جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۷۳
سیر سقوط؛

جسارت علی مطهری به ساحت امام راحل/ آیت الله منتظری به خاطر دفاع از حق مردم یک مقام عالی را از دست داد!/ بازخوانی کارنامه تاریک شیخ شاید ساده لوح

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 786321
نکته مغفول‌مانده برخی گزارش‌های تاریخی درباره زندگی سیاسی «حسینعلی منتظری»، موضوع کمک‌های مادی و معنوی وی به اعضای گروهک منافقین و فرقه ضاله بهاییت بوده است.
جسارت علی مطهری به ساحت امام راحل/ آیت الله منتظری به خاطر دفاع از حق مردم یک مقام عالی را از دست داد!/ بازخوانی کارنامه تاریک شیخ شاید ساده لوح
گروه سیاسی جهان نيوز: علی مطهری، نایب رئیس مجلس گذشته و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس با انتشار توییت بی شرمانه ای مدعی شده که منتظری به دلیل حمایت از حقوق مردم مقام خود را از دست داده است!

نکته جالب جدیدترین رفتار بی شرمانه مطهری آنجاست که وی چندی پیش گفته بود: «تفکر سیاسی من ریشه در نظریات امام دارد» و بعد از ردصلاحیتش برای انتخابات مجلس خود را نگران آینده انقلاب معرفی کرد!

مطهری در توئیت خود نوشته است: «در این ایام که سالگرد رحلت آیت الله منتظری است صداوسیما هیچ برنامه ای نداشت. مهم ترین درسی که باید از آیت الله منتظری بیاموزیم این است که ایشان به خاطر دفاع از حقوق مردم یک مقام عالی را از دست داد و برای تثبیت قدرتی که برای او حاصل بود حقیقت را کتمان نکرد»!
 


درباره «علی مطهری» بیشتر بخوانید:
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام/ ادای کف گرگی را درآوردم
با هواکردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود!
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده

قلب کدخدایی هنوز به ‌طور كامل سياه نشده
ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب نگرانم!
اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم
یک مدتی مسائل منطقه‌ را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد
برای مسئولیت باید اهل سنت را به شیعه ترجیح بدهیم

کارنامه سیاه مطهری در اظهارات نامربوط مشخص می کند که وقتگذاری برای پاسخگویی به توئیت پراکنی او که احتمالا برای دیده شدن و جلوگیری از انزواست، کاری عبث است. اما به دلیل شبهه پراکتی بی شرمانه مطهری باید مطالبی را درباره مرحوم منتظری بازخوانی کرد:

مرور کارنامه مختصر شیخ شاید ساده لوح
احتمالا منظور علی مطهری از حمایت از حقوق مردم، پشتیبانی‌های منتظری از قاتلان ۱۷ هزار نفر از مردم ایران در دهه ۶۰ است که  پس از آن که حاضر به توبه نشدند به دار مجازات آویخته شدند.

وجه دیگری که از حمایت منتظری از حقوق مردم(!) در تاریخ انقلاب ثبت شده نیز مربوط به پشتیبانی‌های وی از باند قاتل درون بیت اوست که قتل‌های مختلفی صورت داده بود و افرادی چون آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی را هم در لیست ترور داشت.

علاوه بر این موارد و نکته مغفول‌مانده برخی گزارش‌های تاریخی درباره زندگی سیاسی «حسینعلی منتظری»، موضوع کمک‌های مادی و معنوی وی به اعضای گروهک منافقین و فرقه ضاله بهاییت بوده است. این مساله پیش‌تر به اعتراف یکی از اعضای دفتر منتظری رسانه‌ای شد. حجت‌الاسلام مجتبی لطفی، عضو دفتر آیت‌الله منتظری در بخشی از نشست بیت آیت‌الله منتظری و دهه 60، گفته بود: «آیت‌الله منتظری فقط یک کار انسانی می‌کرد و آن هم این بود که به خانواده زندانی‌ها اعم از بهایی، مسلمان، مجاهد و توده‌ای قبل و بعد انقلاب کمک می‌کرد. دختر ایشان اشرف منتظری، رابط آیت‌الله منتظری برای کمک به خانواده‌های زندانیان بود. رئیس زندان قزل‌حصار به وی می‌گوید چرا به اینها کمک می‌کنی، می‌گوید: «مگر شما به زندانی‌ها غذا نمی‌دهید؟ خب زن و بچه اینها هم انسان هستند»

