پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۲
در آستانه سفر رئیس جمهور؛

تلاش اصلاح‌طلبان برای ایجاد دست انداز در سفر مهم رئیسی به مسکو/ فیاض زاهد: آمریکا با هماهنگی روسیه سردار سلیمانی را ترور کرد/ روسیه با اسرائیل میثاق امنیتی دارد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 787820
من نسبت به شيوه ترور اين قهرمان ملي ترديدهايي داشته‌ام. به راستي آيا شما باور مي‌كنيد كه امريكا بدون هماهنگي با سرويس روسيه و موساد و ام‌اي‌سيكس دست به اين جنايت زده باشد؟
تلاش اصلاح‌طلبان برای ایجاد دست انداز در سفر مهم رئیسی به مسکو/ آمریکا با هماهنگی روسیه سردار سلیمانی را ترور کرد/ روسیه با اسرائیل میثاق امنیتی دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب و از عناصر این جریان که به اظهارات شاذ معروف شده است، با انتشار یادداشتی خطاب به آیت الله رئیسی در آستانه سفر به مسکو،  سعی کرده برای سفر مهم رئیس جمهور به ظن خود حاشیه سازی کند و دست اندازی درست کند.

وی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «به راستي آيا شما باور مي‌كنيد كه امريكا بدون هماهنگي با سرويس روسيه و موساد و ام‌اي‌سيكس دست به اين جنايت{ترور سردار سلیمانی} زده باشد؟»

البته که این چهره غرب گرا زیاد تاب نیاورده و در همین یادداشت پس از صغری کبری چیین فراوان خواسته اصلی بر زمین مانده امریکایی ها یعنی مذاکره مستقیم با ایران را به آیت الله رئیسی توصیه کرده است.

نکته جالب در رفتار اصلاح طلبان آنجاست که از سویی به دنبال تضمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند و از سوی دیگر که با منافع کدخدا هماهنگ نیست، بحث ارتباط کشور مهمان با این رژیم را مطرح می کنند. از سوی دیگر شبانه روز علیه جبهه مقاومت و زحمات شهدای مدافع حرم به شبهه پراکنی و تخریب مشغول بوده و هستند اما در وقت سفر مهم رئیس جمهور ادعای مشارکت روس ها در ترور سردار سلیمانی را مطرح می کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از یادداشت فیاض زاهد را در ادامه خواهید خواند:

*جناب رييسي! به عنوان يك معلم مطلع در تاريخ روسيه مي‌گويم: آنها از زمان پطركبير تا امروز، سياست خود را درباره ايران عوض نكرده‌اند. از نظر آنها: ايران نبايد آنقدر ضعيف باشد كه به دامن غرب بيفتد. از سويي نبايد آنقدر قدرتمند شود كه به تهديدي عليه روسيه بدل شود. اين دوخط؛ كل استراتژي روسيه در 200 سال گذشته است. اين سياست تزاري بود، سپس لنين و استالين و دوستانش ادامه‌اش دادند. ولاديمير پوتين هم وارث همين نگرش استراتژيك است! در داستان هسته‌اي ايران، روسيه همچنان اين استراتژي را دنبال مي‌كند. مراقب باشيد همه تخم‌مرغ‌هاي خود را در سبد آنها نگذاريد. نه اينكه در اين ميان فرانسه يا انگلستان، يا امريكا بهترند! نه. من حتي نمي‌گويم با روس‌ها كار نكنيد آنها همسايه قدرتمند ما هستند، مي‌گويم به‌طور كامل پشت‌تان را به آنها نكنيد. اگر روايتي كه از شهيد قاسم سليماني در برخي محافل مطرح شده درست باشد؛ اينكه نبايد به اين جماعت اعتماد كرد، صحت اين توصيه‌ها را متضمن مي‌شود. من نسبت به شيوه ترور اين قهرمان ملي ترديدهايي داشته‌ام. به راستي آيا شما باور مي‌كنيد كه امريكا بدون هماهنگي با سرويس روسيه و موساد و ام‌اي‌سيكس دست به اين جنايت زده باشد؟ به مزدوران اسراييلي كاري ندارم كه قطعا از سفله‌گان همراه بوده‌اند اما به راستي مي‌توان پذيرفت سرويس روسيه در جريان ترور فرزند ايران نبوده است؟

*امروز شايد محل تاني بر اين پرسش نباشد، اما فراموش نكنيد روسيه يكي از باثبات‌ترين ارتباطات و ميثاق‌هاي امنيتي با رژيم اشغالگر را دارد.

درباره «فیاض زاهد» بیشتر بخوانید:
رفتار قالیباف با روحانی کینه توزانه است
مردم حرف ما که «روحانی اصلاح طلب نیست» را گوش نمی‌کنند
اسلام فعلی اسلام امام نیست؛ کاش انقلاب رخ نمی‌داد!
برای مقابله با حرکات ترامپ علیه ایران مجرمان امنیتی عفو شوند!
استعفای ظریف خون تازه‌ای را تزریق کرد
سال ۵۸ اندیشه بازرگان طرفدار زیادی نداشت اما امروز دارد


*ايران هسته‌اي براي روسيه تهديد است. فراتر از اروپا و امريكا. به سابقه رفتاري اين كشور در داستان تحريم‌ها بنگريد. از سويي اجازه ندهيد شيوه رفتار تيم مذاكره‌كننده ما حس تحقيرشدگي و سرافكندگي را متبادر سازد. مي‌دانيم كه جنگ رواني بخشي از اين پازل حساس است. اما افكار عمومي را دريابيد و مراقبت كنيد. ايران تا امروز به دلايل حقوقي و پرستيژ سياسي از مذاكره مستقيم با امريكا پرهيز كرده است. مي گوييم اين كار تا اينجاي كار درست! اما از اين به بعد كه به مراحل پاياني و حساس آن نزديك مي‌شويم، خودتان با امريكايي‌ها ملاقات و گفت‌وگو كنيد. رهبري قبلا هم اجازه اين كار را داده‌اند. چه معنايي دارد كه مهم‌ترين تصميم و مذاكرات كشور طي ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌هاي ناامن و غيرقابل اعتماد سپرده شود. ‌شما كه بهتر از رفتار روسيه در سوريه باخبريد. شما كه مي‌دانيد نه روسيه و نه غرب و نه چين به فكر منافع ما نيستند. اين امر كاملا عقلاني است. پس به اين گونه مذاكره پايان داده به منشأ اصلي فتنه رجوع كنيد تا مبادا ايران وجه‌المصالحه تنش‌هاي روسيه در داستان اوكراين و چين در ماجراي تايوان باشد. من و هم شما مي‌دانيم كه بدون گفت‌وگوي مستقيم، هيچ‌گونه تفاهمي محقق نخواهد شد. نهايتا اين امريكا و ايران هستند كه بايد توافق كنند. پس نقش بازيگران حاشيه‌اي را كم كنيد يا از آنها در راستاي تامين منافع خود بهره ببريد... شما به قرآن قسم خورده‌ايد تا پاسدار حقوق مردم ايران باشيد. به عهد خود وفا كنيد. هرچه اين ماجرا طول بكشد، روس‌ها و فرانسوي‌ها و انگليسي‌ها و... ثمره خود را مي‌برند.

*اين سفر اما شايد محل اين چالش‌ها نباشد. ولي اعلام تصميم ايران براي مذاكره مستقيم مي‌تواند دست شما را در مذاكرات و اخذ تضمين‌ها و امتيازات، بالاتر ببرد. روسيه نبايد در زمينه‌هاي مربوط به قفقاز، منازعه با آذربايجان، روابط اقتصادي با تركيه، مناقشه با اسراييل، موضوع نفت و گاز تنها از كارت ما بهره برده و هيچ نقشي براي ما قائل نباشد. ژاپن در سال 1905 به روسيه و به همه كشورها نشان داد كه چگونه مي‌توان ابرقدرتي را به زانو درآورد و تسليم كرد. هميشه آن كسي كه زور بيشتري دارد برنده نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از اصلاحطلبان نباید بیشتر از این توقع داشت ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای زاهد نگفتند که ایران بیشترین ضرر را از ناحیه کدام کشورها داشته مگر غیر از آمریکا و اروپا کشوری را پیدا می کنید
Iran, Islamic Republic of
....
راستگو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اون دسته از اصلاحطلبهاییکه به امریکا نامه نوشتند تا ایران را بیشتر تحریم کنند همانها گرای ترور سردار را دادند .
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا"روسیه خطرناک تر از آمریکابوده وخواهد بود
United States
.....
Romania
هیچ ابر قدرتی دوست ایران نیست و باید در نزدیک شدن به هر کدام از آن ها احتیاط کنیم چه بسا در صورت وابستگی زیاد خللی در استقلال خواهی ما رخ دهد.
United States
نزدیکی به روسیه و چین و آمریکا و اروپا اگر به نفع منافع ملی باشد و ما را در دام آنها نیاندازد و عادلانه باشد هیچ اشکالی ندارد.....
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم دولتی ها چی فکر می کنند اما این روس‌ها همیشه از پست خنجر می زنند
Iran, Islamic Republic of
بد نگفته روس ها و چینی ها وترکیه و بقیه فقط منافع کشورشان مهم است و از قربانی کردن ایران و کشورهای دیگر بخاطر منافع خودشان هیچ ابایی ندارند و گاهی استقبال هم کرده اند به تجرب ثابت شده است.
Iran, Islamic Republic of
....