شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۱

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب: بنزین در تهران باید گران‌تر باشد/ اینکه فلانی مستضعف است و پیکان دارد، مشکل ما نیست

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 783574
باید هزینه حمل و نقل شخصی در تهران را بالا ببریم. ما این موضوع را با دیوان عدالت در میان گذاشتیم و دیوان مخالفت کرد.
پیشنهاد یک اصلاح‌طلب: بنزین در تهران باید گران‌تر باشد
گروه سیاسی جهان نيوز: محمود میرلوحی، چهره اصلاح طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سایت اصلاح طلب دیده‌بان ایران پیشنهاد داده است که بنزین در تهران گران تر شود. او همچنین پیشنهاداتی درباره حل ترافیک تهران مبنی بر افزایش واگن های مترو داده است. حتما که افزایش واگن برای تهران لازم و ضروری است اما چه خوب است جناب میرلوحی به جای طلبکاری و ارائه راهکار بفرمایند در دوران مسئولیت‌ اصلاح طلبان در شهرداری و شورا در این باره چه کردند؟

وی همچنین ابرپروژه هایی نظیر ساخت بزرگراه امام علی(ع) و پل صدر را بدون دریافت نتیجه مطلوب توصیف کرده است! این جنس اظهارات در کنار مرور بازی اسم فامیل اصلاح طلبان در سطح تهران، شکر نعمت پایان عمر این افراد در مدیریت تهران را واجب می کند.

این روزها ایام شهادت شهید فخری زاده، دانشمند برجسته هسته ای کشور است که سال گذشته به دست عوامل سرویس های بیگانه در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. یادآوری موضع گیری میرلوحی در آن مقطع قابل تامل است: «ممکن است شیطنت هایی مثل ترور شهید فخری زاده تکرار شود ولی ما نباید اروپا را تحریک کنیم».

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات میرلوحی را در ادامه خواهید خواند:
 
*ما یک زمانی اتوبان امام علی و پل صدر را احداث کردیم و فکر می‌کردیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما متاسفانه این اقدامات نتیجه مطلوبی به دنبال نداشت... آقایان به جای اتوبان ساختن، وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهند.

*در پاییز و زمستان ما هر کاری هم کنیم شاخص آلودگی در تهران از 100 عبور می‌کند. روزانه حدود 20 میلیون لیتر بنزین و 100 میلیون متر مکعب گاز در تهران مصرف می‌شود! اگر تهران وسط کویر هم بود در فصل پاییز با 8 میلیون جمعیت باز هم هوای آن آلوده بود.

*مشکل ارتقای مترو تهران فقط تهیه واگن است. بالاخره دولت باید هر طوری که شده واگن موردنیاز را تهیه کند. در حال حاضر تهران 2 هزار کسری واگن دارد، اگر همین تعداد تهیه شود، از 20 میلیون سفر روزانه، 8 میلیون سهم مترو و 2 میلیون سهم اتوبوس‌های عمومی خواهد شد.
 
*مشکل ترافیک تهران کمبود واگن و وسایل نقلیه عمومی است. باید به مسئله استفاده شهروندان از دوچرخه توجه ویژه‌ای شود. ما قبلا پیشنهاد کردیم نباید قیمت بنزین در تهران همانند بقیه نقاط و بیابان های کشور باشد. باید مبلغی به قیمت بنزین در تهران افزوده شود و با این پول وسایل نقلیه عمومی را ارتقا دهیم.
 
*باید هزینه حمل و نقل شخصی در تهران را بالا ببریم. ما این موضوع را با دیوان عدالت در میان گذاشتیم و دیوان مخالفت کرد. در حال حاضر شورای ششم با اقداماتی که انجام می‌دهد، همه تلاش های شورای پنجم را بی ثمر کرده است.

