کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت هفته چهارم لیگ برتر؛

تولد مدعیان و توقف مدعیان در هفتهٔ گل‌های زیبا/ پرسپولیس نبُرد، سپاهان باخت، استقلال متوقف شد

17 آبان 1400 ساعت 7:29

شکست سپاهان و تساوی سرخابی‌ها در شیراز و تهران مهم‌ترین اتفاقات این هفته بود، هفته‌ای که هفته گل‌های زیبا بود و برکناری سرمربیان!


گروه ورزش جهان نیوز، ابراهیم جاگرانی: هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور با چهار تساوی و چهار پیروزی و ۱۳ گل به پایان رسید و حالا تیم‌ها تا بازی بعد دو هفته برای بازسازی یا حفظ شرایط مطلوب خود فرصت دارند. شکست سپاهان و تساوی سرخابی‌ها در شیراز و تهران مهم‌ترین اتفاقات این هفته بود، هفته‌ای که هفته گل‌های زیبا بود و برکناری سرمربیان!

* بازی‌های روز اول ـ جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰

هوادار تهران ۲ ـ ۱ پدیده مشهد/ بدون تعویض، بدون کارت
اولین گل تیم تازه‌کار هوادار در تاریخ لیگ برتر را محمد قاضیِ کهنه‌کار به ثمر رساند تا بعد از سه بازی و ۲۷۹ دقیقه، تیم عنایتی به اولین گل و در پایان هم اولین امتیاز و پیروزی خود برسد. این اولین کلین‌شیت آن‌ها هم بود و برای تیمی که اولین بار لیگ برتری شده هنوز اولین‌های بسیاری در راه است. این سه امتیاز شروعی برای جدا شدن هوادار از قعر جدول بود، جایی که پدیده تنها با یک امتیاز و بدون پیروزی و حتی گل زده در سه بازی قبل خود، در انتظار سرنوشت همشهریان خود است.

جالب اینکه این دیدار بدون تعویض بازیکنان از سوی مربیان برگزار شد و حسین زیاری هم کارتی از جیبش خارج نکرد. گل دوم هم همان نیمه اول، نیما انتظاری وارد دروازه مشهدی‌ها کرد.

تراکتورسازی تبریز ۱ ـ ۲ پیکان تهران/ روز بابایی‌ها
گل دقیقه پنجِ پیمان بابایی نوید روزی خوب برای فیروز کریمی و شاگردانش داشت اما سی دقیقه بعد، شلیک ۴۰ متریِ یک بابایی دیگر، همه چیز را برای او خراب کرد. پیکان بلافاصله گل دوم را هم زد تا طلسم دو سالهٔ نبردن تراکتور را بشکند. آن‌ها اگرچه بعد از سه بازی بالاخره گل خوردند اما همچنان بدون شکستند و با مجتبی حسینی دنبال رؤیایی بهتر از جایگاه هفتمی فصل قبلند. آن‌ها در لیگ داغ امسال با ۷ امتیاز از سه بازی و یک بازی کمتر پنجم هستند و اگر ۲۱ آبان ذوب‌آهن را شکست دهند صدر جدول را از آن خود می‌کنند.

آقا فیروز هم که در این بازی هم از دست بازیکنانش کلافه بود و حتی می‌خواست دروازه‌بان و کاپیتان تیمش را بیرون بکشد، بعد از بازی از تراکتور رفت تا نام نکونام و رحمتی از آن حوالی شنیده شود.



فجرشهیدسپاسی شیراز ۱ ـ ۱ استقلال تهران/ این‌بار کاپیتان پنالتی نزد
فجری‌ها که در آخرین حضورشان در لیگ برتر، ۹ گل و در یک‌هشتم نهایی دو سال پیش هم با سه گل مغلوب استقلال شده بودند، سد راه پیروزی‌های متوالی مجیدی و یارانش شدند تا او نتواند رکورد جدیدی برای استقلالی‌ها در تاریخ لیگ برتر ثبت کند. این بازی پایان پیروزی‌های متوالی استقلال در سه هفته ابتدایی و ۳۶۵ دقیقه کلین‌شیت آن‌ها بود. آبی‌ها در دقیقه ۶۰ چهارمین بازی خود صاحب سومین پنالتی فصلشان شدند و این بار کوین یامگا بر خلاف دو پنالتی قبلی ورویا غفوری توپ را به تور چسباند تا با سه گل، مدعی آقای گلی شود.

شیرازی‌ها اما باز هم دست از تلاش نکشیدند تا اینکه دقیقه ۹۵ سیروان قربانی روی کرنر احمد زنده‌روح گل مساوی را به ثمر رساند. باران و چمن حافظیه هم البته بر کیفیت این بازی بی تأثیر نبود، شیرازی‌ها برای میزبانی بهتر همچنان منتظر ورزشگاه پارس هستند.


ذوب آهن ۱ ـ ۰ سپاهان/ بازگشت سبز و سفیدها به جمع مدعیان
ذوب‌آهنی‌ها بالاخره بعد از چهار سال توانستند پیروز شهرآورد اصفهان باشند. از دست دادن پنالتی دقیقه ۳۸ سجاد شهباززاده و اخراج دقیقه ۶۸ جلال علی‌محمدی کاپیتان طلایی‌پوشان موجب شد تعویض‌های پنج‌گانه نویدکیا هم برای جبران والی زیبای دقیقه ۵۷ سجاد دانایی جواب ندهد و اگر تارتار و تیمش خوش شانس‌تر بودند شاید شکست سنگین‌تری برای مدعی جدی قهرمانی این دوره لیگ رقم می‌خورد. با این باخت روند کلین‌شیت‌های دروازه‌بان اتریشی سپاهان در سه بازی گذشته قطع شد و ذوبی‌ها هم بعد از فصل بد گذشته، حالا رفته رفته به جمع مدعیان و بالای جدولی‌ها بر می‌گردند. آن‌ها با یک بازی کمتر و شش امتیاز هفتمند و ۲۱ آبان با شکست پیکان در بازی عقب افتاده می‌توانند خود را در جمع سه تیم اول ببینند.

