پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
روایت هفته ‏هفتم لیگ برتر؛

استقبال پرسپولیس و گل‌گهر با برد از شهرآورد و ژنرال/ سی درصد گل‌های هفته را مغانلو زد!

جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 784016
در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تنها هفت بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که این آمار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، کم‌سابقه بود.
استقبال پرسپولیس و گل‌گهر با برد از شهرآورد و ژنرال/ سی درصد گل‌های هفته را مغانلو زد!
گروه ورزشی جهان نيوز، ابراهیم جاگرانی: سه مساوی بدون گل و بردهای اقتصادی تیم‌ها، آمار گل‌های این هفته لیگ برتر را از ۱۰ گل هفته گذشته هم پایین‌تر کشاند و به هفت گل در هشت بازی رساند! از هفته سوم به بعد؛ نساجی و پیکان تنها دیدار لیگ بوده که بیش از سه گل داشته و یک ششم بازی‌های امسال هم گلی نداشته‌اند. در این قحط گل، خوشبخت شهریار بود که بالاخره پایش به گل باز شد و دبل کرد، حدود سی درصد گل‌های هفته!!

* روایت بازی‌های دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰

سپاهان اصفهان ۲ ـ ۰ نساجی قائمشهر/ مدعی جدی
وقتی دروازه‌بان روی دور کلین‌شیت باشد و مهاجمان هم روی دور گلزنی، یعنی حال تیم خوب است. تنها کسالت تیم نویدکیا مغانلو بود که این هفته بالاخره پایش به گلزنی باز شد، او در پرسپولیس هم گل‌هایش دیر به ثمر نشست، سپاهان با دو گل شهریار، اولین تیمی است که گل‌هایش دو رقمی می‌شود. جانشین نیازمند هم تنها یک گل خورده تا زردهای اصفهان با ۱۶ امتیاز و افزایش تفاضل گل با سایر مدعیان، جدی‌تر به سمت قهرمانی گام بردارد. نساجی هم با ۶ امیتاز همان دوازدهم ماند.

 
پرسپولیس تهران ۱ ـ ۰ نفت مسجد سلیمان/ بازگشت به تنظیمات کارخانه
وضعیت دیگر مدعی قهرمانی با رقیب اصفهانی متفاوت بود، آن‌ها دنبال راهی برای بستن ماندن دروازه‌شان بودند. اتفاقی که حامد لک بعد از دو نیمکت‌نشینی در دو بازی اخیر رقم زد. یحیی حالا؛ هم به سیستم همیشگی‌اش برگشته و هم بردهایش همان بردهای اقتصادی شده است. او این برد هم که با تک گل مهدی عبدی در دقیقه ۵۰ به پایان رسید، در سالروز تولد مرحوم مهرداد میناوند، به او تقدیم کرد. پرسپولیس در آستانه شهرآورد ۹۷، بالاتر از استقلال با ۱۴ امیتاز دوم است. چهار تغییر و حتی تغییر دروازه‌بان هم نتوانست تیم کمالوند که این بازی از همراهی آن محروم بود را از سومین شکست متوالی نجات دهد. آن‌ها یک پله دیگر پایین‌تر رفتند و بعد از دیگر تیم نفتی لیگ، چهاردهمند.

پرچم زدن محمدعلی پورمتقی طلبه قمی که پیش از این هم برای این داور ۳۱ ساله در بازی پرسپولیس و سایر تیم‌ها از فصل ۹۷-۹۶ اتفاق افتاده بود، به‌همراه بکش بکش سازمان لیگ و شرکت توسعه برای تبلیغات دور زمین که بازی را نیم ساعت عقب انداخت، از جمله حواشی این مسابقه بود.


صنعت نفت آبادان ۱ ـ ۱ استقلال تهران/ فرهاد فقط نمی‌بازد
تیم منصوریان بعد از تساوی و باخت برابر گل‌گهر و پرسپولیس، سومین تقابل با تیم‌های مدعی را هم مساوی کرد. آن‌ها بالاخره در خانه موفق به گلزنی شدند (مهدی حنفی ۸) اما همان نیمه اول امیرحسین حسین‌زاده این گل را جبران کرد تا شاگردان مجیدی با کسب چهارمین مساوی متوالی، با ۱۳ امتیاز به رتبه پنجم سقوط کنند. صنعت نفت هم با ۵ امیتاز دو پله بالاتر آمد؛ سیزدهم! مجیدی بعد از حواشی هفته قبل، در این دیدار مشکلی برای استفاده از بازیکنان خارجی خود نداشت، همچنین او این‌بار هم به رضایی جوان اعتماد کرد اما او نتوانست سومین کلین‌شیت متوالی‌اش جشن بگیرد و دومین بار در این فصل دروازه استقلال باز شد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این‌بار هم قضاوت محمدرضا اکبریان برای استقلالی‌ها با حاشیه همراه بود، آن‌ها که خاطره خوبی از قضاوت اکبریان در لیگ هجدهم و شهرآوردی که او سوت زد ندارند، با اعتراض شدید به این داور، معتقد بودند دو پنالتی آن‌ها در این بازی دیده نشد.


پیکان تهران ۰ ـ ۱ گل‌گهر سیرجان/ پایان فراق با پیروزی دلچسب
در دیگر بازی بالانشین‌ها، سیرجانی‌ها بعد از چهار تساوی، با برد به استقبال قلعه‌نویی‌ای رفتند که آخرین هفته محرومیتش را پشت سر می‌گذاشت. شوت سرکش دقیقه ۲۳ امین پورعلی رودبنه مهار نشدنی بود، پیکان بعد از شروع خوبش، با دو شکست و یک مساوی در سه بازی آخر، رفته رفته از به میانه جدول می‌آید. آن‌ها این هفته هم یک پله پایین‌تر آمدند و با ۱۱ امتیاز در رتبه ششم ایستادند. گل‌گهر اما با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و بالاتر از استقلال و آلومینیوم، در جایگاه سوم قرار گرفت. عملکرد خوب محمدامین اکبرمنادی که باز هم به محسن فروزان ترجیح داده شده بود، در این پیروزی شاگردان قلعه‌نویی مؤثر بود.
 

مس رفسنجان ۱ ـ ۰ هوادار تهران/ باز هم پنالتی و باز هم منشا
هفده گل در چهار تقابل پیشین مس و هوادار در لیگ یک، یعنی هر بازی بیش از ۴ گل! این دو تیم هم به قحطی این روزهای گل در لیگ برتر مبتلا شده‌اند. در روزی که ربیعی کاپیتانش مهدی کیانی را در اختیار نداشت و دروازه‌بانش نوشی‌صوفیانی هم حین گرم کردن پیش از بازی مصدوم شد، باز هم یک پنالتی و پنالتی‌زنی به نام گادوین منشا عصای دست او و مس رفسنجان شد. این دومین پیروزی رفسنجانی‌ها با تک پنالتی منشاست. مسی‌ها با ۱۱ امتیاز به رتبه هفتم رسیدند و هوادار عنایتی هم با همان تک برد برابر پدیده و یک تساوی، پانزدهم است.


* روایت بازی‌های سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰

آلومینیوم اراک ۰ ـ ۰ ذوب‌آهن اصفهان/ باز هم مساوی
ذوب‌آهنِ تارتار سنت‌شکنی کرد. در روزی که طبق نمودار سینوسیِ برد و باخت ذوب‌آهن، نوبت برد آن‌ها بود، یک بازی این تیم بالاخره مساوی شد. درست مثل دو بازی فصل قبل، با این تفاوت که این‌بار گلی رد و بدل نشد. این مساوی نوار سه پیروزی متوالی تیم اراکی هم در خانه قطع کرد تا شاگردان خطیبی بعد از دومین صفر صفر پیاپی، از رتبه دوم با ۱۳ امتیاز به چهارم بیایند و خود ذوب‌آهن هم یک پله پایین‌تر برود و با ۱۰ امتیاز در رتبه نهم قرار بگیرد.


فولاد خوزستان ۰ ـ ۰ تراکتورسازی تبریز/ تساوی متحولان
دو تیم سه بازی است که نمی‌بازند، فولاد با آمدن نکونام و تراکتور با آمدن زونیمیو سولدو از بحران دوران ویسی و کریمی خارج شدند. این تساوی البته برای هیچکدام سود چندانی نداشت، تبریزی‌ها با همان ۸ امتیاز دهم ماندند و ذوب‌آهن هم با ۱۱ امتیاز یک پله پایین‌تر آمد و در جایگاه هشتم قرار گرفت. دو تیم می‌توانند به روزهای آینده امیدوار باشند و رفته رفته به جایگاه بهتری در لیگ دست پیدا کنند.


پدیده مشهد ۰ ـ ۰ فجر شهیدسپاسی شیراز/ پدیده نباخت!
پدیده مشهد بعد از پنج شکست پیاپی بالاخره یک بازی دیگر را هم صفر صفر تمام کرد. همین کافی بود تا اکبر میثاقیان وعده‌ی نجات تیمی دهد که هنوز بر سر نامش هم دعواست و در هفت بازی گذشته تنها یک گل زده و دو مساوی بدون گل داشته است! از پدیده‌های پدیده و لیگ ایران این که تا هفته هفتم، چهار دروازه‌بان و سه مربی دروازه‌بان‌ها در این تیم بازی کرده و حضور داشته‌اند! مشهدی‌ها فعلاً با دو امتیاز انتهای جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر هستند تا ببینند میثاقیان می‌خواهد چه معجزه‌ای برای نجات آن‌ها رو کند. شاید امید آن‌ها به لغزش دیگران بیش‌تر از اوج‌گیری خودشان باشد! فجری‌ها هم با این مساوی ۸ امتیازی شدند و همان یازدهم ماندند.


بازی‌های لیگ برتر در هفته هشتم، شنبه و یکشنبه ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. روز اول؛ قلعه‌نویی در اولین حضورش روی نیمکت گل‌گهر در فصل جازی میزبان سپاهان صدرنشین است، هوادار و نفت مسجدسلیمان برای رهایی از پایین جدول مصاف می‌کنند، پیکان در آبادان برای بازگشت به روزهای خوب و بالای جدول تلاش می‌کند و در آخر هم شهرآورد تهران، مهم‌ترین بازی هفته را این‌بار هم بدون تماشاگران رقم می‌زند. در روز دوم هم نساجی با پدیده، ذوب‌آهن با مس، فجر با فولاد و تراکتورسازی با آلومینیوم دیدار خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
لظفا یکی این معما را حل کند. چطور میشود یک نفر عضو هیئت مدیره پرسپولیس باشد در عین حال عضو هئیت مدیره همراه اول بعنوان اسپانسر استقلال باشد ؟ دربی تنها در ایران اینجوریه .