سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۱۳
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۴۴

۲۶ دی؛ شاه رفت/ جزئیات ثروت افسانه‌ای که شاه و فرح از ایران غارت کردند +فیلم

يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 788655
کارکنان دربار حیرت‌زده مانده بودند که این همه چمدان برای چیست؟ وسایل شخصی شاه و خانواده‌اش، که پیشتر از قصر خارج شده بود.
۲۶ دی؛ شاه رفت/ جزئیات ثروت افسانه‌ای که شاه و فرح از ایران غارت کردند +فیلم
گروه جامعه جهان نيوز: بیش از یک سال است که جهان نيوز در سلسله گزارش‌هایی با عنوان «گردش در تاریخ یک خاندان منحوس» با استفاده از اسناد معتبر و خاطرات نقل شده از خود خاندان پهلوی و نزدیکان شاه به بررسی ابعاد فساد در خاندان پهلوی پرداخته است.

حال به مناسبت سالروز فرار شاه از ایران (۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷) مروری کوتاه خواهیم داشت بر سرنوشت ثروت هنگفتی که خاندان پهلوی با غارت اموال ایرانیان اندوخته بودند و هنگام خروج از ایران، بخشی از این ثروت را از کشور خارج کردند.

متاسفانه در چند سال گذشته رسانه‌های معاند غربی و برخی از افراد وابسته به خاندان پهلوی، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با استفاده از تحریفات گسترده چهره‌ای غیر واقعی و تطهیر شده از دوران حکومت پهلوی نشان دهند و همواره این خاندان را دلسوز مردم ایران نشان دهند.

اما چطور می‌توان پذیرفت خاندانی که در تمام دوران سلطنتش به دنبال تصاحب منابع کشور و غارت ثروت مردم ایران بوده، دلسوز مردم این کشور باشد.

این خاندان حتی در آخرین لحظات حضور در کشور هم دست از غارت اموال مردم ایران برنداشتند. در شب بیست و شش دی ماه 1357 تالار ورودی کاخ نیاوران در تاریکی و سکوت بیننده صحنه نمایش غارتی بود که سلسله پهلوی از کشور به یغما می‌برد.

به دستور فرح، تعداد زیادی چمدان بزرگ آماده شده بود تا وسایلی داخل آن‌ها قرار داده شود. کارکنان دربار حیرت‌زده مانده بودند که این همه چمدان برای چیست؟ وسایل شخصی شاه و خانواده‌اش، که پیشتر از قصر خارج شده بود.

فرح دستور داده بود 384 عدد چمدان و صندوق بسته شود و یک تیم از افراد مورد تایید فرح جمع آوری و بسته بندی همه گونه عتیقه جواهرات و الماس‌های گران بها, ساعت‌های تمام طلا، تاج و نیم تاج‌های تمام زمرد را بر عهده داشتند. این گنجینه از جواهرات و عتیقه جات در جاهای امن کاخ نیاوران نگه داری می‌شد. فرح بر همه‌ی بسته بندی ها تقریبا" نظارت کامل داشت. بسته بندی و جمع آوری دلار های آمریکایی که از ماه ها قبل نقدا" جمع شده بودند توسط بخش مالی دربار انجام گردید.

البته حیف و میل منابع و ثروت ملی ایرانیان پس از سقوط این رژیم و فرار شاه به خارج از کشور هم ادامه یافت.

پس از فرار شاه به خارج از كشور، زمانی كه وی در كشورهای مختلف اقامت می‌كند و یكی پس از دیگری از سوی حاكمان آن كشورها اخراج می‌شود، هر یک از حاكمان این كشورها به ثروت غارت شده ملت ایران توسط شاه دستبرد می‌زنند و در این میان جواهرات و اشیاء گرانبهایی به تاراج می رود.

شاه حدود یکسال و نیم بعد از فرار از ایران زنده ماند و این ثروت غارت شده مردم ایران به همسر و فرزندانش به ارث رسید.

در این سالها ثروت افسانه‌ای که توسط خاندان پهلوی از ایران خارج شد، صرف زندگی لاکچری، تفریحات و خوشگذرانی خاندان پهلوی در اروپا و آمریکا شد.

حتی تصاویری که اخیراً از فرزندان رضا پهلوی در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد که نوه های شاه مخلوع ایران همچون پدربزرگ خود در حال حیف و میل کردن این ثروت به غارت رفته از ملت ایران در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

پیش از این جهان نيوز گزارشی را پیرامون زندگی لاکچری، تفریحات و خوشگذرانی دختر رضا پهلوی (نوه شاه و فرح) منتشر کرده بود. حال کسانی که خود را دلسوز مردم ایران نشان می‌دهند و هر از چندگاهی با مردم ایران ابراز همدردی می‌کنند، باید پاسخ دهند که پس از چهل و سه سال از پایان سلطنت پهلوی هزینه این زندگی لاکچری در اروپا و آمریکا از کجا تامین می‌شود؟

فیلم

بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس
خواهر شاه به جای آب با شیر حمام می‌کرد! +عکس
علاقه ویژه نوه اعلی حضرت به برهنگی +تصاویر شرم‌آور
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا

رقاصه‌ای که اعلی حضرت را به تور انداخت +جزئیات
ماجرای استخر مختلط دوست نزدیک فرح
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!
سوءاستفاده دوست فرح پهلوی از زیبایی و جوانی‌اش +فیلم
https://jahannews.com/vdcgn79unak9734.rpra.html
jahannews.com/vdcgn79unak9734.rpra.html
برچسب ها: شاه فرح فرار شاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
كسي منكر به سرقت رفتن اموال ملت بدست خاندان پهلوي نيست!.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بنظر شما عکس العمل افکار عمومی در صورت خواندن این مطلب چی خواهد بود؟
Iran, Islamic Republic of
خنده فقط همین!
Iran, Islamic Republic of
هدف از بازخوانی این مطالب؟!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تابه حال گزارشی از اقدامات قانونی انجام شده جمهوری اسلامی برای استرداد خانواده محمد رضاپهلوی واموال به غارت رفته ملت را از شما نشنیده ایم واقعا چرا ؟ .
Iran, Islamic Republic of
هم بازگرداندن اموال به سرقت رفته توسط پهلوی، و هم اموال اختلاس شده ملت را برگردانید .
مسعود
Iran, Islamic Republic of
حیف و میل اموال مملکت چه از نوع شاه خبیث و چه اهمال الان فرقی نداره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مستند خوبی بود.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شاه رفت وتاریخ بوی خوش استقلال یک انقلاب اسلامی ایران نوید داد حفظ این برکت بوی خون هزاران شهید دارد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من ثروت هنگفت فصاد اور است هر که ثروت داشته باشد دوست دارد زندگی لاکچری داسته باشد اما اگر خداوند بخواهد انسان را هدایت کند تا راه درت زندگی را انتخاب کند خداوند در قران فرموده ما هر که را بخواهیم هدایت میکنیم همانند یوسف پیامبر که توانست تسلیم ان همه زیبایی زلیخا نشد