کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید وکیل مدافع آمریکایی‌ها در ایران؛

زیباکلام: آمریکا می‌تواند ضرباتی به ما بزند که سال‌ها به عقب برگردیم و همین پیشرفت مختصر را نابود کند!

6 آذر 1400 ساعت 12:45

زیباکلام درباره قدرت نظامی ایران حرف جدیدی نزده و همین ادعای تاسف بار درباره قدرت نظامی ایران و آسیب پذیری در مقابل حملات امریکایی ها را ظریف در همان سال های ابتدایی دولت روحانی مطرح کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: صادق زیباکلام در آستانه مذاکرات هشتم آذر مدعی شده است: «به‌رغم تفاوت‌های آشکاری که بین ایران و آمریکا درباره مذاکرات وجود دارد یک شباهت بنیادی بین تهران و واشنگتن وجود دارد و آن شباهت این است که در آمریکا جریانات سیاسی هستند که نمی‌خواهند توافقی صورت بگیرد و دولت بایدن را زیر فشار زیادی گرفته‌اند که مبادا توافقی با ایران صورت بگیرد. مشابه این وضعیت در ایران هم هست، در ایران هم جریانات اعم سیاسی وغیره چندان تمایلی به مذاکرات ندارند و می‌خواهند تنش بین ایران و آمریکا همچنان ادامه پیدا کند».

این فعال اصلاح طلب در بخشی دیگری از یادداشت خود نیز نوشته است: «تندروهای ایران معتقد هستند که عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند بسیار آسیب پذیر هستند و موشک‌های ایران می‌تواند خسارت‌های عمده‌ای به متحدان آمریکا در منطقه وارد سازد. این البته یک روی سکه است و روی دیگر سکه آن است که درست است که ما می‌توانیم با شلیک موشک‌های حزب‌ا... در سوریه، یا به کمک حشد الشعبی در عراق، در میان متحدان خودمان در طالبان لطماتی و ضرباتی را به اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و متحدانشان وارد سازیم  اما واقعیت تلخ آن است که آنگاه نوبت به آمریکا و اسرائیل خواهد رسید. صد البته آمریکایی‌ها به‌هیچ وجه سودای تغییر در ایران را ندارند اما ضرباتی بر ساختارهای صنعتی و ارتباطاتی می‌توانند وارد سازند به‌گونه‌ای است که می‌تواند ایران را سال‌ها درحقیقت به عقب رانده و همین پیش رفت مختصری را هم که صورت می‌گیرد را در حقیقت نیست و نابود سازد».

البته که زیباکلام درباره قدرت نظامی ایران حرف جدیدی نزده است و همین ادعای تاسف بار درباره قدرت نظامی ایران و آسیب پذیری در مقابل حملات امریکایی ها را ظریف در همان سال های ابتدایی دولت روحانی مطرح کرد. البته که در همان مقطع رهبر انقلاب پیشنهاد دادند که مسئولان نیروهای مسلح برای این افراد یک «تور نظامی» برگزار کنند. 

گرچه بازدید امثال زیباکلام از دستاوردهای نظامی و دفاعی ایران هم شاید تاثیر آنچنانی نداشته باشد، چراکه این افراد شاید کوچک‌ترین آشنایی با ساده‌ترین سلاح های نظامی و دفاعی ندارند و فقط مدح و ستایش از قدرت نظامی بیگانگان را یاد گرفته‌اند.

فارغ از تخیلات زیباکلام و سناریوچینی های ذهن او، به این چهره وکیل مدافع آمریکایی ها به عنوان دشمن تابلودار ملت ایران که دلسوزان منافع ملی را تندرو می نامد باید یادآوری کرد که آمریکا به طور مکرر برجام را نقض کرد و در نهایت از آن خارج شد. حالا هم که ایران در پی نقد کردن امتیازات خود از این قرارداد پرخسارت است امثال زیباکلام و دوستان او راه افتاده‌اند که نه از آمریکا تضمین بگیرید و نه شرط بگذارید. این افراد تاحدی از غیرت و تعصب ایران بهره برده‌اند که به وقت مقابله سپاه با دزدی دریایی نفت ایران نتواسنتند ناراحتی خود را کتمان کنند. 

بیشتر بخوانید:
اگر به ۹۶ برگردیم بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم

به من حسادت می کنند که چطور سفیر فرانسه به ویلای من آمده!
دولت رئیسی چاره ای جز برجام موشکی ندارد!

«فائزه هاشمی» شایسته‌ترین فرد برای ریاست جمهوری است
مخالفان مذاکرات هراس دارند که تنش‌ بین ایران و غرب کم شود

نذر می‌کنم ترامپ و روحانی با هم ملاقات کنند!
مردم در نانوایی و سوپرمارکت به من اعتراض می‌کنند


کد مطلب: 783340

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/783340/زیباکلام-آمریکا-می-تواند-ضرباتی-بزند-سال-ها-عقب-برگردیم-همین-پیشرفت-مختصر-نابود-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com