جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
روایت هفته شانزدهم لیگ برتر؛

سرخابی‌ها دوشادوش هم در تعطیلات/ کرونا همچنان در کمین استقلال

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 789956
بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام هفت بازی در سه روز به پایان رسید تا تیم‌ها به تعطیلات بیست روزه نیم فصل بروند. بازی چهارشنبه (ششم بهمن) استقلال ـ هوادار هم به دلیل ابتلای شاگردان مجیدی به کرونا به 15 بهمن 1400 موکول شد.
سرخابی‌ها دوشادوش هم در تعطیلات/ کرونا همچنان در کمین استقلال
گروه ورزشی جهان نيوز، ابراهیم جاگرانی: تعطیلات نیم فصل فوتبال لیگ برتر ایران در حالی شروع شد که سرخابی های پایتخت با فاصله گرفتن از رقبای خود با 35 امتیاز در رده های اول و دوم قرار گرفتند تا همچنان مدعی اصلی قهرمانی این فصل باشند.

روایت بازی‌های این هفته:

(شنبه 2 بهمن 1400):
پرسپولیس تهران 1 ـ 0 فولاد خوزستان/ همچنان در مسیر قهرمانی
شاگردان گل محمدی در اولین بازی برگشت خود، باز هم فولاد را شکست دادند تا هم امتیاز با استقلال (35 امتیاز با یک بازی بیشتر) جایگاه دوم هفته قبل خود را حفظ کنند و همچنان امیدوار به کسب ششمین قهرمانی پیاپی خود باشند. تک گل آن ها در این بازی را مهدی عبدی در شروع نیمه دوم به ثمر رساند. گل محمدی در این بازی بالاخره از بازیکنان تاجیک خود استفاده کرد و منوچهر صفروف 58 دقیقه ابتدایی و وحدت هانوف هم 24 دقیقه پایانی به زمین فرستاد. حالا باید دید بیست روز تعطیلی می تواند به مشکلات مالی، استعفا و اعتراضات در این تیم را برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر پایان دهد یا خیر.

فولادی ها هم با پذیرش پنجمین شکست خود 21 امتیازی شدند و از رتبه هفتم به دهم رسیدند تا بدون رسیدن به رتبه تک رقمی به تعطیلات بروند.


مس رفسنجان 3 ـ 1 سپاهان اصفهان/ مسِ طلایی
بازی شروع نشده، فرشاد احمدزاده با چند دریبل زیبا به سمت دروازه مس رفت تا باز هم اشتباه حسن جعفری، شهریار مغانلو و سپاهان را در ثانیه 13 به سریع ترین گل این فصل برساند. جعفری فصل قبل هم با یک دفع عجیب، یک گل به دانیال اسماعیلی‌فر و سپاهان هدیه داد. این گل البته نه سریع ترین گل تاریخ لیگ بود نه پایان ماجرا.

سریع ترین گل همچنان در اختیار غلامرضا غلامرضایی و پرسپولیس در ثانیه 10 لیگ دوازدهم است و ماجرای این بازی هم کمتر از بیست دقیقه بعد، گادوین منشا در هفت دقیقه جور دیگری رقم زد. او ابتدا دقیقه 19 روی پاس بلند فائزالرشیدی دروازه بان ملی پوش عمانی تیمش و کمی بعد دقیقه 36 از روی نقطه پنالتی، سه امتیاز از دست رفته را به مس بازگرداند و تنها بازیکن 10 گله امسال شد. او نیم فصل بیستم هم 10 گل زد اما نیمه دوم لیگ در گلزنی موفق نبود و از آقای گلی بازماند.

سوپرگل دقیقه 82 کاپیتان محسن آذرباد هم تیر خلاص مسِ طلایی محمد ربیعی به طلایی پوشان اصفهانی و اولین شکست شاگردان نویدکیا برابر رفسنجانی ها در دومین سال لیگ برتری آن ها بود. حالا هجومی ترین تیم لیگ هستند و توانستند با انتقام شکست دور رفت، جایگاه چهارمی دو هفته قبل خود را از آلومینیوم پس بگیرند و با 26 امتیاز راهی تعطیلات شوند.

این ششمین شکست سپاهان در این فصل است (با احتساب شکست برابر گل گهر) و این تعداد شکست در 16 بازی برای تیمی که هدفش قهرمانی است زیاد است، نویدکیا و شاگردانش باید امیدوار باشند استقلال نتواند هوادار را شکست دهد تا فاصله آن ها با صدر بیشتر از شش یا هفت امتیاز نشود. آن ها با همان 29 امتیاز تیم سوم جدول هستند و بعد از حذف از جام حذفی همه امیدشان به همین لیگ برتر است.

(یکشنبه 3 بهمن 1400):
آلومینیوم اراک 2 ـ 2 پدیده مشهد/ باز هم مساوی
شاگردان خطیبی برابر پدیده پنج امتیازی هم نتوانستند طلسم مساوی های پیاپی خود را بشکنند و ششمین تساوی را پس از دو پیروزی هفته های هشتم و نهم، برابر قعرنشینِ بدون برد لیگ امسال کسب کردند تا رتبه چهارم خود را به مس رفسنجان بدهند و هم امتیاز با پیکان، با 25 امتیاز و جایگاه پنجم راهی تعطیلات بیست روزه نیم فصل شوند.

میلاد کمندانی بازیکن پدیده در دقیقه 49، گل دقیقه 48 امیر نوری و محمدرضا فلاحیان هم دقیقه 91 پنالتی دقیقه 83 امید سینک را جبران کرد تا آلومینیوم در وقت های اضافه بازی، سه امتیاز مهم دیگر را از دست بدهد.

خطیبی که در بازی رفت هم به نتیجه ای بهتر از مساوی برابر تیم بحران زده مشهدی نرسیده بود، این بازی را که جذاب هم دنبال شد و سه توپ هم به تیرک ها خورد، بدترین بازی تیمش در لیگ یک و برتر دانست که علت آن غرور بازیکنانش بوده است.

نفت مسجدسلیمان 1 ـ 2 پیکان تهران/ بازگشت نافرجام فکری در گام اول
همانطور که پیش بینی می شد کمالوند بالاخره از نفت رفت و محمود فکری بار دیگر به این بازگشت، اما این برگشت هم نتوانست در اولین گام مانع شکستی دیگر برای مسجدسلیمانی ها شود و آن ها در دو دقیقه قافیه را به حریف باختند تا با همان 11 امتیاز یکی مانده به قعر جدول، در اننتظار معجزه فکری در بیست روز تعطیلی پیش رو بمانند.

غلامرضا ثابت ایمانی و مجتبی حق دوست در دقایق 23 و 25 پیکان را بعد از چهار تساوی پیاپی به پیروزی رساندند تا آنها هم مانند آلومینیوم 25 امتیازی شوند و در رتبه ششم خود بمانند. امیر روستایی هم تک گل نفتی ها را در دقیقه 49 به ثمر رساند.


تراکتورسازی تبریز 0 ـ 0 گل گهر سیرجان/ تراکتور همچنان چشم انتظار پیروزی
سیرجانی ها بعد از حذف از جام حذفی همه امیدشان برای حضور دوباره در آسیا به لیگ برتر است، آن ها در روزی که کی روش استنلی گلزن را هم به جمع خود اضافه کرده بودند نتوانستند برد اولین بازی لیگ امسال را در دور برگشت تکرار کنند و با یک تساوی بدون گل دیگر، زمین را ترک کردند. این مساوی آن ها را مثل آبادانی ها 22 امتیازی کرد و یک پله بالاتر آورد و در جایگاه هفتم قرار داد. تبریزی ها هم که امیدوار بودند با رفتن فیروز کریمی و آمدن سالدوی کروات در هفته پنجم، تیمشان به نیمه بالای جدول برسد، همچنان در جمع تیم های انتهای جدول دست و پا می زنند و با 13 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند. باید دید آن ها از تعطیلات بیست روزه خود برای بازگشتی بهتر به لیگ چه استفاده‌ای می‌کنند.

ذوب آهن اصفهان 0 ـ 1 صنعت نفت آبادان/ هتریک منصوریان
آبادانی ها با سوپرگل دقیقه 13 کاپیتان طالب ریگانی، علاوه بر انتقام شکست یک گله خود در بازی رفت، بعد از ده سال در فولادشهر اصفهان پیروز شدند. این سومین برد پیاپی منصوریان و صنعت نفت بود که توانست آن ها را قبل از تعطیلات نیم فصل دو رتبه بالاتر و با 22 امتیاز کنار گل گهر در انتهای نیمه اول جدول قرار دهد.

شاگردان تارتار هم با وجود اخراج امیر شبانی مدافع مرکزی خود در دقیقه 29، بازی را با مالکیت 57 درصدی و فرصت های زیاد دنبال کردند اما نتوانستند از شکست خود جلوگیری کنند. آن ها با 18 امتیاز و همان رتبه یازدهم به تعطیلات رفتند.

(دوشنبه 4 بهمن 1400):
فجر شهیدسپاسی شیراز 1 ـ 1 نساجی مازندران/ فرار بزرگ از دست کاکوها
شیرازی ها 90 دقیقه پیروز یک جدال حساس در اولین بازی نیم فصل دوم لیگ برتر بودند اما اشتباه مدافعان آن ها در دقیقه 93 سه امتیاز مهم را در خانه از دست دادند.

فرزان دانا دقیقه 21 فجری ها را در حافظیه پیش انداخت و بعد از آن 64 درصد مالکیت توپ را قائمشهری ها در اختیار داشتند تا مانع باخت خود بعد از ده بازی بدون شکست شوند که در دقیقه 93 به این خواسته خود رسیدند و شاهین طاهرخانی دروازه ایمان صادقی ای را باز کرد که در دو نیمه عملکرد خوبی از خود نشان داده بود.

فجر و نساجی با 13 و 21 امتیاز و رتبه چهاردهم و نهم به کار خود پیش از تعطیلات نیم فصل پایان دادند.

بازی‌های هفته هفدهم:
بازی های لیگ برتر بعد از یک تعطیلی بیست روزه و انجام بازی‌های مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، با مصاف تیم‌های زیر برگزار می‌شود:

استقلال ـ ذوب آهن، نساجی ـ پرسپولیس، سپاهان ـ نفت، پدیده ـ مس، فولاد ـ آلومینیوم، پیکان ـ هوادار، گل گهر ـ فجر و صنعت نفت ـ تراکتور.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *