کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگ تمام چهره نزدیک به لاریجانی برای تخریب دولت و مجلس/ هیچ فکری برای اداره کشور ندارند!

24 آبان 1400 ساعت 14:16

در دنیا این واقعیتی است و می گویند هیچ وقت مجری و ناظر نباید همسو باشند، ناظر و مجری اگر همسو باشند شریک هم می شوند، ناظر باید از فضای و جریان دیگری باشد چون باید نظارت کند و ایراد بگیرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: عزت‌الله یوسفیان ملا، از نمایندگان ادوار مجلس و جزو چهره های نزدیک به علی لاریجانی برای تخریب دولت نوپای سیزدهم سنگ تمام گذاشته است. این در حالی است که با احتساب زمان رای اعتماد مجلس به کابینه دولت، عمر دولت آیت الله رئیسی به هشتاد روز رسیده و البته که دولت سیزدهم وارث شرایطی است که در برخی موارد نامی غیر از «فاجعه» نمی توان بر آن گذاشت. البته که اقدامات قابل توجهی تاکنون انجام شده است که نمونه برجسته آن آغاز نهضت ساخت مسکن و اوج گیری موضوع واکسیناسیون است.

یوسفیلان ملا همچنین مدعی شده است که مجلس و دولت هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند که خوب است مسئولان هر دو قوه پاسخ مناسبی به این اتهام زنی بدهند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات این چهره نزدیک به لاریجانی را در اددامه خواهید خواند:

*الان نزدیک 3 ماه شده اما هنوز دولت شکل نگرفته است و نزدیک به 10 استان هنوز استاندار ندارد، یعنی استانداری که الان مستقر است می داند  به زودی کنار می رود. بنابراین دولت هنوز تکمیل نشده است برای تکمیل دولت وزیر معرفی می‌کنند.

*فضای مجلس همانند فضای دولت است، هیچ فکر و هیچ کاری برای اداره کشور وجود ندارد یعنی روزی نیست که این خورشید از دریچه خاور بیرون بیاید و از دریچه باختر پایین برود و ما گرانی کالا را نداشته باشیم و بگویند امروز به لطف خدا قیمت کالا متوقف بود و افزایش پیدا نکرد.

*کشوری که ما هر روز در آن گرانی داریم آن هم ابتدایی ترین غذای مردم مثل تخم مرغ و مرغ، روز به روز دارد افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال قبلا اگر وقتی می‌گفتیم این آقا فقیر و بیچاره است شب نان و پنیر میل می کرد یا روز نان و تخم مرغ می خورد اما الان حتی امکان درست کردن نان و تخم مرغ هم برای او نیست، در این شرایط ما از مجلس و دولت در این 3 ماه یک مصوبه ای که به درد این کشور بخورد ندیدیم تا بعضی از مسائل را متوقف کنند.

*در دنیا این واقعیتی است و می گویند هیچ وقت مجری و ناظر نباید همسو باشند، ناظر و مجری اگر همسو باشند شریک هم می شوند، ناظر باید از فضای و جریان دیگری باشد چون باید نظارت کند و ایراد بگیرد. بنابراین زمانی که مجلس مشاهده می‌کند دولت شبیه آن است، ایرادهایش را نمی گوید.

*معنی تعامل این است که چوب لای چرخ دولت نگذارید، دولت را فلج نکنید و اگر امروز قرار است 2 لایحه برای دولت تصویب کنید آن را برای هفته بعد نگذارید که دولت منتظر بماند یا همین کابینه ای که آمده است، اگر این کابینه در مجالس دیگر بود قطعا 5، 6 وزیرش می افتادند.

*قیمت خودرو اگر در دولت قبلی به این قیمت می‌رسید و این مجلس روی کار بود قطعا وزیر را استیضاح می‌کردند اما الان چون همسو و رفیق هستند این اتفاق رخ نمی‌دهد.

*دولت قبلی به دروغ هم که بود می گفت ظرف صد روز من فلان کارها می‌کنم اما این دولت در این حد هم برنامه ندارد که مردم بگویند ظرف 6 ماه قیمت نان فلان قیمت می شود و متاسفانه آن عدم اعتماد که در دولت قبلی بود مجددا در این دولت هم بروز می کند. عدم اعتماد اینگونه بود که روحانی اگر بخواهد یک حرف درست هم بزند مردم می گفتند دروغ می گوید و دولت قبلی را یک دولت دروغگو می دانستند و این یک واقعیت است، الان آن شرایط در حال رخ دادن است و مردم در حال بی اعتماد شدن هستند. هیچ کاری برای بورس نشده و قیمت غذای مردم هم روز به روز بالا می رود و هیچ برنامه ای هم ندارند.

*آیا بخش درمان در سال 1401 یا همین قدری که از 1400 مانده است وضعیتی در آن پیش می آید یا خیر؟ الان همه مشغول واکسن هستند، 10 تا واکسن که زدند همین را در بوق و کرنا می کنند  و همه جا می گویند ببینید ما واکسن زدیم این در حالی است که مردم با بیماری های گوناگون روبرو هستند و داروهای مختلف نیاز دارند.

*شاهدیم که مردم برای دارو به ناصر خسرو و جاهای دیگر چگونه مراجعه می کنند، بعضی ها میلیاردر شدند ولی دولت هیچ برنامه ای اعلام نکرد البته کشور ما بی برنامه نیست ولی این ها دنبال برنامه نرفتند.

*آقایان ظاهرا گفته اند وزیر اقتصاد سخنگوی اقتصادی دولت است ولی تا الان هیچ سخنی نگفته است. اصلا الان چه بگوید؟ مردم نمی خواهند مباحث اقتصاد کلان را بدانند که مثلا معادن کشور چقدر درآمد داشته است بلکه می خواهند بدانند آیا قیمت بنزین باز بالا می رود یا خیر یا قیمت مرغ و تخم مرغ ثابت باقی می‌ماند یا خیر.

*همه امید ما این بود که در دولت رئیسی آن اعتمادی که به حق یا ناحق در دولت قبل از بین رفته است دوباره برگردد ولی همین که این وضع برای بنزین پیش آمد، شما دیدید که عده ای از مردم می گفتند دوباره می خواهند بنزین را گران کنند در حالی که اینطور نبود ولی خدا نکند این اعتماد کم کم برود.


کد مطلب: 782062

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/782062/سنگ-تمام-چهره-نزدیک-لاریجانی-تخریب-دولت-مجلس-هیچ-فکری-اداره-کشور-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com