جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۰
رفتارشناسی اصلاحات بعد از دولت روحانی؛

حسودی سیاسی به اقدامات مثبت دولت رئیسی/ خود تحریمی اصلاح‌طلبان به خودمحوری تبدیل شد! +تصاویر

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 776041
اصلاح طلبان با هر عملکرد مثبت دولت رئیسی با یک نوع حسودی سیاسی سعی در تخریب این اقدامات دارند و با خودمحوری مطرح می‌کنند دولت رئیسی نباید دست به اقداماتی همچون واردات واکسن می‌زد!
حسودی سیاسی به اقدامات مثبت دولت رئیسی/ خود تحریمی اصلاح‌طلبان به خودمحوری تبدیل شد! +تصاویر
 گروه سیاسی جهان نيوز: یکی از حربه‌های جریان اصلاحات برای توجیه کم کاری و عملکرد ضعیف این جناح سیاسی همواره تکرار این مطلب بوده که «نگذاشتند کار کنیم!». موضوعی که بیشتر عذر بدتر از گناه محسوب می‌شود. جریانی که 8 سال از دولت گرفته تا مجلس و شورای شهر را در دست داشته چگونه نتوانسته اقدامات لازم را انجام دهد. جالب اینجاست که حالا که این جریان قوه مجریه را واگذار کرده و تیم دیگری در دولت در حال کار است و ضعف های گذشته را با عملکرد خوب خود رفع می کند، اصلاح طلبان با حسودی سیاسی وارد گود شده اند و به جای عذرخواهی از کم کاری خود با توهم توطئه اعلام می کنند که این اقدامات برای دولت روحانی ممنوع بوده است اما برای دولت رئیسی آزاد.

در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب همدلی در سیاهه‌ای با همین ادعا نوشته است: «طی هفته‌های اخیر شاهد تغییر مواضع برخی از چهرههای سیاسی نسبت به وضعیت جاری کشور، از توافق دولت با آژانس بین المللی انرژی اتمی تا حمایت از واردات گسترده واکسن بودهایم، مسائلی که بهانه‌ای برای تخریب دولت دوازدهم بود. اما حالا همه موضوعاتی که روزی بحث اول برای مخالفت ‌‌‌اصول‌گرایان با آنها بود، تبدیل به موضوع اول رسیدگی شده اند و شاهد هستیم که در مجلس و دولت یک تغییر موضع 180درجهای شکل گرفته است. یک ماه و چند روز از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، مواضع سیاسیون نسبت به سیاست داخلی و خارجی در حال تغییر است. »


جالب اینجاست در حوزه تامین واکسن از همان زمان دولت روحانی نیز موضوع واردات مطرح بوده و ممنوعیت و محدودیتی در این حوزه نبوده است. شاهد مثال این موضوع نیز بگو مگوی روحانی با نمکی وزیر بهداشت دولت قبل بود که بر سر واردات واکسن توسط بخش خصوصی جدال لفظی ایجاد و حتی در رسانه‌ها مطرح شد. روحانی عنوان کرد که هر بخش خصوصی که خواهان واردات واکسن است به دفتر رئیس جمهور وقت مراجعه کند و از سوی دیگر نمکی هم با کنایه عنوان کرده بود که ماست فروش و سیمان فروش هم وارد کننده واکسن شده اند.
 

نکته جالب توجه دیگر خودتحریمی دولتمردان دوره قبل بوده است که مقامات خود را سرگرم مواردی همچون FATF و تحریم می کردند و در برابر خواسته عده ای در جامعه که طلب واکسن می کردند مطرح می شد که به خاطر تحریم و عدم ورود به FATF امکان واردات واکسن وجود ندارد. مواردی که در گفتار افرادی همچون «علی ربیعی» سخنگوی دولت قبل و «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی دولت قبل دیده به وضوح دیده می شود.
 
 
از سوی دیگر مسئله توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح است که با سفر اخیر «رافائل گروسی» در تهران مباحثی درباره آن در رسانه‌ها ذکر شده است که یک حسودی سیاسی دیگر برای اصلاح طلبان بوجود آورده است. درحالی که تیم دیپلماسی دولت روحانی طی 8 سال همه تابوهای روابط میان ایران و آمریکا را شکستند و با آمریکایی‌ها قدم زدند و بر سر یک میز نشستند و حتی به نشانه دوستی عمیق در کنار پرچم های یکدیگر عکس یادگاری گرفتند اما طی این هشت سال به جز برجام نافرجام کاری از پیش نبردند. برجامی که از سالهای اول اجرا عنوان شد که «تقریبا هیچ» عایدی برای کشورمان نداشته است.
 
