سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۳۹
اعتراض مردم به تخلفات گروهی از جامعه پزشکی؛

از درخواست مبلغ اضافی برای عمل تا نبود کارتخوان و بازی کارت به کارت در مطب/ چه کسی به تخلفات و فرار مالیاتی پزشکان رسیدگی می‌کند؟

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 781426
درحالی کارگران و کارمندان و دیگر اقشار جامعه مالیات خود را می‌پردازند، پزشکان متخلف در این حوزه که عموما درآمد خوبی دارند و با ماشین‌های لوکس تردد می‌کنند و درخانه های مجلل زندگی می‌کنند، از خدماتی که پولش را دیگران پرداخته‌اند استفاده می‌کنند.
از درخواست مبلغ اضافی برای عمل تا نبود کارتخوان و بازی کارت به کارت در مطب/ چه کسی به تخلفات و فرار مالیاتی پزشکان رسیدگی می‌کند؟
گروه جامعه جهان نيوز: پزشکان از جمله افراد زحمت کش جامعه هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا کارشان چند برابر شده است و نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کنند اما متاسفانه برخی حواشی و رفتارهایی که با قسم نامه این افراد کمی مغایرت دارد از برخی از آنان سر می زند که موجب دل‌آزردگی جامعه از آنها شده است. متاسفانه دستگاه های ذی ربط نیز آنچنان که باید با پزشکان متخلف برخورد نمی کنند تا اینکه دیده می شود رویه تخلفات در حال افزایش است.

یکی از مواردی که در حوزه پزشکی این روزها مردمی که بیمار شده یا یکی از اعضای خانواده خودشان را به درمانگاه برده اند آنان را دچار مشکل کرده است، مسئله چگونگی پرداخت حق ویزیت پزشکان و حق درمان آنها اعم از جراحی و .... است. موضوع جالب توجه این است که پزشکان متاسفانه گاها برای فرار از مالیات در امر اخذ پول از مراجعه کنندگان اقداماتی انجام می دهند که بیشتر مریض و خانواده آنان را به زحمت می اندازد.

از عدم ارائه کارتخوان به مراجعه کنندگان گرفته تا اخذ پول بیشتر از برخی مریضانی که زندگی شان بسته به عمل جراحی و درمان پزشک محترم است، این تخلفات پزشکی گسترده است. گاها شده که وقتی به مطب پزشکی مراجعه می کنیم با منشی عبوس و ترش رویی روبرو می شویم که ما را به دستگاه خودپرداز سر کوچه هدایت می کند و یا اینکه بیان می کند باید مبلغ مذکور را کارت به کارت کنیم.

پرداخت های اینچنینی و خارج از قاعده ای که با اندیشه فرار مالیاتی انجام می شود باعث ایجاد تخلفات دیگری هم شده است. مثلا معدودی از پزشکان به دستمزد خود برای عمل جراحی بیمار در یک بیمارستان راضی نیستند و به خانواده بیمار عنوان می کنند که پول مضاعفی مانند پنج میلیون تومان غیر از حساب بیمارستان باید برای آنان واریز کنند وگرنه عمل جراحی را انجام نمی دهند.

اخیرا خبری منتشر شده که در این حوزه بسیار تاسف برانگیز است. «محمد مسیحی»، معاون سازمان امور مالیاتی از فرار مالیاتی حدود 60 درصد پزشکان کشور خبر داد و گفت: «در این زمینه، هم مجلس و هم دولت برای فرا خواندن پزشکان به سامانه مالیاتی پیگیر بوده‌اند، اما تاکنون فقط 40 درصد پزشکان ثبت نام کرده‌اند. »

وی بیان می‌کند: «جامعه پزشکی با الزام قانونی، به عنوان گروه پیشرو در اجرای قانون است و کانون وکلا نیز برای اعلام اسامی اعلام آمادگی کرده است که بعد از هدفمندکردن قانون، به ریزداده‌های مالیاتی خواهیم رسید.»

