کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسوی تبریزی، روحانی اصلاح طلب:

من روسیه را قابل اعتماد نمی‌دانم/ نباید کشورهای غربی را به اسم استکبار جهانی کنار بگذاریم/ به خاطر منافع ملی با آمریکا ارتباط داشته باشیم

2 بهمن 1400 ساعت 13:23

اگر منافع ملی ما ایجاب می‌کند با آمریکا یا روسیه ارتباط داشته باشیم باید این کار را انجام بدهیم. تفاوتی نمی‌کند چه کشوری باشد؛ مهم این است که منافع ملی ما محقق شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: در ادامه سیر تخریب سفر مهم آیت الله رئیسی به روسیه توسط اصلاح طلبان که از روزهای پیش از سفر تا امروز ادامه دراد، این بار موسوی تبریزی از روحانیون  اصلاح طلب گفته است: «ما باید ببینیم ارتباط با کدام کشور بیش‌ترین سود را برای منافع ملی و کمترین ضرر را دارد. ممکن است برخی قراردادهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن موافق هستند به سود ملت ایران باشد».

اصلاح طلبان به حدی از کدخدادوستی و کدخدا پرستی رسیده اند که نه تنها از مردم به دلیل تحمیل افتضاح برجام عذرخواهی نمی‌کنند بلکه هنوز پیشنهاد ارتباط با آمریکا به عنوان بزرگترین دشمنان ملت ایران که توافق منعقد شده(برجام) را هم صریحا زیر پا گذاشتند، می‌دهند. این پیشنهاد وقیحانه در حالی مطرح می شود که آمریکایی ها و اروپایی ها پس از گذشت شش سال از آغاز برجام که دولت روحانی تعهدات ایران را سریعا انجام داد، هنوز حاضر به برداشتن تحریم ها نشده اند.

اصلاح طلبان می گویند جمهوری اسلامی از ارتباط با ده‌ها کشور دنیا چشم پوشی کند و تمام همّ و غمّ خود را برای رضایت کدخدای قلدر و چند کشور اروپایی همراه او به کار گیرد. 

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات موسوی تبریزی را در ادامه خواهید خواند:

*نباید شرایط به شکلی رقــم بخورد کـــه ما کشورهای غربی را کنار بگذاریم و با عناوینی مانند استکبار جهانی با آنها برخورد کنیم و در مقابل تنها با کشورهایی ماننــد روسیه و چین ارتباط داشته باشیم. مسیر حرکت ما باید بر اساس منافــع مردم و کشور باشد.

*ما باید ببینیم ارتباط با کدام کشور بیش‌ترین سود را برای منافع ملی و کمترین ضرر را دارد. ممکن است برخی قراردادهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن موافق هستند به سود ملت ایران باشد. دشمنی و نداشتن رابطه باعث نمی‌شود منافع ملت را در نظر نگیریم و با قراردادهایی که به سود مردم است مخالفت کنیم.

بیشتر بخوانید:
چرا اصلاح طلبان از سفر رئیسی به روسیه فریاد می‌کشند؟
موج سنگ اندازی در آستانه سفر مهم رئیسی به مسکو
آمریکا با هماهنگی روسیه سردار سلیمانی را ترور کرد!


*ما باید مراقب باشیم و بدانیم که مهم‌ترین موضوع برای ما در عرصه بین‌المللی احقاق منافع ملی است. اصل باید منافع ملی باشد. اگر منافع ملی ما ایجاب می‌کند با آمریکا یا روسیه ارتباط داشته باشیم باید این کار را انجام بدهیم. تفاوتی نمی‌کند چه کشوری باشد؛ مهم این است که منافع ملی ما محقق شود.


 
*من روسیــه را قابل اعتماد نمی‌دانم. همه‌چیز بستگی به خودمان دارد. اگر ما باقدرت و آگاهی وارد معامله شدیم کلاه سرمان نخواهــد رفت و بلکه ممکن است منافعی نیز به دست بیاوریم.

*به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با برخی از کشورها دشمنی می‌کنیم ناچار به مذاکره و معامله به این کشورها شده‌ایم و اگر این رویکرد از بین برود نیاز به بستن چنین قراردادهایی وجود نخواهد داشت... چه‌بسا رویکردی که ما در عرصه بین‌المللی در پیش‌گرفته‌ایم ما را به سمتی برده که ناچار به بستن قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه شده‌ایم.

*جزئیات این قراردادها تا همیشه پشت پرده نخواهد ماند و روزی جزئیات آن افشا خواهد شد. نباید تصمیم و اقدامی انجام بگیرد که درنهایت آبروی نظام و کشور به خطر بیفتد.

*ما باید در رویکردی که در عرصه بین‌المللی در پیش‌گرفته‌ایم بازاندیشی کنیم و تعامل با جهان را به‌عنوان موضوع محوری در عرصه بین‌المللی در دستور کار قرار بدهیم.


کد مطلب: 789295

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/789295/روسیه-قابل-اعتماد-نمی-دانم-نباید-کشورهای-غربی-اسم-استکبار-جهانی-کنار-بگذاریم-خاطر-منافع-ملی-آمریکا-ارتباط-داشته-باشیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com