کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم:

محاکمه روحانی فرافکنی سیاسی است/ باید از ظرفیت روحانی استفاده شود/ امثال روحانی باید در سیاست حضور داشته باشند

23 مهر 1400 ساعت 10:41

بر اساس کارهای علمی صورت‌گرفته مشخص است که سرمایه اجتماعی دولت -به معنای عام کلمه- کاهش یافته است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود صادقی، عضو پرحاشیه فراکسیون امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم گفته است: «هرچه زمان بگذرد، مردم بیشتر متوجه می‌شوند که یک‌دست‌شدن همه قوا و نهادها آثار منفی زیادی به‌جای می‌گذارد و آنهایی که با صندوق رأی قهر کردند، پشیمان خواهند شد که چرا در انتخابات شرکت نکردیم». احتمالا منظور جناب صادقی آن است که اصلاح طلبان در قدرت حضور ندارند تا قسمتی از مجموعه کشور را ناکارآمد کنند و مردم را عصبانی کنند. به عبارت بهتر اینکه همه کارآمد باشند مطلوب نیست و نیاز است تا بخشی از مسئولیت ها دست افراد بی کفایت باشد!

کشور در هشت سال گذشته به اندازه چند دهه از ناکارآمدی اصلاح طلبان و فرصت سوزی آنها ضربه خورد که سال های سال برای جبران این خسارات زمان لازم است. افزایش حدود 700 درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود و امثال صادقی نقش وکیل الدوله را در مجلس دهم اجرا می کرد فقط گوشه ای از این خسارات است. در وجدان آقای صادقی، مردم از کنار رفتن این افراد و جایگزینی افرادی که هر روز در این سو و آن سو پی حل مشکلات مردم هستند ناراحت هستند؟

به گزارش جهان نیوز، گزیده ای از اظهارات صادقی را در ادامه خواهید خواند:

*به نظرم محاکمه روحانی یا ظریف نوعی فرافکنی سیاسی برای تحت تأثیرقراردادن افکار عمومی است؛ برای اینکه فراموش شود قرار بود مشکلات عدیده مردم حل شود که تا اینجا نشده است.

*امثال آقای روحانی باید در سیاست حضور داشته باشند؛ آنها ظرفیت‌های سیاسی این کشور محسوب می‌شوند و معمولا هم رهبر انقلاب رؤسای جمهور را بعد از مسئولیت‌شان در دولت به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام درمی‌آورند؛ علت هم آن است آنها بتوانند تجربیات خود را عرضه کنند. اگرچه آقای روحانی تا اینجای کار به عضویت مجمع منصوب نشده، اما به‌هر‌حال، ظرفیتی است که باید از او استفاده شود.



*بر اساس کارهای علمی صورت‌گرفته مشخص است که سرمایه اجتماعی دولت -به معنای عام کلمه- کاهش یافته است. من حتی باور دارم اعتماد فی‌مابین مردم با مردم هم کاهش یافته است و این موضوع را در روابط اجتماعی، قراردادها و مناسبات میان مردم مشاهده می‌کنیم.

*به‌هرحال هرچه زمان بگذرد، مردم بیشتر متوجه می‌شوند که یک‌دست‌شدن همه قوا و نهادها آثار منفی زیادی به‌جای می‌گذارد و آنهایی که با صندوق رأی قهر کردند، پشیمان خواهند شد که چرا در انتخابات شرکت نکردیم.

درباره «محمود صادقی» بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان خواهان اجرای درست جمهوری اسلامی هستند!
برخی‌ها هنوز دنبال حوادث ۸۸ هستند و در گذشته مانده‌اند
محمود صادقی؛ از استعفا تا ثبت نام برای انتخابات جدید!
واکنش بی‌ادبانه محمود صادقی به بیانات رهبرانقلاب
دروغ جدید نماینده اصلاح‌طلب: بیت رهبری موافق FATF است!
«دنیای شما نزد من از عطسه‌ ماده بزی کم‌ارزش‌تر است»


کد مطلب: 778842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/778842/محاکمه-روحانی-فرافکنی-سیاسی-باید-ظرفیت-استفاده-شود-امثال-سیاست-حضور-داشته-باشند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com