در همه کشورهای دنیا افرادی که درآمد بالایی دارند باید به همان نسبت مالیات بیشتری بپردازند، فهم این موضوع غیرقابل درک نیست ولی از آنجا که بحث مالیات در کشور ما نوعی هدر رفت درآمد فرض می‌شود بنابراین پرداخت مالیات نیز خلاف رویه عمومی در دنیا عمل می‌شود.

با توجه به اینکه کشور در حوزه تحریم ها تحت فشار است تخلفاتی که برخی پزشکان انجام می دهند هم مشکلات بیشتری را به جامعه تحمیل می کند و هم بی انصافی به دیگر افراد جامعه است که در این شرایط اقتصادی با وجود اینکه بسیار پایین تر از پزشکان درآمد دارند، حق شهروندی خود را پرداخته و مالیات خود را به حساب دولت واریز می کنند.

از سوی دیگر باید گفت که پزشکان از جمله اقشار فرهیخته جامعه محسوب می شوند و به خوبی از کارکرد سیستم مالیات در اداره کشور واقفند. یکی از راه های پیشرفت کشور نیز ساماندهی و شفاف سازی اقتصادی و همچنین پرداخت مالیات است و در این حوزه پزشکان بایستی خود پیش قدم شده تا عواید آن به کل جامعه برسد نه اینکه با فرار مالیاتی شغل شریف شان را زیر سئوال ببرند. خصوصا اینکه کارشناسان اقتصادی همواره مطرح می کنند که برای پیشرفت کشور باید درب چاه های نفت را باید ببندیم. در این شرایطی که تحریم ها باعث شده فروش نفت کشورمان کاهش پیدا کند و به نوعی ایده بستن درب چاه های نفت عملی شده است، سیستم مالیاتی به مانند تمام دنیا بایستی به طور عادلانه اجرا شود و پزشکان نیز از این سیستم مستثنی نیستند.

آنچه امروز کشور نیازمند آن است و در بسیاری از موارد مشکلاتی خصوصا برای خود پزشکان ایجاد می کند، عدم رعایت قانون و مقررات اجتماعی و اقتصادی است. در این رابطه پزشکان می توانند سهم بسزایی در رهنمون کردن جامعه به سمت یک سیستم شفاف اقتصادی و بهینه بدون وابستگی به نفت را ایفا کنند.

