کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حساسیتی که کمرنگ شده است

درس غیرت امام به ما در عصر فضای مجازی/ ماجرای چند عکسی که امام به آن واکنش نشان داد

27 دی 1400 ساعت 8:10

با مراجعه به سیره و زندگی امام خمینی(ره) مشاهده می کنیم که ایشان از بزرگترین مسائل جامعه گرفته تا کوچکترین آن، همیشه غیرت دینی و عقلانیت خود را حفظ کرده اند. غیرت دینی امام به او اجازه نمی دهد که حتی از عکس درون یک مجله هم به همین راحتی عبور کند.


گروه سیاسی جهان نیوز، رضا صفری: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در ارتباط تصویری با مردم قم، 18 بار از واژه « غیرت دینی » استفاده کردند. ایشان تصریح کردند که عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف و عامل اصلی پیروزی ها و موفقیت ها، «غیرت دینی» ملت ایران بوده است.

 اما معظم له در بخشی از سخنان خود به  غیرت دینی امام خمینی ره اشاره کرده و می فرمایند: «اوج غیرت دینی بود، واقعاً هیچ‌ کس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبْک زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد»

 با مراجعه به سیره و زندگی امام خمینی(ره) مشاهده می کنیم که ایشان از بزرگترین مسائل جامعه گرفته تا کوچکترین آن، همیشه غیرت دینی و عقلانیت خود را حفظ کرده اند. غیرت دینی امام به او اجازه نمی دهد که حتی از عکس درون یک مجله هم به همین راحتی عبور کند.

همان اوایل انقلاب و در دیدار با مسئولان و کارکنان مجله خواندنیها، بدون هرگونه تعارفی این سخنان را بر زبان می آورد: «اینها {مجله، رادیو، تلویزیون، سینما، تئاتر} می‌توانند نیروی انسانی ما را تقویت کنند و تربیت صحیح بکنند و خدمتشان ارزشمند باشد و می‌توانند مثل رژیم سابق باشند که همه چیز به هم ریخته بود؛ همه چیز در خدمت استعمار بود؛ آنها خودشان هم نمی‌دانستند. خیلی ها خودشان نمی‌دانستند؛ نمی‌دانست که این عکسی که از این زن لخت می‌اندازد چند تا جوان را آشفته می‌کند؛ از بین می‌برد. در هر هفته‌ای که مثلًا یک مجله‌ای در می‌آید که در آن ده تا عکس کذاست، این چند نفر از جوانهای ما را از دست ما می‌گیرد. یا خودشان هم متوجه نبودند؛ یا خودشان هم از آنها بودند، ما چه می‌دانیم. اگر خودتان را متحول‌ کردید، کشورتان را هم می‌توانید نجات بدهید. اگر به همان حال باشید و اسمتان را عوض کردید، با اسم نمی‌تواند یک کشوری اداره بشود. با لفظ جمهوری اسلام، با رای به جمهوری اسلام، نمی‌تواند یک مملکتی اسلامی بشود. مملکت اسلامی محتوایش باید اسلامی باشد. (بخش هایی از سخنرانی امام ره در جمع مسئولان و کارکنان مجله «خواندنیها» - صحیفه امام خمینی، ج 8، از صفحه ۴۹۴ تا صفحه ۴۹۹)
 
توجه کنیم که امام نسبت به چند عکس که آن هم در یک مجله با شمارگان محدود چاپ می شده و به دست همه مردم ایران هم نمی رسید، اینگونه اظهار نگرانی می کند. این مورد را با زمان ما مقایسه کنید که به دلیل حاکم شدن فضای مجازی بی بند و بار بر کشور و عدم مدیریت صحیح بر آن،  در هر ثانیه و دقیقه، خانواده ها، کودکان و نوجوان – حتی در دور دست ترین نقاط کشور - در معرض میلیون ها تصویر، فیلم و محتوای مستهجن و مبتذل قرار گرفته اند.
 
مقام معظم رهبری سال هاست که نسبت به وضعیت بغرنج فضای مجازی کشور هشدار می دهند و گله می کنند. شورای عالی فضای مجازی را با اختیارات گسترده ایجاد کرده و راهبردهایی در این زمینه بیان کرده اند. در سخنرانی های متعدد و به صورت پی در پی به این موضوع مهم گریز می زنند. اینها، برخاسته از غیرت دینی ایشان و علاوه بر آن، نشان از آگاه بودن معظم له به زمانه و درک عمیق جایگاه فضای مجازی در زندگی امروز ماست.

 اما پرسش اصلی اینجاست که آیا «غیرت دینی» برخی مسئولین و امثال ما، هنوز سر جایش هست یا اینکه با بمباران های مجازی، از ما حساسیت زدایی کرده اند و این وضعیت تأسف بار که با آبروی جمهوری اسلامی بازی می کند، برای ما عادی شده است؟!

بیشتر بخوانید:
حکومت خودمختار اینستاگرام در دل جمهوری اسلامی!
مسئولان آمریکایی در پی منافع ملی؛ مسئولان ما گرفتار رودربایستی!

رضاخان نتوانست اما اینستاگرام توانست!
در حاشیه انتشار کلیپ مبتذل از یک فرد معلوم الحال
از لایو غیراخلاقی پسر نوجوان تا قمه کشی دختر نوجوان


کد مطلب: 788690

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/788690/درس-غیرت-امام-عصر-فضای-مجازی-ماجرای-چند-عکسی-واکنش-نشان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com