کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت هفته پانزدهم لیگ برتر؛

در هفته پایانی لیگ برتر چه گذشت؟/ استقلال در صدر، پدیده در قعر

27 دی 1400 ساعت 14:55

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد و در نهایت از مجموع این بازی‌ها، چهار دیدار با تساوی به پایان رسید و در در جدول امتیازات نیز تیم استقلال تهران با ۳۵ امتیاز موفق شد قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر شود.


گروه ورزشی جهان نیوز، ابراهیم جاگرانی: هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر ۲۱ فوتبال کشور هم باب میل فرهاد شد تا او و شاگردانش با روحیه‌ و انگیزهٔ بیشتری به نیمهٔ دوم این بازی‌ها برسند.

روایت بازی‌های این هفته (پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰):

نفت مسجدسلیمان ۰ - ۳ استقلال تهران/ ... و حالا قهرمان
هر چند نفتی‌ها همان ابتدای بازی می‌توانستند با محمد بلبلی به گل برسند، اما این شلیک دیدنی و مهارنشدنی اولین خرید استقلالی‌ها در این فصل بود که توانست دقیقه ۱۶ به تور نفت بچسبد. امیرحسین حسین‌زاده نیمه دوم هم خیلی زود توانست دبل کند و در همان هفت دقیقه اول گل دیگری به نام خود و تیمش ثبت کند. او اولین گلش برای استقلال را هم برابر دیگر تیم نفتی لیگ و خوزستان به ثمر رسانده بود.

شش دقیقه بعد هم کوین یامگا از روی نقطه پنالتی گل سوم آبی‌های پایتخت و هفتمین گل فصل خود را به ثمر رساند و به یک قدمی منشای آقای گل رسید.

تیم مجیدی با دومین پیروزی سه گله پیاپی خود، با ۳۵ امتیاز؛ قهرمانی تشریفاتی نیم‌فصل را بعد از یک دهه برای باشگاه استقلال به ارمغان آورد تا با روحیه‌ای مضاعف به نیمه دوم بازی‌های لیگ‌برتر پا بگذارند. آن‌ها اواخر نیمه اول هم یک توپ زیر طاق حریف زدند اما حمید حاج‌ملک عبور توپ زبیر نیک‌نفس از خط دروازه را ندید و سوت پایان را به‌جای سوت گل به صدا درآورد.

نفتی‌ها هم که سومین شکست پیاپی خود را پس از وعدهٔ کمالوند برای تماشای نفتی متفاوت پشت سر گذاشتند، با ۱۱ امتیاز در جایگاه یکی به آخر [پانزدهم] قرار گرفتند و صدای اعتراض و شعارهای هواداران خود را از تپه‌های مشرف به ورزشگاه بهنام محمدی شنیدند.



پرسپولیس تهران ۱ - ۰ فجر شهیدسپاسی/ افتان و خیزان به‌سوی صدر
قرمزپوشان پایتخت یک روز پس از معرفی مدیرعامل خود و در حضور او در ورزشگاه آزادی، در حالی میزبان شاگردان شیرازی کلانتری بودند که عیسی آل‌کثیر رباط صلیبی پاره کرده و فصل را از دست داده بود.

آن‌ها دقیقه ۶۹ روی سانتر مهدی ترابی به تک گل خود در این بازی رسیدند، گلی که گویا کمال کامیابی‌نیا هم تأثیر کوچکی روی آن داشت.

درخشش سیدجلال ۳۹ ساله در قلب دفاع و بازی خوب او در کنار بازی دادن هر چند اندکِ یحیی به محمد عمری ۲۱ ساله و مهدی مهدیخانی برای اولین بار از نکات جالب تیم یحیی گل‌محمدی بود که امیدوار است با ادامه کلین‌شیت‌ها و بردهای اقتصادی خود، برای ششمین بار متوالی به جام برسد.