سئوال اینجاست اینکه یک پزشک مالیات نمی پردازد و از سوی دیگر یک کارمند، کارگر شهرداری و ... در حال پرداخت مالیات های خود هستند چه حسی به پزشکان متخلف می دهد؟ درواقع این افراد هستند که حق شهروندی یک پزشک را که بعضا درآمدهای بالا دارند و با ماشین های لوکس تردد می کنند و در خانه های مجلل زندگی می کنند، می پردازد که این در شان جامعه پزشکی کشور نیست. پزشکان با درآمد بالایی که دارند بیشتر از مواهب اجتماعی بهره می برند و این نیز به ناعدالتی مذکور بیشتر دامن می زند. از این رو پزشکان خود باید در جلوگیری از این تخلف مهم اقتصادی پیش قدم شده و جلوی سیاه شده لباس سفید و مقدس پزشکی را در نظر مردم بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه باید محکم بگیم بعضی از اعمال جراحی انجامش ضرورتی نداره.و پزشک محترم به خاطر kبالای اون اقدام دستور بستری می نویسد.هزینه اضافی به افراد،سازمان های بیمه گر و نهایتا اقتصاد کشور.لطفا لطفا منتشر شود
Iran, Islamic Republic of
خوب ممکن این چیزی که میگی درست باشه من هم شنیدم اما هر کسی که این کارها روی بیمار او انجام شده باید از طریق نظام پزشکی اقدام کنه حتما راه کار داره جامعه پزشکی آبرو و شان خودش رو به پول نمی فروشه مطمئن باشید
۱
Iran, Islamic Republic of
کشور به یک مدیریت سفت و سخت نیاز دارد . عدم امکان مقابله با فرار مالیاتی پزشکان .....
محمدرضا راد
Iran, Islamic Republic of
حدود 10 سال پیش بود دنبال یه دکتر خوب بودیم.. از تلویزیون یکی رو پیدا کردیم از همین کارشناسا که میارن گفتیم مسلطه/ رفتیم مطبش و گفت اکیه... فقط تا دو ساعت دیگه 2 میلیون به منشی من تحویل بدین.. اون موقع 2 میلیون خیلی بود
Iran, Islamic Republic of
فرار مالیاتی و راههای کنترل اون رو خود اداره مالیات میدونه اگه بخواد میتونه جلوش رو بگیره فقط کمی حال میخواد و حوصله تا اینکار انجام بشه
Iran, Islamic Republic of
حال و حوصله را فقط برای کسبه دارند!
Iran, Islamic Republic of
اقا این حرف شما ممکنه که باشه اما قبولش برالی من سخته یعنی ممکنه یه فرد تحصیلکرده از سختی مردم برای خودش زندگی درست کنه
Iran, Islamic Republic of
.
این احترامات بی دلیل نتیجه اش همین می شود..
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جو جامعه طوری شده که اگر برخلاف قشرهای جامعه به قشر جامعه پزشکی - اگر تخلفی صورت بپیذیرد - نه میتوان انتقاد نمود نه کسی به جرات میتواند آنچنان که شاید برخورد نماید - سریعاد بوق در نای میکنند..
Iran, Islamic Republic of
نه اصلا هم اینطور نیست اگر مردم خودشون وظیفه خودشون رو بدونن و از مبادی قانونی اقدام کنند قطعا نتیجه خواهند گرفت و این وضعیت ادامه پیدا نخواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
حالا بفرمائید چرا معظل فرار از مالیات خیلی از پزشکان محترم حل نشده چرا مثل کشورهای غربی- که مالیات یکی از منابع درامد هست- از پرداخت مالیات فرار میکنند. پس مجریان قانون مالیاتی ما یا توانایی و شجاعت ندارند یا میترسند.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا بداد مردم برسه که چه ها در این اوضاع مطب های پزشکی می کشند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
دو سه ماه پیش جلو چشم خودم به نفر جلویی گفت برو سر کوچه 2.100 کارت به کارت کن/ کارتخوان هم دو سه تا داشتن
Iran, Islamic Republic of
چه کاری میخواستی انجام بدن مجبورند به هر ساز اقایون حرکات موزون انجام بدن و جیب هاشون رو تخلیه کنن
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا حرف اول رو در مطب ها پول میزنه نه تکریک بیماران و ارباب و رجوع
Iran, Islamic Republic of
باید از پزشکان خوب و متعهد تقدیر و قدردانی کرد و با پرشکان تاجر هم برخورد قانونی کنند تا در روندی زمانی کارها رو به راه خودش برسه
Iran, Islamic Republic of
دکترها هم خرج دارند و زندگی دارن چرا برخی ها میخوان سطح شان دکترها رو به اندازه دیگر اقشار پایین تر بیارن البته قصدم توهین نیست اما یکی کردن افراد جامعه دور از عدالته . کسی که درس خونده و زحمت کشیده و سختی کشیده با کسی که این کارها رو نکرده قطعا نه در درامد و شان اجتماعی یکی نیستند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تو وجدانی کار بکن مالیاتت بده کسی حرفی نداره دستت هم میبوسیم.نمیشه از تمام امکانات کشور استفاده کنی اما با غلدوری از زیر مالیات دربری.
saeed
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار مگه کسی میگه اینها درآمد نداشته باشند باید داشته باشند ولی مالیات را بدن,انصاف داشته باشن و بیمار را بسته اسکناس نبینن البته ما پزشکان متعهد و مخلص کم ندارم
در ضمن مگه پزشکان فقط درس خوندن کسی که رشته های فنی توی بهترین داشگاه های کشور مشغول تحصیل هستش زحمت نکشیده.نسبت دریافت پزشک عمومی را با یک مهندس برق یا کامپیوتر نخبه مقایسه کنید متوجه مطلب بنده خواهید شد
Iran, Islamic Republic of
کسی بیمار رو بسته اسکناس ببینه باید فاتحه اش رو خوند یعنی وجود داره؟!!
۱
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چون خرج دارند مجازند اضافه بگیرند؟!
و از پرداخت مالیات فرار کنند؟!
.
Iran, Islamic Republic of
رافت اسلامی
لطفا به قانون عمل کنید
چرا از 3.700 حقوق من کارگر مالیات میگیرن بعد دکترا مالیات نمیدن
Denmark
همه این بازی ها زیر سر خود شماهاست که این پزشکان را با سهمیه و نورچشم بازی وارد دانشگاه می کنید و قشر خاص به حساب می آورید و این نتیجه ها را هم بدون تردید خواهد داشت .
Iran, Islamic Republic of
سر خالی لیوان رو نگاه نکن سر پر ش رو هم ببین که چقدر پزشک خوب و باوجدان هم داریم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دو روز قبل رفتم پیش یه دکتر متخصص، بدون سوال و جواب بدرد بخوری، سونوگرافی نوشت اونم توی یک دقیقه ویزیت الکی! 100 تومنم منشیش گرفت. فردا که جوابو بردم تا دارو بنویسه دوباره ویزیت گرفت! باز بدون هیچ حرفی اینبار فقط ظرف یک دقیقه ویزیت یه نسخه داد دستم بدون یک کلمه توضیح راجع به وضعیت بیماری بنده. اعتراض کردم راجع به ویزیت مجدد، منشیش گفت قانون وزارت بهداشته! چطور وقتی قانون میگه باید ساعتی 4 تا مریض ببینن، هیچکدوم رعایت نمیکنن و ساعتی چهل تا رو ویزیت میکنند؟؟!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نظارت کارامدی در این حوزه وجود نداره. مردم هم بخاطر سلامتی عزیزانشون، خیلی از شرایط رو تحمل می کنند. .
میرزا
Iran, Islamic Republic of
فامیل ما رفته دکتر عمل که قعطی شده/ گفت سه تومن به من بده قبل عمل/ اگرم نداری جلوی من حرف از نداری نزن.. برو یه جای دیگه
Iran, Islamic Republic of
چند سال قبل برای عمل مادرم دکتر گفت 10 میلیون به من بدین/ من کاری به بیمارستان و حسابداری و بیمه تکمیلی ندارم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
60 درصد فرار مالیاتی!!!!!!!!!!! یا حسین
فقط زورشون به کارمند و کارگر میرسه/ پس کی یقه این پولدارهای ماهی 50 - 60 میلیونی رو میخواد بگیره؟؟؟؟
طرف از 10 هزار تومان ویزیتش کوتاه نمیاد لامصب
Canada
تقصیر روحانیه
Iran, Islamic Republic of
رسانه های اصلاح طلبان برای گرفتن مالیات از صدقه مردم در آستان قدس آن همه سر و صدا کردن ولی در مورد هزاران میلیارد تومن فرار مالیاتی پزشکانی که دارند پول پارو می کنند سکوت کرده اند ! لابد این هم از مصادیق اصلاح طلبی شمرده میشود !
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت پذیرش پزشک عمومی حداقل دو برابر کنین.
Iran, Islamic Republic of
اگه پزشک زیاد بشه مردم مشکلشون کمتر میشه.
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
فرار مالیاتی را الان خیلی جاها میشه دید. فقط کارمندان خصوصا معلمان با دریافتی کم سرماه مالیات میدن..
Iran, Islamic Republic of
....
حمید
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا .