کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه بامزه یک اصلاح طلب:

قنبری: اصلاح طلبان ساکت هستند تا دولت رئیسی در مذاکرات کارش را بکند/ اصولگرایان هم یاد بگیرند وقتی در قدرت نیستند همه چیز را زیر پا نگذارند

6 بهمن 1400 ساعت 14:53

اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند تا دولت آقای رئیسی بتواند در مذاکرات موفق عمل کند زیرا اصلاح‌طلبان می‌دانند نباید دعواهای سیاسی را به حوزه دیپلماسی کشاند و امیدوارم اصولگرایان هم یاد بگیرد تا بعد از این اگر روزگاری در قدرت نبودند همه چیز را زیر پا نگذارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری، از عناصر اصلاح طلب که فروردین امسال به مردم پیشنهاد داده بود «باید دوباره کسی مثل روحانی رئیس جمهور شود» در گفتگو با سایت نامه نیوز گفته است: «متأسفانه بازی‌های جناحی با منافع ملی واقعیتی غیرقابل انکار در عالم سیاست ایران است و در هشت سال دولت آقای روحانی شاهد بودیم که منتقدان دولت دست به این اقدام زدند. به هر حال اگر دولت دوازدهم مورد حمایت کامل تمام نیروهای سیاسی داخلی قرار می‌گرفت چه‌بسا می‌شد در همان دولت با غربی‌ها به نتیجه رسید. حالا هم مذاکرات طولانی شده است. در کل می‌بینیم که همان‌هایی که روزگاری مخالف مذاکرات بودند امروز یا سکوت کرده‌اند یا از مذاکرات به‌طور کامل دفاع می‌کنند».

البته که این چهره اصلاح طلب مایل نیست اشاره کند که برجام فتح الفتوح و آفتاب تابان، در سال 94 شکل گرفت و دولتمردان تدبیری در همان مقطع مدعی شدند که در روز اول اجرای توافق همه تحریم ها لغو می شوند و تعهدات ایران را پیش دستانه و به صورت داوطلبانه انجام دادند. تلاشی که بعد از استقرار دولت آیت الله رئیسی در حال انجام است برای نقد شدن ما به ازای اقدامات انجام شده و وقت سپری شده از ملت ایران بعد از ناتوانی چند ساله دولت گذشته در برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است.

درباره «داریوش قنبری» بیشتر بخوانید:
اگر جهانگیری نبود شاید الان شبیه ونزوئلا شده بودیم
ریاست جمهوری اصولگرایان برای نابودی ایران کافی است
شانتاژ طیف مقابل است که از ما بدون مسئولیت جواب می‌خواهد!
دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد
کشور باید از تجربیات ریاست جمهوری روحانی استفاده کند
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

گزارش وزارت اطلاعات یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

قنبری همچنین گفته است: «اکنون اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند تا دولت آقای رئیسی بتواند در مذاکرات موفق عمل کند زیرا اصلاح‌طلبان می‌دانند نباید دعواهای سیاسی را به حوزه دیپلماسی کشاند و امیدوارم اصولگرایان هم یاد بگیرند تا بعد از این اگر روزگاری در قدرت نبودند همه چیز را زیر پا نگذارند». این ادعای بامزه در حالی است که اصلاح طلبان تخریب دولت سیزدهم را از قبل از روی کار آمدن دولت استارت زدند و روز به روز بر حجم این تخریب افزودند. درباره مذاکرات هم اصلاح طلبان همین روند تخریبی را در پیش گرفته اند؛ از تخریب تیم مذاکره کننده تا پیشنهاد تله توافق موقت مصادیقی از رفتارهای اصلاح طلبان است.

جناب قنبری باید بداند که انتقاد سازنده قطعا لازم است و هیچ منعی در این باره وجود ندارد؛ مسئله آنجایی است که مثل زمانه دولت گذشته بخواهند از خطوط قرمز عبور کنند و منتقدان را به خاطر منافع ملی به سکوت توصیه کنند! گفتنی است بسیاری از گزارشات و گفتگوهای چند ماهه گذشته اصلاح طلبان درباره مذاکرات رفع تحریم ها همسویی قابل توجهی با خواسته های آمریکا و سه کشور اروپایی داشته است. برای نمونه اصلاح طلبان به طور متحدالشکلی به دنبال تضمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند و این درخواست بی شرمانه را علنا در رسانه هایشان مطرح می کنند. آن گروهی که عملا منافع ملی را قربانی مطامع جناحی و خواسته های بیگانگان می کند و در این زمینه ید طولایی دارند، بخش قابل توجهی از اعضای جریان اصلاحات هستند.


کد مطلب: 789761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/789761/قنبری-اصلاح-طلبان-ساکت-هستند-دولت-رئیسی-مذاکرات-کارش-بکند-اصولگرایان-هم-یاد-بگیرند-وقتی-قدرت-نیستند-همه-چیز-زیر-پا-نگذارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com