کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گنده‌گویی جوادی حصار، سخنگوی اعتماد ملی:

ما باید با حاکمیت گفتگو کنیم که مثلا این گوش تو ناشنواست!/ تضمينی وجود ندارد كه در صورت سرنگونی اين حكومت، نظامی بهتر سرکار خواهد آمد

15 آذر 1400 ساعت 14:32

ما مي‌گوييم در فضاي آرام و منطقي، اجازه اظهارنظر به همه داده شود، با حاكميت هم به گفت‌وگو بنشينيم و بتوانيم به حاكميت بگوييم اين چشمت مشكل دارد و آن چشمت خوب كار مي‌كند. اين گوشت ناشنواست و گوش ديگرت مشكلي ندارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: صادق جوادي حصار، فعال اصلاح طلب و سخنگوي حزب اعتماد ملي که پیش تر گفته بود: «اگر بخواهیم شکل حکومت عوض نشود، چاره‌ای نداریم جز انقلاب محتوایی» این بار گفته است: «چه تضميني وجود دارد كه درصورت سرنگوني اين حكومت، حتما نظامي بهتر از اين جايگزين خواهد شد؟!». وی همچنین گفته است: «ما مي‌گوييم در فضاي آرام و منطقي، اجازه اظهارنظر به همه داده شود، با حاكميت هم به گفت‌وگو بنشينيم و بتوانيم به حاكميت بگوييم اين چشمت مشكل دارد و آن چشمت خوب كار مي‌كند. اين گوشت ناشنواست و گوش ديگرت مشكلي ندارد. بهتر است اين مسائل را به حاكميت بگوييم يا اينكه حاكميت را سرنگون كرده و دور بيندازيم؟!».

جوادی حصار این اظهارات را در میانه بحث لزوم اصلاحات مطرح کرده است. وی به نوع بی شرمانه‌ای درباره سقوط حاکمیت و تغییر حکومت صحبت کرده که گویی توان انجام این کار وجود ندارد و برخی گروه ها با منت گذاری از انجام آن خودداری کرده‌اند. از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و  ملت شریف ایران به عنوان صاحبان انقلاب و نظام آن است که دشمنان قسم خورده این کشور و پیاده نظام آنها در داخل نظیر برخی اصلاح طلبان هر چیز که در چنته (اعم از جنگ نظامی، تحریم فلج کننده، فتنه سیاسی، هجمه فرهنگی و...) داشتند را به کار گرفتند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند. 

شاید در اینجا وقت تکرار جملات سران سابق رژیم صهیونیستی است که اصلاح طلبان را خط مقدم درگیری با نظامی اسلامی و نمایندگان اسرائیل برای مبارزه با جمهوری اسلامی نامیدند؛ اما صدای تکذیبی از سوی افراد جریان اصلاحات بلند نشد.

نکته دیگر در میانه اظهارات سخنگوی حزب منسوب به کروبی آن است که وی به خوبی اذعان می‌کند که شکست اصلاح طلبان در انتخابات گذشته ربطی به تائید صلاحیت ها نداشته و به طور کلی مقبولیت اصلاح طلبان از بین رفته است. چند روز پیش هم محمد سلامتی دیگر چهره اصلاح طلب به کاهش جدی پشتوانه سیاسی اصلاح طلبان اشاره کرده بود.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات جوادی حصار را در ادامه خواهید خواند:

*نخستين كار اصلاح‌طلبان توجه به اين موضوع و اصلاح و ترميم روابط خود با جامعه هدف است، به ‌نحوي كه مقبوليت از دست رفته را اصلاح كنند.

*كاري كه اصلاح‌طلبان در شرايط كنوني بايد انجام دهند، اين است كه با حوصله، تدبير و مدارا، ناملايمات و بي‌توجهي‌هايي كه از جانب جامعه به آنان مي‌شود و حتي درشت‌گويي‌ها و ناسزاگويي‌هايي كه از جانب مخالفان جريان اصلاحات در جامعه ساري و جاري مي‌شود، تحمل كنند.
 
*با اعتماد به مردم گام بردارند و به شعور و درك سياسي عميق جامعه احترام بگذارند و مطمئن باشند كه اگر مردم با حوصله به حقايق توجه كنند به اين نتيجه مي‌رسند كه فاصله‌اي ميان اصلاح‌طلبان با جامعه وجود ندارد. اما اين روش نيازمند صبر و حوصله و مداراست. ما چاره‌اي نداريم.

*ممكن است مردم در مقطعي به اين نتيجه برسند كه اصلاح‌طلبان كه قادر به انجام كاري درخور نبودند، لااقل همه امور را به اقتدارگرايان بسپريم، مگر آنها كاري كردند. فراموش نكنيم اولويت مردم عبور از اين بن‌بست فلج‌كننده اقتصادي است و ممكن است تصورشان اين بوده كه راه گذر از اين شرايط، سپردن همه امور به جريان اقتدارگراست.



*مردم پاي صندوق راي نيامدند. اما تنها دليل اين غيبت مردم، ردصلاحيت آقاي پزشكيان، تاجزاده يا ديگران نبوده است.

*اساسا اصلاح‌طلبي ارتباطي وثيق با نسبي‌گرايي دارد. ما مي‌گوييم در فضاي آرام و منطقي، اجازه اظهارنظر به همه داده شود، با حاكميت هم به گفت‌وگو بنشينيم و بتوانيم به حاكميت بگوييم اين چشمت مشكل دارد و آن چشمت خوب كار مي‌كند. اين گوشت ناشنواست و گوش ديگرت مشكلي ندارد. بهتر است اين مسائل را به حاكميت بگوييم يا اينكه حاكميت را سرنگون كرده و دور بيندازيم؟! چه تضميني وجود دارد كه درصورت سرنگوني اين حكومت، حتما نظامي بهتر از اين جايگزين خواهد شد؟!

درباره «جوادی حصار» بیشتر بخوانید:
اگر بخواهیم شکل حکومت عوض نشود، چاره‌ای نداریم جز انقلاب محتوایی
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم/ گفت تلاش می‌کنم!
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند!

وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم بلکه گفت در این راه تلاش می‌کنم!
محمود صادقی و پروانه سلحشوری سرمايه‌های ما هستند!


کد مطلب: 784379

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/784379/باید-حاکمیت-گفتگو-کنیم-مثلا-این-گوش-ناشنواست-تضمينی-وجود-ندارد-صورت-سرنگونی-حكومت-نظامی-بهتر-سرکار-خواهد-آمد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com