* بازی های روز دوم ـ شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰

مس رفسنجان ۰ ـ ۰ آلومینیوم اراک/ همیشه کم‌گل؛ این‌بار بی‌گل
از چهار بازی قبل مس و آلومینیوم سه بازی مساوی شده و دو بازی فصل قبل هم تنها یک گل داشت. مسی‌ها در سال گ‌های اخیر در لیگ برتر و لیگ یک نتوانسته‌اند آلومینیوم را شکست دهند. این بازی هم صفر صفر شد تا کلین‌شیت‌های آلومینیوم حفظ شود و در پایان هفته چهارم تنها تیم بدون گل خورده باشند.

مسی‌ها هم بعد از خوردن چهار گل در دو بازی، فایزالرشیدی عمانی را روی سکو گذاشتند و دوباره نوشی‌صوفیانی درون دروازه ایستاد و توانست کلین‌شیت هم کند. وضعیت دو تیم متفاوت است، اراکی‌ها با ۸ امتیاز چهارم و مدعی و مسی‌ها با همین یک امتیاز کنار پدیده در انتهای جدول قرار دارند.

نساجی قائمشهر ۰ ـ ۲ صنعت نفت آبادان/ بهتر از این برای منصوریان نمی‌شد
سوپرگل حکیم نصاری و دبل او در همان نیمه اول کافی بود تا شجاعی و قائمشهری‌ها به هم بریزند. در روزی که ساکت الهامی به دلیل اعتراض‌های عجیب و غریب بازی گل‌گهر کنار تیمش نبود، کاپیتان او نقشش را اجرا کرد، مسعود شجاعی در این بازی، هم چهار اخطاره شد و هم کارت قرمز گرفت تا دو بازی بعد تیمش را از دست بدهد. محمد قربانی هم دیگر بازیکنی بود که از نساجی با کارت قرمز حسن اکرمی روبرو شد.

آبادانی‌ها اما در روزی که منصوریان را پس از سه هفته محرومیت و سه هفته قرنطینهٔ کرونا کنار خود دیدند، اولین گل و برد و کلین‌شیت‌شان در لیگ بیست‌ویکم را رقم زدند تا او سجده شکر کند. منصوریان هم در این بازی پر کارت ـ ۱۰ زرد و ۲ قرمز ـ از داور کارت زرد گرفت.

نفتی ها با این سه امتیاز چهاردهم و نساجی با ۴ امتیاز دهم است.


پرسپولیس تهران ۱ ـ ۱ گل‌گهر سیرجان/ تساوی این مدعیان و خوشحالی آن مدعیان
تغییر دروازه‌بان، نیمکت‌نشینی سیدجلال برای اولین بار در این فصل، حضور سه بازیکن از ابتدا در زمین برای اولین بار و تغییرات هجومی یحیی هم نتوانست پرسپولیس را صاحب سه امتیاز کند.

آرمین سهرابیان یکی از شش استقلالی سابق روبروی پرسپولیس در این بازی، دقیقه ۴۵ امید سرخ‌ها برای جبران شکست هفته گذشته و استفاده از ناکامی سایر مدعیان ناامید کرد. دقیقه ۵۳ عیسی آل‌کثیر گل مساوی را زد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد، بازی‌ای که در چهار دیدار قبلی در دو فصل اخیر ۱۸ گل داشت و سهم سرخ‌های پایتخت ۱۳ گل بود.

قعله‌نویی هم که بعد از موفقیت‌های اوایل دهه هشتاد برابر پرسپولیس، در تراکتور و ذوب‌آهن و همین گل‌گهر شکست‌های سنگینی برابر رقیب سنتی خورده بود، اینبار از روی سکوها تن به شکست نداد.

این مساوی؛ مطلوبِ استقلال و سپاهان و سایر مدعیان بود.

نفت مسجد سلیمان ۰ ـ ۰ فولاد خوزستان/ پایان رؤیای ویسی
عبدالله ویسی که امیدوار بود خاطره قهرمانی با استقلال خوزستان را با قهرمان حذفی کشور تکرار کند، خیلی زود از فولاد کنار گذاشته شد.

آن‌ها با این تساوی و تنها ۴ امتیاز، دوازدهم جدول قرار گرفتند، جایگاهی که بازی‌ این روزهای فولاد هم نوید بهتر شدنش را نداشت تا شاید مدیران فولاد کمی بیشتر با این مربی مدارا می‌کردند.

لیگ به دلیل بازی‌های مقدماتی جام جهانی و مصاف ایران با لبنان و سوریه، دو هفته‌ای تعطیل و برنامه هفته پنجم هنوز اعلام نشده است، برنامه‌ای که نویدکیا و بسیاری از مربیان از نامشخص بودن آن گلایه دارند.


کد مطلب: 781170

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/781170/تولد-مدعیان-توقف-هفته-گل-های-زیبا-پرسپولیس-نب-رد-سپاهان-باخت-استقلال-متوقف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com