کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی رغم گذشت فقط چهار ماه از عمر دولت سیزدهم؛

دومین پروژه اصلاح طلبان علیه دولت رئیسی +جزئیات

4 دی 1400 ساعت 8:43

مشخصا تنها چیزی که در میانه اظهارات برخی اصلاح طلبان علی رغم تکرار به کرات کلمه «مردم» و ژست نگرانی آنها دیده نمی شود، همان دلسوزی برای کشور و مردم است.


گروه سیاسی جهان نیوز: ابتدا این موارد را بخوانید:
 
«سهیلا جلودارزاده»، نماینده مجلس دهم: مردم به خاطر حفظ تمامیت ارضی اعتراض خیابانی گسترده نمی کنند و این موضوع مهم معلوم نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

تاجیک، تئوریسین اصلاح طلب: این امکان وجود دارد که برای یک دوره کوتاه مرهمی برای بحران‌های اقتصادی موجود پیدا شود، اما ضعف ریشه‌ای در مدیریت اقتصادی کشور زخم‌هایی را ایجاد کرده که به سادگی قابل التیام نیست و در آینده نزدیک همین زخم‌ها موجب جوشش شورش‌های متعددی در کشور خواهد شد

محمد مهاجری، چهره رسانه‌ای نزدیک به روحانی: نباید جلوی اعتراضات مردمی را گرفت. باید اجازه داد مردم حرف‌هایشان را بزنند؛ گرچه مطمئن نیستم همه مردم حوصله داشته باشند برای رسیدن به خواسته‌هایشان تجمع کنند. خدا کند روش‌هایی که برای خواسته‌هایشان بیان می‌کنند، روش‌های مسالمت‌آمیزی همچون تجمع، حضور در فضای مجازی و مطرح‌شدن خواسته‌هایشان از فضای رسمی باشد.

ناصر قوامی، فعال اصلاح طلب: دولت سیزدهم باید حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسد.

محمودصادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم: دولت با روش فعلی نمی‌تواند مشکلات معیشتی مردم را سرو سامان دهد و در ماه‌های آینده باعث تشدید این اعتراضات می‌شود.

موارد فوق نشان می دهد که اصلاح طلبان بر بحث اعتراض خیابانی مصر هستند. مهرماه امسال بود که جهان نیوز در گزارشی با عنوان «رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی» به این موضوع پرداخت که برخی عناصر جریان اصلاحات به عنوان بانیان مشکلات عدیده کشور بحث اعتراض خیابانی را دنبال کرده و به تحقق آن اصرار دارند.

درباره پروژه اصلاح طلبان علیه دولت رئیسی باید اشاره کرد:

یک: می‌خواهند دولت رئیسی را از همین ابتدا سرگرم اعتراض خیابانی کنند و توان دولت را بگیرند.

دو: می‌خواهند با راه اندازی دومینوی اعتراضات نمای جامعه را معترض به دولت رئیسی نشان دهند.

سه: می‌خواهند در همین ابتدای راه دولت رئیسی را ناکام در برابر مشکلات نشان دهند.

چهار: می‌خواهند در همین ابتدا امید شکل گرفته و رو به افزایش مردم را به ناامیدی تبدیل کنند.

می توان اینگونه بیان کرد که عناصر جریان اصلاحات با یک سناریوی دو مرحله‌ای ابتدا وضع اقتصادی کشور را به این نقطه رساندند و در مرحله دوم که دولت انقلابیِ سرکار آمده، کمر به حل مشکلات می‌بنند، با ترغیب و حمایت از اعتراضات خیابانی، پروژه ناکام سازی علیه دولت جدید را شکل داده و النهایه در خیال باطل خود به نظام اسلامی ضربه خواهند زد. البته که پیش از پروژه گسترش «اعتراض خیابانی»، اصلاح طلبان پروژه «مطالبه سازی» مبنی بر آنکه چرا با گذشت دوماه! خرابی های دولت گذشته و اوضاع ناگوار اقتصادی بهبود نیافته را اجرا کرده بودند.

مشخصا تنها چیزی که در میانه اظهارات برخی اصلاح طلبان علی رغم تکرار به کرات کلمه «مردم» و ژست نگرانی آنها دیده نمی شود، همان دلسوزی برای کشور و مردم است. این در حالی است که برخی افراد جریان اصلاحات که اهل مقاومت در برابر پذیرش حق نیستند به امتیازات دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، دستاوردهای دولت در این مدت کوتاه نظیر واکسیناسیون و سفرهای استانی و لزوم کمک به دولت برای حل مشکلات مردم اذعان کرده اند.

بیشتر بخوانید:
رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی +جزئیات
علت تجمعات اعتراضی در ابتدای دولت رئیسی چیست؟
تا روز آخر تقصیر احمدی‌ نژاد بود ولی دستاوردهای رئیسی برای ماست


کد مطلب: 786255

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/786255/دومین-پروژه-اصلاح-طلبان-علیه-دولت-رئیسی-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com