کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات آیتی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

فلج سیاسی و اقتصادی شده‌ایم/ تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی بر می‌گردد/ تا صلح و آشتی نشود این شرایط سخت ادامه دارد

28 آبان 1400 ساعت 20:04

کشور در صورتی توسعه پیدا می‌کند که ما درهای کشور را رو به همه باز کنیم و روابط سالم و مثبت با کشورهای همسایه و با تمام دنیا داشته باشیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس گفته است که همه مشکلات ایران به سیاست خارجی بر میگردد و تا صلح و آشتی حاکم نشود همه مشکلات باقی است.

در نظر برخی اصلاح طلبان، این ایران است که متهم به قلدری، بدخواهی برای دنیا و لشگرکشی به این سو و آن سو است. اینکه ایران برای حفظ عزت خود و پیگیری حقوق مسلم ملت ایستادگی می کند و اسیر زیاده خواهی ابرقدرت های پوشالی و رژیم های مرتجع منطقه نمی شود برای آقایان خوشایند نیست.

منظور اصلاح طلبان از آشتی، عبور از منافع ملی است. همان طور که طی روزهای گذشته برخی روزنامه های زنجیره ای رسما بیان می کنند که از آمریکا برای بازگشت به برجام تضمین نخواهید و شرطی هم نگذارید!

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات آیتی را در ادامه خواهید خواند:

*مشکل اساسی که در کشور داریم مساله سیاست خارجی است. تا زمانی که مشکل سیاست خارجی خودمان را حل نکنیم ،هیچ مشکلی در داخل کشور حل نخواهد شد.

*برخلاف شعارهایی که می‌گویند ما می‌توانیم تمام مشکلات و مسائل کشور را بدون خارج از کشور حل کنیم؛ این یک تفکر غلط و انحرافی است.

*تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی ما بر می‌گردد ما در سیاست خارجی خودمان پیام صلح و دوستی به تمام دنیا بدهیم و تا می‌توانیم بر اساس دیپلماسی فعال و مثبت با همه دنیا شروع به رفت و آمد و شروع کنیم به مذاکره و گفت و گو و شروع کنیم به معاملات سیاسی و اقتصادی با دنیا.

*امروز تمام درب بازارهای ما بسته شده است و این فلج سیاسی، اقتصادی و بن بست به وجود آمده در کشور اجازه نمی‌دهد که کشور وارد سازندگی، پیشرفت و وارد تحولات بزرگ اقتصادی بشود و اینها را با شعار، سخنرانی و وعده و وعید نمی‌شود درست کرد.

*کشور در صورتی توسعه پیدا می‌کند که ما درهای کشور را رو به همه باز کنیم و روابط سالم و مثبت با کشورهای همسایه و با تمام دنیا داشته باشیم. تا زمانی که این درها باز نشود تا زمانی که صلح و آشتی در ایران و کشورهای دیگر که با ما ارتباط دارند، برقرار نشود این کشور همچنان شرایط سخت سیاسی و اقتصادی خواهد بود  و این رویه قابل دوام و مدیریت کردن نخواهد بود.


کد مطلب: 782417

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/782417/فلج-سیاسی-اقتصادی-شده-ایم-تمام-مسائل-کشور-سیاست-خارجی-می-گردد-صلح-آشتی-نشود-این-شرایط-سخت-ادامه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com