سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۲۳
دست خالی؛ بهانه گیری سیاسی

سروصدای حامیان «هزار فامیل»/ توپخانه هشتگ‌ سازی اصلاح طلبان علیه دولت و شهرداری

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 781878
یک جریان خاص درحالی تنها تخریب برای تخریب را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به عملکرد ضعیف خود در جایگاه‌های مدیریت تنها تخریب رقیب را راهی برای پوشاندن این کارنامه سیاه به شمار می‌آورد.
سروصدای حامیان «هزار فامیل»/ توپخانه هشتگ‌ سازی اصلاح طلبان علیه دولت و شهرداری
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان جهت تخریب دولت و جریان انقلاب از هر حربه ای استفاده می کنند. برچسب زنی و همچنین ایجاد نفرت علیه یک جریان سیاسی از جمله تاکتیک های همیشگی این جریان به شمار می رود. جریانی که وضعیت موجود را رقم زده است بیش از پیش حیات خود را به تخریب دولت جدید گره زده تا از این ترفند بتواند سودی ببرد و وجهه تخریب شده خود را با تخریب رقیب سیاسی احیا کند.

در همین راستا دیده می شود سیاهی لشکر این جریان سیاسی که بعضا ضدانقلاب نیز با آنها همراهی می کنند و خوراک رسانه ای جریان معاند نیز توسط این جریان سیاسی تامین می شود، در فضای مجازی به هشتگ سازی می پردازند. زمانی این سیاهی لشکر در فضای مجازی به مجیز گویی دولت قبل می پرداخت و هشتگ های «مچکریم» را به قول خود ترند می کرد. اما حالا که جریان رقیب روی کار است و چندی نیست که فعالیت خود را شروع کرده از همین ابتدا با همه مشکلاتی که از دوره قبل بوجود آمده است تخریب ناجوانمردانه دولت و نهادهایی که به دست نیروهای انقلاب اداره و مدیریت می شود در دستور کار این جریان قرار گرفته است.

در این راستا هشتگ هایی با رویه بی حرمتی و توهین به انتشار درآمده است که حتی نام بردن از آن به جهت تکرار نیز جایز نیست. این هشتگ ها جهت تخریب وجهه مدیران انقلابی استفاده می شود. در این شیوه اصلاح طلبان سعی می کنند با تخریب شخصیت و بی وجهه سازی رقیب در آینده هر برچسبی را به راحتی به وی بچسبانند. از این روست که در این موارد خبرهای فیک نیز بسیار دیده می شود. مانند انتصاب اعضای فامیل و دوستان به سمت های مهم مدیریتی توسط مدیر بالادستی که این مسئله اغلب فیک و برخی از آنان نیز در این راستا ممکن است به علت شایستگی واقعی فرد صورت گرفته باشد. اما در این میان تنها اسم فایل نامبرده پررنگ می شود و نسبت فامیلی آن تکرار می شود تا شایستگی فرد پشت این موضوع پنهان بماند و این جریان خاص به اهداف خاص خود برسد.


این درحالی است که در دوره قبل نیز این موارد به خوبی دیده می شد و در ماجرای داماد روحانی این رسانه ها ساکت بودند اما در مواردی که با شفاف سازی انجام می شود و تنها در حوزه مشاوره صورت می گیرد این رسانه ها به یکباره علم عدالتخواهی برداشته و گویی به یکبار از نیستی به هستی می رسند. این درحالی بود که در گذشته از کنار این موار نه تنها بی اعتنا رد می شدند بلکه آنها را توجیه نیز می کردند.

جالب آنجاست که ماجرای هزار فامیل در دولت گذشته به انتصاب و پذیرش مسئولیت منتهی نبود بلکه پای اقوام درجه یک مسئولان در پرونده های فساد نیز به طور جدی دیده می‌شد. حتی اندک موارد گزارش شده در دولت سیزدهم با تذکر رئیس جمهور مواجه شده است. البته روحیه دوگانگی اصلاح طلبان  مسبوق به سابقه است. برای نمونه اصلاح طلبان مدعی دفاع از حقوق زنان در زمان قتل عمد میترا استاد توسط گلوله های اسلحه نجفی سکوت را انتخاب کردند!

البته این ماجرا آنقدر لوث و جناحی است که از پس رفتارهای دوگانه سیاهی لشگر اصلاحات در فضای شبکه های اجتماعی به خوبی مشخص است که این حربه تنها تاکتیک برای راه نجات این جریان از مشکلات است. اصلاحات هر گاه خود مدیریت امور را در دست نداشته است به حاشیه سازی برای رقیب دست زده است اما زمانی که مدیریت اجرایی را در دست داشته موارد اجرایی بر زمین مانده و حواشی خاصی از جمله تغییر نام و اسامی معابر و خیابان ها بر اصل کار عمرانی و اجرایی رحجان یافته است.

آنچه در این فضای سیاسی باید مغفول بماند نیز بررسی عملکرد گذشته است. اصلاح طلبان وقتی بعد از 12 سال مدیریت شهرداری تهران را از «محمد باقر قالیباف» تحویل گرفته اند عنوان کردند که شهر سوخته به آنان داده شده است اما حالا که بعد از چند سال فضای شهری را بهم ریخته و آشفته تحویل شهردار جدید داده اند سعی می کنند هر کاری انجام دهند که مدیریت آنان مورد وارسی قرار نگیرد.

در این راستا بهانه گیری های سیاسی آغاز شده است و از هر چیزی ولو موضوعی که به شهرداری و دولت جدید مربوط نباشد دستاویزی برای تخریب می سازند. این جا آنچه مهم است تخریب برای تخریب است نه نقد سازنده. چراکه در نقد سازنده منتقد انتقاد می کند و مدیر پاسخ می دهد و می تواند با منطق جواب منتقد را به خوبی بدهد اما در اینجا چون تخریب هدف نهایی و غایی است صحت و درستی آن اصلا ملاک نیست و حتی منطقی هم پشت این تخریب ها وجود ندارد و تنها یک دستور العمل جهت حمله به وجهه رقیب نمایان است. این درحالی است که به عکس باید وجهه اصلاحات بالا رفته تا آنقدر بالانشیند تا هیچ کسی یارای انتقاد به آن را نداشته باشد.
 

با این وجود حقیقت در فضای واقعی جامعه به خوبی نمایان است. اگرچه جریانی خاص سعی دارد اذهان را مسموم سازد اما در این حوزه آنچه عیان است مشکلاتی است که از مدیریت این جریان سیاسی ساطع شده است. در این باب جریانی که به مسائل اجرایی و عمرانی توجهی نمی کرد و کمیتش به شدت در این حوزه لنگ می زد سعی دارد موارد عمرانی و اجرایی شهری را نادیده گرفته و با حاشیه سازی های جعلی هم عملکرد ضعیف خود را پنهان سازد و هم با پوشش انتقاد به تخریب مدیریت رقیب بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در هر صورت فامیل بازی چه در دوره اصلاحاتی که در قدرت بودند و طی آن صدای اصولگرایان در آمده بود و چه الان از سوی اصولگرایان‌که در قدرت هستند از نظر مردم مذموم و پذیرفتنی نیست پس.... باید اصلاح شود
Iran, Islamic Republic of
...لطفا تعمق کنید فرصت های ابادی این کشور از دست میرود .
رضا
Iran, Islamic Republic of
چون در دولت قبل بود اینجا هم باشه.
اینم شد دلیل..
جهان سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
هاشمی و خاتمی و روحانی چرا به برادران شون پُست داده بودند ؟!
Iran, Islamic Republic of
الان حکومت یکدست شده باید فرصت داد که کارشون رو انجام بدن
Iran, Islamic Republic of
چطور یکدست شد مهمه؟
Iran, Islamic Republic of
درسته که اصلاح طلبا در دروه قدرتشون پدر و زبان مردم رو بستن اما الان اصولگرایان با بزرگواری خصوصا رئیس جمهور بدون رفتارهای تنش زا جوری حرکت می کند که گویی اصلا دولت اعتدال این وضعیت را بوجود نیاورد
Iran, Islamic Republic of
اونها اجازه صحبت ندادند اما شما اجازه بدید تا مردم در باره اونها قضاوت کنند . خواهید دید که چگونه ساکتشون می کنند
غلامرضا
Canada
جهانتیغی، داداش گهی زین به پشت و گهی پشت به زین، اینهمه به روحانی توپیدی، حالا اینا هم از خجالت داماد بازی شما در میان، دیگه گله نداره که،...
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
انقلابیم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
مولا علی علیه السلام در دوران حکومت 5ساله اش علیرغم اینکه حتی از برخی اشخاص مغرض و مشکوک و مشکل دار از قبیل اشعث و زیادبن ابیه و... برای استانداری و... استفاده کرد و علیرغم اینکه از شایستگیها و قدرت مدیریت و وارستگی دو فرزند معصومش امام حسن و امام حسین علیهما السلام آگاه بود,اما هرگز حاضر نشد از آن دو دو وجود مقدس و گرانبها در پستهای مدیریتی اون زمان استفاده کند و هیچ پست و مقامی به اون دو عزیز نسپرد...
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
انتصاب فامیل و داماد و... به شرطی که کارایی و کفایت لازم رو داشته باشه نه تنها خوبه بلکه اگر استفاده نشه جای اعتراض داره .
Iran, Islamic Republic of
نکنه خود داماد کسی هستی ای شیطون بلا
رضا
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مملکت شخم زدن الان هم طلبکارند.
United States
مردم قطعا از فامیل بازی و پارتی بازی خوششان نمی آید و آن را مصداق فساد فی الارض می دانند....
سعید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا کسی کاری می کند چون از ما نیست مورو نکوهش قرار می گیرد ..!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
در انتصابات باید گفته امام مد نظر باشد که اجازه نداد پست و مقامی به فرزندانش داده شود .