پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۵۱
نگرانی برای مردم ایران؛ نه!

حاشیه قابل تامل مذاکرات رفع تحریم‌ها/ اصرار اصلاح طلبان برای خوش خدمتی به اسرائیل/ ماجرا چیست؟

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 784681
برخی اصلاح طلبان بدون هیچ واهمه ای از بیان و انتشار، از رفع تهدید امنیتی یک رژیم غاصب کودک کش به عنوان شرط برداشتن تحریم های علیه جمهوری اسلامی سخن می‌گویند.
حاشیه قابل تامل مذاکرات رفع تحریم‌ها/ اصرار اصلاح طلبان برای خوش خدمتی به اسرائیل/ ماجرا چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سیزدهم، گروهی از اصلاح طلبان و رسانه های این جریان در اقدامی قابل تامل سعی می کنند به هر عنوان که شده بحث را به امنیت و آینده رژیم صهیونیستی بکشانند!

بررسی مجموعه یادداشت ها و گفتگوهای این افراد نشان می دهد که برخی اصلاح طلبان بدون هیچ واهمه ای از بیان و انتشار، از رفع تهدید امنیتی یک رژیم غاصب کودک کش به عنوان شرط برداشتن تحریم های علیه جمهوری اسلامی سخن می‌گویند. حتی برخی از این افراد به راحتی بحث از سرنوشت «مردم اسرائیل»(!) سخن به میان آورده اند.

این در حالی است که دولت رئیسی در حال کار شبانه روزی، مردم پیگیر اخبار برای حل مشکلات و تیم مذاکره کننده هم در حال تلاش جدی برای رفع تحریم هایی است که قرار بود شش سال پیش در دولت روحانی رفع شود. اما در این سمت دغدغه یک عده از سیاسیون و رسانه ها بحث عقب نشینی ایران و امنیت اسرائیل شده است!


موارد مطرح شده در این باره را بخوانید:

در مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی باید مقداری تجدید نظر کنیم!

نصرت الله تاجیک، سفیر پیشین ایران در اردن: رویکرد ما به رژیم صهیونیستی هسته اصلی برخی معضلات ما در منطقه و جهان و نه‌تنها در سیاست خارجی و روابط دوجانبه بلکه در روابط بین‌المللی ما شده است. این رویکرد حتی می‌تواند بر اوضاع سیاسی اجتماعی و مخصوصا بعد امنیتی آن و نیز روند توسعه کشور یا کسب جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران تأثیر بگذارد. من معتقدم که باید مقداری در این رویکرد تجدید نظر صورت بگیرد.


*رویکرد کنونی ما به این رژیم باعث شده است به دلیل قدرت مالی، سیاسی و لابی‌گری که این رژیم دارد، ما به‌عنوان خطر امنیتی جهان تلقی شویم. قدرت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی یهودیان در دنیا، مخصوصا در آمریکا، در غرب، در کشورهای تأثیرگذار غربی و مخصوصا قدرت برپایی تشکیلات سیاسی، سازمان‌دهی و لابی‌گری و تأثیرگذاری بر افکار عمومی از سوی صهیونیست‌ها بر کسی پوشیده نیست.

*در مبارزه‌مان با این رژیم باید مقداری تجدید نظر کنیم...مخصوصا با مشکلاتی که ما در داخل، در سیاست خارجی و در جنبه‌های مختلف زندگی مردم ایران داریم...ما...متأسفانه به جای اینکه استراتژی‌مان حمایت از فلسطین باشد، آن را تبدیل به استراتژی دشمنی با اسرائیل در حد نابودی این رژیم کرده‌ایم.


دشمنی با آمریکا و شعار محو اسرائیل به ضرر ما تمام شد!
حسین انصاری راد، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یکی از شعارهای اصلی ما در سیاست خارجی دشمنی با آمریکا و محو اسرائیل بود. به همین دلیل نیز هزینه‌های زیادی در این زمینه پرداخت شد. نتیجه این نوع سیاست ورزی به ارتقای اقتصادی و سیاسی ایران در مجامع بین‌المللی نینجامید. این سخن به معنای این است که نه‌تنها شعارهایی که داده می‌شد تحقق پیدا نکرد و بلکه این شعارها به ضرر کشور نیز تمام‌شده است.

*اگر قرار است وضعیت مردم تغییر کند باید استراتژی‌هایی که در سال‌های اخیر توسط جمهوری اسلامی مورد استفاده قرارگرفته تغییر کند.


تا وقتی ایران به دنبال حذف اسرائیل است روابط ما با دنیا اصلاح نمی‌شود!
قاسم محبعلی، مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه: موضوعاتی مانند حضور ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن، روابط ایران و عربستان سعودی و از همه مهم‌تر تهدید موجودیت اسرائیل موضوعاتی هستند که تا وقتی که این مسائل حل و فصل نشود انتظار اینکه مناسبات ایران با منطقه و جهان عادی بشود فکر نمی‌کنم که انتظار بجایی باشد.


ایران نباید اسرائیل را تهدید کند؛ از یمن، سوریه و لبنان هم حمایت نکند!
فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین: مشکل ایران تحریم‌هاست و به همین دلیل ایران خواهان برداشته شدن تحریم‌هاست. این در حالــی است که مشکل کشــورهای غربی تهدید است. به‌همیــن دلیل در شرایــط کنونی چالش مهم ایــران تحریم است و چالش کشورهـــای غربی تهدید. درنتیجه اگر قــرار است انعطافی در زمینه مذاکرات صــورت بگیــرد بایــد درزمینه تحریم‌ها و تهدیدهای دو طرف صورت بگیرد.

*آمریکا از خصومت ناشی از گروگان‌گیری ابتدای انقلاب و دشمنی پایداری که در طول این چهل سال برای آنها وجود داشته است.کشورهای اروپایی بیشتر به نقض قوانین ان پی تی که ایران عضو آن بوده توجه می‌کنند. از سوی دیگر آمریکا و کشورهای اروپایی به شعار استراتژیک جمهوری اسلامی در راستای نابودی اسرائیل توجه دارند.

*کاهـش تهدیدها نیز تنها در حد حرف نیست و بلکه باید در عمــل مورد ارزیابی قرار بگیرد. حمایت‌های ایران در کشورهایی مانند ســوریه، لبنان، یمن و... یکی از موضوعاتی است که کشورهای غربی آن را به‌مثابه تهدید قلمداد می‌کنند. انعطاف در مـــذاکـرات یک رویکرد معقــول و منطقی است و باید توسط هر دو طرف مورد استفاده قرار بگیرد.


نگرانی برای سرنوشت مردم اسرئیل!
صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی: ایران باید شفاف بیان کند که سیاست بین المللی ما همان است که در خصوص اسرائیل عنوان کردیم و به سازمان ملل اعلام کردیم. یعنی معتقد به انجام رفراندوم هستیم تا تعیین سرنوشت مردم اسرائیل(!) به دست خودشان رقم بخورد و نه ما. در نهایت هم سازمان ملل باید در خصوص این کشور تصمیم بگیرد.

چند نکته در این باره گفتنی است:

یک: سران صهیونیست ها پیش از این گفته بودند که اصلاح طلبان سرمایه بزرگ اسرائیل هستند و به عنوان خط مقدم این رژیم با جمهوری اسلامی می جنگند. جالب تر آنکه اصلاح طلبان به این ادعا واکنش خاصی نشان ندادند! ظاهرا همان جماعت «نه غزه نه لبنان» فتنه سال 88 امروز همان حرف ها را از قول دیپلمات و تحلیلگر در روزنامه و سایت‌هایشان می نویسند.

دو: اصلاح طلبان با صراحت اعلام می کنند که شرط برداشتن تحریم های ایران رفع تهدید رژیم صهیونیستی و عقب نشینی از سوریه، عراق، یمن و ... است. این یعنی اصلاح طلبان بلندگوی حامیان صهیونیست ها و اربابان داعش شده اند و آنها خواسته خود را از طرف اشخاص و رسانه های این جریان مطرح می کنند تا بتوانند شکست، ناکامی و ترس خود را از این طریق جبران کنند.

سه: جنس اظهارات اصلاح طلبان به عنوان جریانی غربگرا که چندین رسانه مکتوب و مجازی دارند نشان می‌دهد که اصلاح طلبان در حال عادی سازی خواسته طرف‌های آمریکایی و اروپایی هستند. اساسا برجام(هرچند ناقص و مبهم) برای رفع همه تحریم های ایران در مقابل برخی امتیازات هسته ای شکل گرفت. حال که وقت نقد کردن این توافق پرخسارتِ شکل گرفته در دولت روحانی رسیده، بی شرمانه سخن از امنیت اسرائیل و عقب نشینی از عمق راهبردی منطقه برای رفع تحریم ها شده است!

چهار: افراد این جریان به وقت انعقاد برجام این خسارت را برای مردم بزک می کردند، کمی بعدتر بحث برجام موشکی و منطقه ای را به میان آوردند، الان هم امنیت اسرائیل و عقب نشنیی از منطقه را مطرح می کنند.

پنج: این جماعت علاقه ای به رفع تحریم ها ندارند و چه بسا شاید بقای تحریم ها برای آنان مهم تر باشد. برجام و ماجرای تحریم ها را هم صرفا بهانه ای برای تحقق گام به گام خواسته های گستاخانه تلقی می‌کنند. به تعبیر بهتر رفع تحریم‌ها، مشکلات معیشتی، پیشرفت ایران و... هیچ کدام در قاموس فکری این جریان مهم نیست و فقط آن را بهانه ای برای انحراف افکار عمومی جهت تحقق سرسپردگی و تسلیم در مقابل به ظاهر ابرقدرت ها می دانند. یک کلام؛ نوکری بی جیره مواجب!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما برید بورس و اعتماد مردم رو درست کنید کاری به اصلاح طلبها نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
همتی باید در مورد بورس پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
همتی مگه کاره ای هست الان؟!!
Iran, Islamic Republic of
. وقتی کاره ای بود چنان خراب کاری در اقتصاد رخ داد چرا اقدام نکرد چرا اون موقع موند و ادامه داد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کاره ای هم نباشه اما یک کاندیدای تائید شده بوده که رای نیاورده اما همین مطرح شدن برای اظهار نظر کفایت می کنه تازه حق شهروندی که داره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حسن روحاني هم بايد پاسخگو باشد به طريق اولي!
Iran, Islamic Republic of
شما هم با خراب کاری که در 8 سال گذشته کردید و ملت را بیچاره کردید، برید توی لاک خودتون و کاری به ملک و مملکت نداشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که کاری نمی توانند انجام دهند مگر انکه از اسم انها هم وحشت داشته باشید الان که انها نمیتوانند کاری انجام دهند شما به فکر امور خود باشید.
Iran, Islamic Republic of
کدوم خراب کاری این حرفها چیه که میزنی مصداق بده کلیشه ای هم نباشه که همه از روی دست همدیگه میگن هااااا
amin
Iran, Islamic Republic of
اگه بخوای دقیق بررسی کنی دم اصلاحاتیون لیبرال به دم مشکلات بورس بسته شده پس برای رفع مشکل بورس باید سرچشمه مشکلات خشکانده شود.!!
Iran, Islamic Republic of
ماشالا آقای دقیق بین! تنهایی اینهمه دقت کردی؟!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اول باید اونهایی که بورس رو به اینجا رسوندن باید مقابل قاضی و قوه قضائیه پاسخگو بشن بعد اونوقت فکری براش میکنن . همه کارتون رو انجام دادید حالا که رسیده به اینجا باید جواب بدید
Iran, Islamic Republic of
الکی نبود که بنیامین نتانیاهو گفت : اصلاح طلبان در ایران بزرگترین سرمایه اسرائیل هستند!
Iran, Islamic Republic of
اون این حرفها رو سیاسی زد شما چرا ذهی این حرف رو تکرار میکنی هااا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اگه سرمایه صهیونیست ها هم که باشن اما چرا باز هم مدعی اصلاح جامعه هستند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
اخه اسراییل به ما چه ربطی دارد کاملا درست می گویند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
امریکا بخاطر اسرائیل به ایران فشار می آورد و تحریم و ترور می کند.
Iran, Islamic Republic of
اسلام
شرف
وجدان
انسانیت

ازهیچ کدومش بویی نبردی واقعا؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چطور شد همه با ما کار داشته باشند؛ اما ما با دنیا کاری نداشته باشیم؟ سیاست خارجی، حق هر کشوری است.
Iran, Islamic Republic of
اگر در مقابل دین ما بایستند در برابر تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد. ایشون هم درکاملا درست گفته که سیاست خارجی حق هر کشوری هست
amin
Iran, Islamic Republic of
وقتی درک درستی از اوضاع نداشته باشی حق داری اینطور قضاوت کنی. رژیم اشغالگر قدس( ا س ر ا ئ ی ل) غده سرطانی است که تمام بدبختی های ممالک زیر سر این غده بدخیم سرطانی است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
البته به مسلمانان و شیعیان ربط دارد ولی به شما هیچی
Canada
.....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
Iran, Islamic Republic of
علیرغم این امر بازهم حافظه کوتاه مدت ما مردم بسیار قوی هستش و زود یادمون میره که چکارهایی با ما کردند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مگه از برجام خارج نشده بودند مگه به تعهداتشون عمل کرده اند که الان غربی ها خودشون رو برای مذاکرات هلاک نشون می دن
Iran, Islamic Republic of
تمام دنیایی که این جماعت ازش دم می‌زنند یعنی ا.س.ر.ا.ئ.ی.ل!!!
Iran, Islamic Republic of

مطمئن باشيد بي هيچي هم براشون نيست
Iran, Islamic Republic of
شما برو نان مردم را هم درست کن که دلار 50 هز ار تومان نشه .


آریو از سوئد
Iran, Islamic Republic of
ترکیه و مصر که با صهیونیسم مشکلی ندارن پس چرا وضعشون اینطوریه؟.
Iran, Islamic Republic of
اولا ترکیه وضعش خیلی از ایران بهتر شده.....!!
Iran, Islamic Republic of
چرا این حرفها رو در 8 سال دولت روحانی نگفتی حالا زبون باز کردی و حرف میزنی؟!!
Iran, Islamic Republic of
باید دائما کارها و عملکرد اصلاح طلبان رو در 8 سال گذشته رو دائما تکرار کنیم تا نه یادمون بره و نه یادشون بره
United States
این جمهوری اسلامی است دست از دشمنی با اسرائیل بردارد که دیگر این جمهوری اسلامی نیست!
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو گفت اصلاح طلبان امید من در ایران هستند
Iran, Islamic Republic of
اما یکی به این سرمایه ها ی رژیم کودک کش صهیون بگوید شما عصای موسوی و دم مسیحایی وظهور نور محمدی را طی این چهل واندی سال ندیده اید .البته که نمی بینند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلبها یادشون رفته با شعار تحریم ها چند برابر شد ،.
Iran, Islamic Republic of
در دوره اونها هم تحریم ها چند برابر شد و هم معیشت و سفره مردم کوچیک شد و اقلامی هم از سفره های مردم پرید
Iran, Islamic Republic of
باینکه ایران خودش می داند سه کشور اروپایی در مورد تحریم های آمریکا هیچ کاری برای ایران انجام نمی دهند و تاکنون هم نکردند ولی متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکرات وین است چرا؟
پهلو
Iran, Islamic Republic of
ای بیچاره‌ها ی اصلاح طلب کاش می‌دانستید اگر ما بخواهیم یک قدم از خواسته هایمان عقب بنشینیم دشمن اسرائیلی صد قدم جلوتر می آید.
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه ملت ایران لغو برجام و لغو مذاکرات وین و انتقام از اسرائیل است.
مشکل اسرائیل و آمریکا نتها با ایران نیست اسرائیل و آمریکا از سال 1918 تاکنون با برخی کشورهای منطقه و جهان مشکل دارند و همچنان نیز ادامه دارد.
ذابی
Iran, Islamic Republic of
بنیامین نتانیاهو گفت : اصلاح طلبان در ایران بزرگترین سرمایه اسرائیل هستند!
Iran, Islamic Republic of
وقتی پشتیبان الهی را در نظر نداشته باشی نتیجه همین میشه دیگه که چشم به خارج داشته باشی!!
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها خوبه حرفهای اصلاح طلبها رو هم بشنون البته میدونم که توافقی در میان نظرات وجود نخواهد داشت!!
Iran, Islamic Republic of
مگه اصلاح طلبا حرفهای اصولگراها رو در زمان دولتشون می شنیدن که حالا این انتظار رو شما دارید؟!
Iran, Islamic Republic of
باز هم این اصلاح طلبان بهانه ای برای کار کردن در سایت های زنجیره ای خودشون پیدا کردن مبارکه