکه 14 میلیونی و پراید 170 میلیونی یادگار همیشه ماندگار روحانی است !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
روحانی اداره نکرد کشور را بلکه رها کرده بود
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعااین طوری که نوشتید باشدو با سرمایه مملکت بازی کرده ،پس چرا کسی ،اقای روحانی رابازخواست نمی کنه.
Iran, Islamic Republic of
اداره کشور.....؟؟؟!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
«دولتمردان روحانی دستشان می‌لرزید، از سایه خودشان هم می‌ترسیدند»
بله چون می‌دانستند چه در پرونده‌های خود دارند!
Iran, Islamic Republic of
پرونده جذب هیات علمی ایثارگران 4 ماه در دولت رییسی خاک میخورد.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا هم یک وقت به نعل میزند و بعضی وقتها به میخ . .
Iran, Islamic Republic of
اقرار به حقیقت مسئله‌ایست که کار هر کسی نیست.
Iran, Islamic Republic of
. می ترسیدند.
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
.....