*الان مثلا یکی می آید می گوید من مستضعف هستم پیکان دارم؛ من میرلوحی چکار کنم؟ این که مشکل من نیست. نباید در تهران خودرویی مثل پیکان وجود داشته باشد. الان یک پیکان 5 برابر یک ماشین مدرن مصرف بنزین دارد. ما نباید بگوییم چون فلانی مستضعف است بنابراین حق دارد با پیکان در سطح شهر تردد کند؛ نخیر نباید چنین صحبت‌هایی مطرح شود.

درباره «میرلوحی» بیشتر بخوانید:
تشر زدن به اسرائیل برای کشور به صرفه نیست
هواداران نظام و آن پابرهنگان به صف معترضین پیوسته‌اند!

باید راه مخالفت با مقامات بالای نظام هموار شود!
اروپا پای قولش نماند اما باید همین مقدار برجام را قدر بدانیم!
دغدغه دلسوزان این است که نظام رویکردش را اصلاح کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهاری الاصل
Iran, Islamic Republic of
...
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند چرا در 8 سال گذشته هیچ واگنی به خطوط مترو تهران اضافه نشد و چرا تعداد اتوبوس های شهر تهران از 6000 به 2000 عدد کاهش یافت ؟!
Iran, Islamic Republic of
اقای میر لوحی این جور پیشنهادات مال دوره خودتون بود که میدونستین دولت و رای و محبوبیت او رو پایین میاره حالا این پیشنهادات رو نکن .اگه بنا به زیاد کردن قیمت باشه مثل جریان مورد حمایت شما یک دفعه نمی گن که اغتشاش درست بشه اول دلیل رو بیان می کنند و بعد راه کارهای پر کردن مالی اون رو تو در امد خانوار پیدا می کنن و بعد اجرا می کنند
Iran, Islamic Republic of
احسنت اقای میر لوحی باید قیمت بنزین بالا بره چرا چون اونهایی که ماشین دارن هزینه اون رو هم دارن که بدن بره و اونهایی هم که ندارن مشکلی نیست و کما فی السابق روند عادی زندگیشون رو ادامه میدن و در هر صورت زندگی در پایتخت هزینه های خودشو داره
Iran, Islamic Republic of
. اگر اونی که ماشین داره بنزین را گران بگیره فردا برای دو قدم دهها برابر کرایه را بالا می بره
امین
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت بنزین باعث افزایش هزینه حمل و نقل و افزایش قیمت همه کالاها و خدمات می شود.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
مادامی که حتی یک اصلاح طلب هم در این مملکت وجود داره، این مملکت روی آرامش نخواهد دید.
United States
۱۰۰ کیلومتر رانندگی میکنند میروند ۵۰ لیتر بنزین در اطراف میزنند و بر میگردند تهران ...به خاطر مثلا ۱۰۰ هزار تومن ارزانتر !!!! مصرف سوخت و آلودگی به شدت بالا میرود..!! بعضی از مردم .
حسن
Iran, Islamic Republic of
له شدن مستضعفان زیر چرخ توسعه تفکرات دولت مردمی و انقلابی نیست
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
.. سید ابراهیم باید حداقل یکسال خیلی فشرده کار کند تا برخی اثرات سوء مدیریت سال ۹۹ دولت قبل را کمتر کند.
Iran, Islamic Republic of
...
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
دنبال چی هستید؟!!!1
و....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مستضعفان را بكشيد همه را تهران فقط براي پولدار ها باشد پولدارهايي كه با گران كردن توليدات و محصولاتشان و دلالاني كه از چپاول جيب همين مردم مستضعف به آلاف و اولوف رسيدند . .
علی
Iran, Islamic Republic of
این هم شد طرح ...!!!
جانباز
Iran, Islamic Republic of
از این پیشنهادات نده
!!
Iran, Islamic Republic of
که یه بحران و آشوب دیگه رقم بخوره ؟؟!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
باز چه خوابی در سر دارید جناب میرلوحی.....!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای میرلوحی مگر کسی از شما نظر خواست.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
.......