 

با این اوصاف اصلاح طلبان بیشتر دچار یک تبختر و خودمحوری سیاسی شده اند که مشکلات به دست آنان فقط باید حل شود و اصلا منافع ملی در این حوزه مهم نیست. اصلاح طلبان مطرح می کنند تنها آنها نماد آزادی و دیپلماسی موفق هستند و نباید طرف مقابل با اقدامات مثبت این برند را خدشه دار کند. هر چند که این نگاه کاملا جناحی و متعصبانه جز تلنبار شدن مشکلات فراوان برای کشور عاید چندانی نداشته است و حالا اتفاقا بایستی دولت رئیسی بار مشکلات دولت گذشته را به دوش بکشد و این موانع را قبل از طی مسیر برنامه ریزی خود از راه بردارد.
 

جالب اینجاست که این نگاه دوگانه در رفتار اصلاح طلبان آنقدر پررنگ است و در ذوق می زند که در زمان دولت روحانی با هر کار کوچکی موج «روحانی مچکریم» ها در  فضای مجازی توسط سیاه لشکر این جریان سیاسی به راه می افتاد اما حالا که دولت رئیسی دو کار بزرگ کرده است و هم در حوزه واکسن و هم در حوزه مشکلات مربوط به بخش هسته ای و آژانس گام بزرگی برداشته است، اصلاح طلبان با حسودی کاملا سیاسی به تخطئه و تخریب آن کمر بسته اند.
 



این درحالی است که هیچگاه رئیسی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری و پیش از آن عنوان نکرد که با این موارد مخالف است و تنها عنوان می شد که باید سرنوشت برجام معلوم شود و دیگر نباید دیپلماسی کشورمان گرفتار فضای مذاکره برای مذاکره و یک دور تسلسل باطل شود. تا به امروز هم در حوزه عملکردی رئیسی چه در میدان و چه در حوزه نتیجه بخشی دولت وی اقدامات مثبتی انجام داده است که به نظر می رسد با پیشبرد اهداف دولت در این مسیر کشورمان به نتایج خوبی دست خواهد یافت که مردم هم بتوانند آنرا در زندگی خود لمس کنند و بار مشکلات فراوان از روی دوش آنان برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان جان به جای گیر دادن به اصلاح طلبان به فکر کارتامه خودتون باشین خیلی بهتره
Iran, Islamic Republic of
بوی سوختگی میاد
Iran, Islamic Republic of
از برنامه های برادران دفاع کن جهان نیوز نه اینکه از به جای پاسخگویی مشغول به دیگران باشی
آقای رییسی عزیز ودوست داشتنی صرفا وارد اکسن علاج وچاره کنترل کرونا نیست کشورهای غربی هم به این امر اذعان دارند لطفا فقط فقط فقط مصوبات ستاد ملی کرونا در بازگشایی ومحدودیت ها را پشتبند واکسیناسیون جمعی کنید
امیر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان شغلشون ایراد گرفتن از زمین و زمان هست ،.....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طالبان هم جایدیگران فکر می کنند هم اونها رو قضاوت می کنند و هم تحلیل و توبیخ می کنند تازه طرفدار آزادی بیان و جامعه مدنی هم هستند..
Iran, Islamic Republic of
دیروز رفتم سیمان بخرم پاکتی ۵۶ هزار تومان تو شهر ساری ، حالا نسبت به چنده ارزون شد؟!
Iran, Islamic Republic of
برای اصلاح طلبان روزهای تلخ بسیار است.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا پز کارهای رئیسی را می دهید خودش گفته که مستقل آمده و وابسته به جناحی نیست.
United States
اصلاح طلب ......اصولگرا .....دیگه چی چیه ماجرا؟؟؟!!!
تال
Romania
اصلاحیِ سر در گم.
United States
داستان چیه برادر
Iran, Islamic Republic of
داستان اینه که برادرا دستشون خالیه و چاره کار رو ایراد گرفتن از دیگران میدونن!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جهان و کامنت پراکن بی نظیرش...!!
ایران سربلند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کلی به ملت بدهکارند اما درعمل طلبکار!!!!...
غضنفر سربزیر
Iran, Islamic Republic of
....
غفنضر گلابی شکم
Iran, Islamic Republic of
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلاح طلب ها این بود که دیپلماسی را از میدان تفکیک کردند و هیچگاه به نتیجه خاصی هم نرسیدند.
هنر رئیسی این است که میدان و دیپلماسی را با هم ترکیب کرده است. و این هنر بزرگی است و قطعا با موفقیت همراه خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
کسیکه گرفتاری و رنج ملت را رفع کند محبوب است .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان خودشان بارها گفتند به خاطر fatf نمی تواند وارد کنند
راحت می انداختند گردن fatf
دچار توهمی شده بودند که کسی به آقای رئیسی رای نمی ده و از هر بی اخلاقی برای رأی نیاوردن رییسی کوتاهی نکردند