آن‌ها نیم‌فصل را با ۳۲ امتیاز و رده دوم و فجر هم با ۱۲ امتیاز و جایگاه نامطلوب چهاردهم به پایان رساندند.


آلومینیوم اراک ۰ - ۰ سپاهان اصفهان/ سفت و سخت اما بدون گل
رقابت تیم‌های سوم و چهارم جدول لیگ برتر با وجود درگیری و خلق چند موقعیت برای دو تیم، بدون عبور توپ از دروازه‌ها به پایان رسید تا اراکی‌ها نتوانند شکست ۶ بر ۱ بازی برگشت فصل گذشته خود را برابر سپاهان جبران کنند.

شاگردان خطیبی که پنج هفته اخیر از داوری متضرر شده‌اند، این هفته هم خوش‌شانس نبودند و دو خطای احتمالی محمدرضا حسینی روی محمد علی‌نژاد در محوطه جریمه از چشم سیدعلی دور ماند تا این تیم با همان ۲۴ امتیاز در جایگاه چهارم خود، نیم‌فصل را به پایان ببرد.

کلین‌شیت دوبارهٔ پورحمیدی و کنت در این بازی؛ رقابت این دو دروازه‌بان و همچنین سیدحسین حسینی را برای کسب بهترین دروازه‌بان لیگ امسال به نیمه‌ی دوم بازی‌ها برد.

سپاهان با ۲۹ امتیاز در تعقیب سرخابی‌های پایتخت قرار دارد و باید دید نیم‌فصل بعدی می‌تواند در رأس مثلث مدعیان قرار بگیرد یا نه؛ آن‌هادر اولین بازی دور برگشت، سروش رفیعی و امید نورافکن را به‌دلیل چهار اخطاره شدن در این بازی در اختیار ندارند.

مس رفسنجان ۰ - ۰ پیکان تهران/ کم موقعیت و بدون گل
دیگر بازی بدون گل این هفته به مصاف تیم‌های پنجم و ششم لیگ اختصاص داشت تا دو تیم با همان جایگاه نیم‌فصل اول را به پایان ببرند.

شاگردان ربیعی دقیقه ۸۵ فرصت پس‌گیری جایگاه چهارمی خود را از آلومینیوم داشتند اما ضربه مجید علیاری به تیر دروازه خورد تا این بازی کم موقعیت بدون گل به پایان برسد.

مس و پیکان با این یک امتیاز، با ۲۳ و ۲۲ امتیاز به نیم‌فصل دوم رفتند تا بتوانند در نیمه دوم بازی‌ها نگاهی به رتبه‌های بالاتر داشته باشند.

فولاد خوزستان ۲ - ۰ پدیده مشهد/ پایان عجیب پدیده
فولاد برای نزدیک‌تر شدن به جمع تیم‌های بالای جدول در روز آخر نیم‌فصل کار سختی نداشت، آن‌ها میزبان پدیده‌ای بودند که امسال برای خودش پدیده‌ای است و بدون برد و تنها با چهار امتیاز نیم‌فصل را به پایان رساند.

بازیکنان خارجی نکونام باز هم در گلزنی موفق بودند، لوسیانو پریرا در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی و آیاندا پاتوسی دقیقه ۴۰ برای فولاد گلزنی کردند تا همان نیمه اول نسخه این بازی پیچیده شود.

خطای هند عجیب بازیکن پدیده در همان شروع بازی و اخر اج دقیقه ۳۱ بیژن‌زاده نشان داد سیدعباسی برای احیای این پدیده کار زیادی دارد.

فولاد با ۲۱ امتیاز، بالاتر از گل‌گهر در رده هفتم ایستاد و به بالانشینان نزدیک‌تر شد و پدیده هم با همان چهار امتیاز در قعر جدول ماندگار شد.


