سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۹
۲۱
درباره تحرکات بیهوده؛

آقای همتی! با شما که نمی‌شود/ ماجرا چیست؟

يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 789415
هرچند که در ایام انتخابات بسیاری از اصلاح طلبان از همتی اعلام حمایت کردند اما حال که تکلیف انتخابات مشخص شده و دولت سیزدهم به صورت جدی و فعال وارد کار شده دیگر اصلاح طلبان هم همتی را جدی نمی گیرند.
آقای همتی! با شما که نمی‌شود/ ماجرا چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: کسب 2.5 میلیون رای و کسب جایگاه سومی، پایان بخش فعالیت انتخاباتی عبدالناصر همتی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بود.

رئیس بانک مرکزی در دولت روحانی که در مناظرات نشان داد نه حرف جدیدی برای گفتن دارد و صرفا امیدوار بود تا با چند طعنه و کنایه نخ نما و پوچ سیاسی که آن هم برایش می‌نوشتند، بتواند چند رای جمع کند.

حالا پس از شروع به کار دولت سیزدهم، همتی به ظن اینکه او رقیب رئیسی بوده، سعی می کند جسته و گریخته خودی نشان دهد و با پست و توئیت خود را منتقد و ارزیاب دولت رئیسی نشان دهد؛ روندی که در در روزهای اخیر شدت گرفته است.

شرق: همتی میخواهد اپوزیسیون دولت رئیسی شود
در همین باره روزنامه شرق در گزارشی پیرامون افزایش تحرکات همتی نوشته است: فاصله انتقادات عبدالناصر همتی از رئیسی کم و کمتر می‌شود. به نظر می‌رسد او در حالا تبدیل‌کردن شمایل خود به یک منتقد جدی دولت فعلی است. این اتفاقی است که پیش‌تر هم برای دیگر رقبای انتخاباتی رخ داده بود.

همتی در تازه‌ترین تحرکات خود، نسبت به ابعاد آماری ادعای افزایش 40 درصدی ارزش صادرات نفتی واکنش نشان داده و در آخرین مورد هم با اعتراض به اخراج دو استاد دانشگاه، رئیسی و همسرش را مورد پرسش قرار داده است.

او می‌خواهد خود را به نوعی اپوزیسیون دولت رئیسی نشان دهد یا شاید تمایل داشته باشد محور دولت در سایه خودش باشد. انتقادهای او از رئیسی در شرایطی ابراز می‌شود که او در تمام ماه‌های بعد از انتخابات که اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت سیزدهم طریقه سکوت را در پیش گرفته بودند، همتی دست‌کم در چند مقطع انتقادهایی را به دولت مطرح کرده است. مثلا چند ماه پیش بود که او به سخنان احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، واکنش نشان داد.

با شما نمی‌شود
هرچند که در ایام انتخابات بسیاری از اصلاح طلبان از همتی اعلام حمایت کردند اما حالا که تکلیف انتخابات مشخص شده و دولت سیزدهم به صورت جدی و فعال وارد کار شده دیگر اصلاح طلبان هم همتی را جدی نمی گیرند و شاید هم اساسا این تحرکات همتی برای آن باشد از انزوای سیاسی خود جلوگیری کند. چراکه نام همتی وقتی مطرح شد که گزینه های مدنظر اصلاح طلبان، علی رغم شهرت و هیاهویی که داشتند نتوانستند به علت موارد درج شده در کارنامه‌شان از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند. فرض دیگر آن است که همتی به گمانِ اشتباه نارضایتی مردم تصور می‌کند می تواند به عنوان رقیب قبلی رئیسی و اپوزیسیون فعلی در انتخابات بعدی توفیقی کسب کند!

