کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات تلویحی کارشناس روزنامه اصلاح طلب:

تا وقتی ایران به دنبال حذف اسرائیل است روابط ما با منطقه و دنیا اصلاح نمی‌شود!

23 آبان 1400 ساعت 10:49

کارشناس مورد علاقه رسانه های اصلاح طلب با زبان بی زبانی می خواهد بگوید که جمهوری اسلامی باید با تشکیل این غده سرطانی یعنی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی کنار بیاید تا روابط و مناسباتش با کشورهای منطقه عادی شود!


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه آرمان، در شماره امروز خود با قاسم محبعلی، تحلیلگر مسائل بین‌المللی و مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه گفتگو کرده است.

محبعلی در بخشی از این گفت‌وگو مدعی شده است: «موضوعاتی مانند حضور ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن، روابط ایران و عربستان سعودی و از همه مهم‌تر تهدید موجودیت اسرائیل موضوعاتی هستند که تا وقتی که این مسائل حل و فصل نشود انتظار اینکه مناسبات ایران با منطقه و جهان عادی بشود فکر نمی‌کنم که انتظار بجایی باشد».

از این ادبیات اینگونه برداشت می شود که کارشناس مورد علاقه رسانه های اصلاح طلب با زبان بی زبانی می خواهد بگوید که جمهوری اسلامی باید با تشکیل این غده سرطانی یعنی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی کنار بیاید تا روابط و مناسباتش با کشورهای منطقه عادی شود!

احتمالا منظور محبعلی این است که جمهوری اسلامی باید بعد از پیروزی‌های عدیده در مقابل لشرکشی آمریکا و اروپایی ها به منطقه غرب آسیا و همچنین پیروزی در مقابل عوامل دست ساخته آمریکا مانند گروهک تروریستی داعش، اینک به صورت داوطلبانه تسلیم خواسته قدرت‌های مستکبر شود و از عزت به دست آمده و عمق راهبردی به وجود آمده عقب نشینی کند تا مناسبات ما با منطقه و دنیا اصلاح شود!

او همچنین گفته است: «از بیانات و اظهارنظرهای آخر مقامات ایرانی به نظر می‌رسد مواضع ایران تعدیل شده است و دیگر بر روی لغو تمام تحریم‌ها تاکید نمی‌کنند بلکه بر روی آنچه در برجام است و لغو تحریم‌های هسته‌ای تاکید بیشتری دارند. چرا که لغو همه تحریم‌ها عملی نبود اگر قرار بود همه تحریم‌ها برداشته شود طبیعی است که همه اختلافاتی که فی ما بین است (ایران -اروپا و ایران –آمریکا) که آن نیاز به مذاکرات وسیع‌تر و کامل‌تری دارد».

مشخص نیست منطور جناب محبعلی از عقب نشینی مسئولان ایرانی کدام اظهارات است اما لغو همه تحریم ها، حرف و شرط جدیدی نیست بلکه ادعای پرشور رئیس جمهور  تیم مذاکره کننده سابق است که مدعی بودند در روز اول اجرای توافق همه تحریم ها لغو خواهد شد. البته که این ادعای پرسروصدا بعد از مدتی به «ما کاپ اخلاق را بردیم» تبدیل شد.

همان طور که جهان نیوز در گزارشات پیش تاکید کرد ظاهرا اصلاح طلبان اصرار دارند حافظ منافع آمریکایی ها در داخل ایران باشند. البته که برخی از آنها اگر تعارف را کنار بگذارند، حاضر هستند موجودیت رژیم صهیونیستی را بدون عیب توصیف کنند.


کد مطلب: 781910

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/781910/وقتی-ایران-دنبال-حذف-اسرائیل-روابط-منطقه-دنیا-اصلاح-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com