منتظری در جریان فتنه آمریکایی - اسرائیلی سال 88 هم از حامیان اصلی موسوی و کروبی بود؛ مرحوم منتظری در اوایل مهرماه 88 در نامه‌نگاری‌هایی با میرحسین موسوی خود را از پایه گذاران نظریه ولایت فقیه عنوان کرد و گفت که «امروز از این موضوع احساس شرمندگی می‌کند»؛ در بخش دیگری از این نامه‌نگاری که در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آیت‌الله منتظری نیز منتشر شد،‌ منتظری خطاب به موسوی نوشت «در جریان انتخابات ریاست جمهورى اخیر و وقایع و‏ ‏فجایع بعد از آن که شما مورد توجه اقشار وسیعى از مردم و نخبگان قرار‏ ‏گرفتید، در حقیقت از آزمایش و ابتلاء بزرگى در پیشگاه خداوند متعال و‏ ‏در مقابل مردم آگاه ، سربلند بیرون آمدید».


نامه امام خمینی به آیت الله منتظری/ والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای منتظری
با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه‌ی اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدّم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. ازآنجاکه روشن شده است که شما این کشور و انقلاب عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیّت و مشروعیّت رهبری آینده‌ی نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند.

به‌قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته‌شده‌ی منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب نمی‌دیدم. مثلاً در همین دفاعیّه‌ی شما از منافقین، تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلّحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مسئله‌ی مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه‌ی متدیّنین متدیّن‌تر می‌دانستید و بااینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتّب پیغام می‌دادید که او را نکشید.

از قضایای مثل قضیّه‌ی مهدی هاشمی که بسیار است. من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما ازاین‌پس وکیل من نمی‌باشید و به طلّابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمدالله مسئله‌ی مالی هم ندارید.

اگر شما نظر من را شرعاً مقدّم بر نظر خود می‌دانید _ که مسلّماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرت‌تان را خراب‌تر می‌کند _ با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکّاء به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم؛ دیگر خود دانید:

1 ـ سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

2 ـ ازآنجاکه ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید، در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید؛ شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3 ـ دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

4 ـ نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به‌وسیله‌ی شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید، ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ـ روحی‌له‌الفداء ـ و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنّم نسوزید، خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید؛ شاید خدا کمک‌تان کند.

والله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم؛ ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبّر نبودید، ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیّه بودید و اگر این‌گونه کارهایتان را ادامه دهید، مسلّماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. والله قسم، من با نخست‌ وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. والله قسم، من رأی به ریاست‌جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلّف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان، مقدّم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

من کار به تاریخ و آنچه اتّفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیّات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تأثیر دروغ‌های دیکته‌شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند.

از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمّل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هرچه هست او است.

والسّلام
یکشنبه 6/1/68
روح‌الله الموسوی الخمینی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری خوب که قبل از هر سخنی مقداری در باره مطلب مورد نظرشون خوب مطالعه کنن این ها چه حرفهایی که زدی بابا انوقت بهت کمتر از گل هم که بگی فریاد میزنی وخدا علقبتت رو بخیر کنهوگرنه کارت در پیشگاه خدا خیلی سخته با این اوضاع اصلا دوست ندارم جای تو که هیچ حتی در اون دنیا نزدیک تو هم باشم
Iran, Islamic Republic of
برخی اوقات تعصب چه می کند با افراد!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ببینیم حسن مصطفوی چه عکس العملی در این خصوص از خود نشان می دهد.1
Iran, Islamic Republic of
مسئول موسسه نشر باید در باره این سخنان مطهری وارد بشه و جوابش رو بده!
Iran, Islamic Republic of
یوسف آل خمینی سید حسن هرگونه صلاح بداند عمل میکند
Iran, Islamic Republic of
اینکه مشخصه که ایشون هر جوری صلاح بدونه عمل میکنه
مشکل تشخیص های ایشونه....!1
Romania
تاکنون عکس العمل های خوبی نداشته .
Iran, Islamic Republic of
یادگار امام سیدحسن خمینی خداوند یارو نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
هیچ عکس العملی نخواهند داشت اگر داشته باشه که خیلی خوبه باید جواب مطهری رو بده
Iran, Islamic Republic of
اون دیگه به خودش مربوطه شما خودشو ناراحت نکن برادر
بهاری الاصل
Iran, Islamic Republic of
باید از خودشون پرسید که کجا هستن و چکار می کنند
Iran, Islamic Republic of
نگران نشو برادر همه چیز مرتبه
Iran, Islamic Republic of
منتظری از مردم دفاع نمی کرد از امثال سیدمهدی هاشمی قاتل و منافقین قاتل حمایت می کرد
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز
این آقا سمتی در مملکت ندارن
چرا حرفهای افراد بدون مسئولیت رو منعکس می‌کنی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری به ساحت امام (ره) جسارت کرده قوه قضاییه باید به این مسئله ورود نماید.
عادل
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
الان خاتمی مسئولیت داره یا نه؟؟؟
حرف بی ربط نزن
طرف مسئول بوده.. فرزند شهیده.. کارسنا روزنامه اصلاح طلباست/ نایب رئیس مجلس بوده.. ادم عادی نبوده که راحت اراجیف ببافه
Denmark
بعید است که شهید مطهری از زبان و رفتار این پسر در آرامش باشد .! خدایش بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
خاک بر خورشید نمی نشیند، به صورت پاشنده آن برمیگردد.خداوند عاقبت ما را به خیرکند.ایشان میتوانند بگویند ،جز فرزند شهید مطهری بودن ،چه خصوصیت ناب دیگری دارند که اینقدر افاضه میفرمایند؟!
United States
اين كه آرام مي كويد ...
Romania
کف گر گیش هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
از مسائل دیگه بگذریم کمک کردن به خونواده زندانی ها که زیاد هم بد نیست...!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از حقانیت های نظام همین دشمنیهای امثال امریکاواسراییل است
Iran, Islamic Republic of
باید به درایت شورای نگهبان بابت رد صلاحیت علی مطهری و علی لاریجانی تبریک گفت
Iran, Islamic Republic of
مطهری از رد صلاحیت لاریجانی ناراحته .....
Iran, Islamic Republic of
حکایت علی مطهری این شعر است که: پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد .
ای علی خان مطهری این شعربلدی ؟پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد،.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستی مال شما گم نشده؟؟؟؟!
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
شهید مطهری به حق استاد فلسفه بود و پسرش هم به حق استاد سفسطه....
Iran, Islamic Republic of
اما نه ریشه در تفکر امام راحل
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری سید ابوالحسن شمس‌آبادی، امیرعباس بحرینیان، قنبرعلی صفرزاده و عباسقلی حشمت هم مردم بودن چرا آقای منتظری از اینها دفاع نکرد .
Iran, Islamic Republic of
اون عزیزی که گفته این آقای سمتی در مملکت ندارن...خدمتشون عرض شود که اولا متاسفم براتون که این جوری حرف زدید و ثانیا این آقا فرزند یکی از شهدای شاخص انقلاب (شهید آیت الله مطهری) هستش و سال ها تو این مملکت نماینده مجلس بوده و حتی نایب رئیس مجلس هم بوده و ثالثا توهین توهین توهینه و جسارت هم جسارته!فرقی نمی کنه طرف سمت داشته باشه یا نداشته باشه....!این آدم به ساحت بنیانگذار این نظام مقدس و قافله سالار شهدا جسارت و توهین کرده آن وقت شما....
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند امام بزرگوار را و حفظ کند مقام معظم رهبری را.گاهی وقتا سکوت نعمتی است که خدا به انسان لطف عطا میکند اما انسان با سخن، این لطف را به ظلم و عذاب خودش و دیگران تبدیل میکند.آقایان اصلاحاتی و یا اصولگرای با تفکر اصلاحات،سکوت لطفا.
Iran, Islamic Republic of
درست فرمودند شما واقعا منتظری درجه ا و مرد خدا بود و در قلبهاست
حسین
Iran, Islamic Republic of
روح امام شاد هنوز یسری ادما رو رسوا میکنه
هنوزم یه عده با منتظری گمراه میشن
جانباز
Iran, Islamic Republic of
نتیجه رفتارهای شما تضعیف دین است .
بهتا
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاریست!! . پدر اعلا علیین . پسر اسفل السافلین.
نتلا
Iran, Islamic Republic of
احسن شورای نگهبان .
ناصر
Iran, Islamic Republic of
اصلا این علی مطهری از خودش چی داره که نظر میده ؟
اگر پدرش مطهری نبود کجای کشور بود؟
فراجناحی
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظری راجع به ولایت فقیه چند جلد کتاب تالیف کردند و مقام بالایی هم داشتند، ولی حب اولاد ومقام باعث شد جلوی ولی فقیه زمانش بایستد،
قربانی
Iran, Islamic Republic of
سلام خداوکیلی یکی از اشتباهات بزرگ شورای نگهبان از اول انقلاب تا کنون تایید صلاحیت علی مطهری در چند دوره گذشته بوده است که باید فردای قیامت پاسخ دهد
حامد
United States
منتظري ساده بود و اگر رهبر مي شد توسط منافقين اداره مي شد. البته نه آن منافقيني كه ان روز ها معروف بودند. توسط ان هايي كه بعدا منافق بودن خود را نشان دادند يا آن هايي كه هنوز هم اكثر ما نمي دانيم نفاق شان را.
علی
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین درسی که بایدگرفت این است:

پسرنوح بابدان بنشست....
خاندان نبوتش گم شد....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا از اظهار نظر می ترسید
Romania
هیچکس از لظهار تظر ایشان نمی ترسه اما از رویی که داره و این حرفها رو میزنه ناراحتند چون او فرزند ان شهید والا مقام است ..
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جناب علی آقای مطهری طی این سالها در سایه ی حاشیه ی امنی که به برکت خون شهید مطهری برایشان درست شده است بارها و بارها به ارزشهای نظام توهین کرده اند و هیچ برخوردی با وی نشده است .
United Arab Emirates
من فقط به مطهری میگویم ان شاالله با منتظری محشور شوی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر امام عظیم الشانمان حضرت آیت الله العظمی سید روح‌الله الموسوی الخمینی رضوان الله تعالی علیه که سلام و درود خداوند تبارک و تعالی و جمیع انبیاء عظام و اولیاء الهی به روح مطهر و جسم پاکش باد.
جانم به فدایش باد که مظلوم شد و در این نامه درخواست مرگش را از خدا کرده بود.
و وای بر ظلم کنندگان و توهین کنندگان به ساحت ملکوتیش
نور خدا همیشه روشن است و هرگز خاموش نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
بروید تاریخ رومطالعه کنید میفهمید
کاظم
Iran, Islamic Republic of
بنظرم نویسنده این متن وقتی آیت الله منتظری نظریه ولایت فقیه رو ساخته پرداخته می کرد به دنیا هم نیومده بوده که تیتر زده شیخ شاید ساده لوح. واقعا باعث تاسفه.
Germany
...
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
آخه کسی تو مملکت نیست با این فرد برخورد کنه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باید با دلیل و توسط افراد بی طرف اون شرایط بررسی بشه تا مردم آگاه بشن
Iran, Islamic Republic of
نقد منصفانه در مورد آقای منتظری را در مستند " قائم مقام" دانلود و تماشا بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
بهتره ایشون مقداری یا مطالعه کنه اگر داره احتیاط در موضوعاتی که حساس کنند و اگر می خوان در لباس اپوزیسیون برن دیگه تکلیف خودشون رو یکسره می کنند
Romania
بازنشر سخن اینها ممکن است باعث ترویج افکارشان شود.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
خدا ایت الله مطهری رو با امام حسین علیه السلام محشور کنه
.
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
.......
علی
Iran, Islamic Republic of
به به علی اقا خوش امدند کمی فکر بکن تو پسر علامه مطهری هستی حواست هست
من حقیقت را در خون به ناحق ریخته شهید مطهری دیدم
من حقیقت رادرخون دل امام دیدم
من حقیقت را از جمجمه خورد شده شهید محمد منتظری دیدم
ایا یادگاری برای امام عزیزم دربیت شریفش مانده است؟!!
Iran, Islamic Republic of
این فرد بایستی کتابهای پدر را بخونه.
Iran, Islamic Republic of
به دوستانی که با ایشان ارتباط دارند
لطفا بگویید این کامنت ها را ببیند
اینقدر روح بلند آن شهید را (که میتوان لقب نوح را به جهت فرزند به ایشان داد)
در نزد رسول الله نیازارد
!!
Iran, Islamic Republic of
ای وای ! بین آن پدر و این پسر ، دره ای عمیق است !!
Iran, Islamic Republic of
دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت امام بعنوان نگاهبان میراث امام خمینی در این خصوص اظهار نظر کند.
اسی
France
میخوادکه دیده بشه .
احمد
Iran, Islamic Republic of
ضربت علی درجنگ احزاب 88افضل از عبادت انس وجن
Iran, Islamic Republic of
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از وی بیشتر از این توقع نیست!
Iran, Islamic Republic of
۱-دفاع ازبرادردامادش قاتل آیت الله شمس آبادی!نه دفاع ازمردم۲-گفته مقام عالی روازدست داد!نگفته مردم چیزی ازدست دادند!!امام دستوردادند ملت به جان اطاعت کردند!.