ذوب‌آهن اصفهان ۰ - ۰ گل‌گهر سیرجان/ همه ناراضی از زمین
تارتار و قلعه‌نویی در روزی که هر دو از زمین فولادشهر گلایه داشتند، نتوانستند دروازه هم را باز کنند تا نیم‌فصل را به ترتیب با ۱۸ و ۲۱ امتیاز در رتبه‌های یازدهم و هشتم به پایان ببرند.

علاوه بر برخورد توپ خالقی‌فر به تیر دروازه گل‌گهر، تعویض یک بازیکن از ذوب‌آهن و دو بازیکن از گل‌گهر که خودشان به‌عنوان جانشین وارد میدان شدند از نکات جالب این بازی بود.

قلعه‌نویی همچنان از حکم کمیته انضباطی و کسر هفت امتیاز این تیم برابر استقلال و سپاهان و پیکان ناراضی است، او امسال با وجود کسر این هفت امتیاز، دو امتیاز بیشتر از نیم‌فصل اول فصل گذشته به‌دست آورد. ذوب‌آهن هم که پارسال با تفاضل گل در لیگ ماندگار شد، این نیم‌فصل شش امتیاز بیشتر از سال گذشته جمع کرده است.

تراکتورسازی تبریز ۱ - ۱ نساجی مازندران/ نساجی باز هم نباخت
تراکتورسازی که در چهار بازی گذشته خود سه باخت متوالی و یک مساوی داشت، برابر شاگردان سرمربی سابق خود هم با وجود یک بازی خوب نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از مساوی دست پیدا کند تا الهامی و تیمش در هشتمین بازی پیاپی خود هم بدون شکست زمین را ترک کنند.

هادی محمدی و امیرمهدی جانملکی مدافعان میانی دو تیم در دقیقه ۷۹ و ۵۵ با ضربه سر گل‌های تراکتور و نساجی را به ثمر رساندند تا دو تیم به ترتیب با ۱۳ و ۲۰ امتیاز نیم‌فصل را با رتبه‌های ۱۳ و ۹ به پایان ببرند.

هوادار تهران ۱ - ۲ صنعت نفت آبادان/ پایان خوش منصوریان
منصوریان بالاخره با صنعت به دو پیروزی متوالی رسید تا این تیم با ۱۹ امتیاز کارش در پایان نیم‌فصل در رتبه دهم به پایان برساند.

این اولین تقابل منصوریان و عنایتی در قامت سرمربی بود، نفتی‌ها با سوپرگل پنجاه متری شروین بزرگ در دقیقه ۳۰ و گل مهدی ممی‌زاده تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بودند تا اینکه مهدی عبدی دقیقه ۹۵ توانست یکی از گل‌ها را در اوج‌گیری حملات پایانی هوادار، برای این تیم جبران کند. این تیم هم اولین تجربه لیگ‌برتری‌اش را با ۱۴ امتیاز و رتبه دوازدهم در نیم‌فصل اول به پایان رساند.

بازی‌های هفته شانزدهم:
بعد از پنج هفته برگزاری بازی‌ها در یک روز در پایان نیم فصل اول، دور برگشت بازی‌ها با انجام هشت بازی در سه روز شروع می‌شود.

مس و سپاهان، هوادار و استقلال، و پرسپولیس و فولاد بازی‌های حساس روز اول هستند که ساعت ۱۵، ۱۶ و ۱۸ شنبه دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

یکشنبه سوم بهمن هم ذوب‌آهن، آلومینیوم، نفت و تراکتور به ترتیب میزبان صنعت، پدیده، پیکان و گل‌گهر هستند.
در آخرین روز هفته اول دور برگشت هم فجر و نساجی، دوشنبه چهار بهمن‌ماه با هم دیدار می‌کنند.
سیزده تیم لیگ‌برتر، پیش از شروع نیم‌فصل در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر یا رقبای خود از لیگ یک می‌روند.


کد مطلب: 788821

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/788821/هفته-پایانی-لیگ-برتر-گذشت-استقلال-صدر-پدیده-قعر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com