کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصرار اصلاح طلبان به شکل گیری اعتراضات در دولت رئیسی؛

هاشمی طبا: خطرهای گسترده‌ای در پیش روست/ خویشتن‌داری مردم هم حدی دارد/ ممکن است اعتراض‌ها به همین میزان باقی نماند

29 دی 1400 ساعت 0:00

با پول‌پاشی و کارت نان به مردم دادن مشکلات حل نمی‌شوند. مسئولان باید کلی‌نگر باشند و هر چه سریع‌تر بحران معیشتی مردم را حل کنند وگرنه مشخص است که خطرهای گسترده‌ای در پیش رو است.


گروه سیاسی جهان نیوز: برخی اصلاح طلبان که جزو حامیان روحانی و به عبارت بهتر جزو بانیان وضع ناگوار کنونی محسوب می شوند مایل هستند که اعتراضات صنفی و ... شکل دومینو به خود گرفته و ضمن شدت گیری، گسترش هم یابد. 

سهیلا جلودارزاده، محمد مهاجری، ناصر قوامی و محمود صادقی از جمله افرادی بوده اند که تاکنون مستقیم به این موضوع ورود کرده اند و از تشدید اعتراضات در ماه های آینده خبر دادند.

حال نوبت هاشمی طبا، کارشناس ثابت و همه چیزدان رسانه های اصلاح طلب رسیده که این روند را ادامه دهد. هاشمی طبا با بیان اینکه «خویشتن داری هم حدی دارد» و «خطرهای گسترده‌ای در پیش روست» گفته است: «ممکن است اعتراض‌ها به همین میزان باقی نماند و اگر مشکلات حل نشود، شاهد درگیری‌های قومی باشیم».

به طور کلی بوی دلسوزی برای مردم و کشور از جنس اظهارات اصلاح طلبان حس نمی‌شود بلکه اینگونه مواضع علاوه بر وقاحت و طلبکاری بیشتر شبیه کددهی برای ایجاد ناامنی جهت بهره برداری کثیف جناحی است.

تقلای اصلاح طلبان برای سنگ تراشی در مقابل حرکت دولت در حالی است که دولت سیزدهم وارث هشت سال خرابی و بدهی سنگین به جامانده از دولت روحانی است که بنا به نظر کارشناسان حل برخی مشکلات تا سال ها زمان می برد؛ هرچند که دولتمردان شبانه روزی در حال فعالیت برای گره گشایی هستند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:

*وقتی طبقه متوسط در سال‌های گذشته به شدت تحت فشار قرار گرفت و حتی به گفته برخی جامعه‌شناسان سیاسی از بین رفت، دو طبقه مرفهان و فرودستان در رویاروی یکدیگر قرار گرفتند که چنین شرایطی بی‌تردید می‌تواند پیامدهای خطرناکی را در پی داشته باشد.

*به نظر من صرفا فاصله طبقاتی در ایران وجود ندارد بلکه امروز مردم ناامید شده‌اند. ناامیدی در وجود مردم ریشه دوانده و آینده‌ای پیش روی مردم دیده نمی‌شود. به بیان دیگر ممکن است عده‌ای فقیر باشند اما در عین حال امیدوار باشند اما وقتی فردی هم فقیر است هم ناامید می‌شود پاکباخته و امروز با پدیده گسترش پاکباختگان مواجهیم.

*حتما در چنین شرایطی آینده‌ای روشن پیش‌بینی نمی‌شود و این فقر و ناامیدی گسترده پیامدهای جانبی بسیار خطرناکی را به دنبال دارد که یکی از آنها مهاجرت شدید از روستاها به حاشیه‌های شهرها خواهد بود.

با نظرات «هاشمی طبا» بیشتر آشنا شوید:
دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند
ظریف در خصوص شهید سلیمانی اصلا حرف نامربوطی نزد
مردم در صندوق‌‌ها آرای باطله بياندازند!
اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم!
روحانی و دولتش کشور را از گردنه عبور دادند


*با پول‌پاشی و کارت نان به مردم دادن مشکلات حل نمی‌شوند. مسئولان باید کلی‌نگر باشند و هر چه سریع‌تر بحران معیشتی مردم را حل کنند وگرنه مشخص است که خطرهای گسترده‌ای در پیش رو است.

*وقتی مردم می‌بینند که هر چه سخن می‌گویند به جایی نمی‌رسند، دست به اعتراض می‌زنند. وقتی کشاورزی در شرق اصفهان می‌بیند که آب خشک شده است، چه باید بکند؟ تا چه‌قدر باید خویشتن‌دار باشد؟ خویشتن‌داری هم حدی دارد. حتی ممکن است اعتراض‌ها به همین میزان باقی نماند و اگر مشکلات حل نشود، شاهد درگیری‌های قومی باشیم.

بیشتر بخوانید:
دومین پروژه اصلاح طلبان علیه دولت رئیسی چیست؟ +جزئیات
رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی +جزئیات
تا روز آخر تقصیر احمدی‌ نژاد بود ولی دستاوردهای رئیسی برای ماست
علت تجمعات اعتراضی در ابتدای دولت رئیسی چیست؟


کد مطلب: 788996

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/788996/هاشمی-طبا-خطرهای-گسترده-ای-پیش-روست-خویشتن-داری-مردم-هم-حدی-ممکن-اعتراض-ها-همین-میزان-باقی-نماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com