با هر تفسیر باید به آقای همتی عبارت ماندگار آیت الله رئیسی در مناظره انتخاباتی را یادآوری کرد. به هنگام تحرکات عدیده دو نامزد اصلاح طلبان در مناظرات که سعی می کردند به هرقیمتی حتی با تهمت و اهانت آیت الله رئیسی را خطاب قرار داده و به ظن خود دوقطبی درست کرده و وزنی برای خود ایجاد کنند، آقای رئیسی صرفا با یک جمله تصورات شکل گرفته را بر باد داد و گفت: «با شما که دوقطبی درست نمی‌شود». ظاهرا باید بار دیگر این جمله ماندگار را به جناب همتی یادآوری کرد تا وقتشان را با خام اندیشی در این مسیر تلف نکند.

دانلود فیلم دوقطبی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
Iran, Islamic Republic of
از بورس چه خبر؟

جهان نیوز! در دوره روحانی، علیه دولت از بورس می نوشتی و مطلب می گذاشتی؟

Iran, Islamic Republic of


اگه هوشیاری مردم نبود برخی مسولین تا الان چند باز کشور رو بباد داده بودند!
Iran, Islamic Republic of
احسنت اینو درست گفتی خدا واقعا رحم کرد که اون دوره تموم شد
Iran, Islamic Republic of
اجازه دهید آقای رئیسی یکی یکی خراب کاریهای دولت روحانی را درست کند نوبت بورس هم میرسد.
Iran, Islamic Republic of
....
مجید
Iran, Islamic Republic of
همتی اگر بلد کار بود دلار را با نرخ 11000 تومان تحویل گرفت 30 هزار تومان نمی شد !
Iran, Islamic Republic of
اینا در حد و اندازه ای نیستند که بخوان جریان درست کنند!
Iran, Islamic Republic of
با این حساب هیچ مسئولی بعد انقلاب کار بلد نبوده که دلار از 7 تومن رسیده به 30000 تومن
ذاتب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
زیادی خودش را جدی گرفته
Iran, Islamic Republic of
جدی هم می گیره چون فرد شناخته شده ای هست و تاییدیه شورای نگهبان رو هم داره امکان اینکه بتونه جایگاهی برای خودش دست و پا کنه دور از انتظار نیست
Iran, Islamic Republic of
خب تائیدیه شورای نگهبان کافی نیست کروبی هم سال ۸۸ این را داشت ولی رای او از باطله هاکمتر بود
Iran, Islamic Republic of

اتفاقا از الان خوب است حرف بزنند.
Iran, Islamic Republic of
تکرار میکنم هم بداد همتی در انتخابات نرسید
Iran, Islamic Republic of
چون دیگه خیلی تکراری شدن، هم برای مردم هم برای خودشون!!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار برای آقای همتی این که به درس بحث دانشگاه بپردازه وتجارب گرانبهای خود دربیمه وبانک مرکزی رو برای دانشجویان تبیین کنه
Iran, Islamic Republic of
اقای همتی باید در باره خیلی موضوعات در پیشگاه عدل الهی جوابگو باشه تاره بفکر فعالیت های سیاسی هم افتاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر همتی همتی انسان مظلومیه که شاید دور بری هاش خرابش کردن وگرنه آدم با حیا و خوبیه نمی دونم چرا اینقدر بهش حمله میشه
محسن اصفهان
دوست عزيز اقا همتى تا قبل از انتخابات وكانديداتورى با حيا ومودب به نظر ميرسيد اما در در جريان انتخابات نشان داد اهل بداخلاقى است وهنوز هم ادامه ميدهد شما يا شايد فراموش كرده ايد كه كرارا به اقاى رييسى ميگفت هرجه كانديداى ديگر به من ميگويند من به شما تمركز اين بد اخلاقى نيست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه شماها که 8 سال روحانی را به باد انتقاد میگرفتین و همش از این مینالیدین که چرا روحانی اینطور تند جوابتون را میده، از 4 تا نقد تخصصی که به دولت رئیسی شده به پته قباتون برخورده
Iran, Islamic Republic of
جناب همتی که در مناظرات انتخاباتی از آقای رئیسی امان نامه می خواست چی شده الان زبانش باز شده؟جای تامل دارد.....بدهكار رو كه رو بدي طلبكار ميشه