کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات قابل توجه یک چهره اصلاح طلب:

حسن خمینی برای انصراف همتی و مهرعلیزاده قبل از انتخابات تلاش می‌کرد/ می‌گفت این دام شورای نگهبان برای جریان اصلاحات است!

23 مرداد 1400 ساعت 9:54

حسن خمینی به دلیل گرایش های اصلاح طلبانه اش در فتنه 88 عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشت و در سال های 92 و 96 هم به عنوان تولیت آستان امام راحل و نماینده بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی، آن سرمایه عظیم را به دلیل منافع جناحی خرج روی کار آوردن و تمدید چهره ناکارآمدی مثل روحانی کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود میرلوحی، چهره اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: «بعد از عدم احراز صلاحیت ۹ نفر از اصلاح‌طلبان در نهایت دو نفر در صحنه باقی ماندند؛ در چنین شرایطی حسن خمینی به این افراد پیشنهاد می‌کرد که کناره‌گیری کنید و این دامی است که شورای نگهبان برای اصلاحات ایجاد کرده است».

این اظهارات میرلوحی در نوع خود قابل توجه و البته قابل تامل است.

حسن خمینی به دلیل گرایش های اصلاح طلبانه اش در فتنه 88 عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشت و در سال های 92 و 96 هم به عنوان تولیت آستان امام راحل و نماینده بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی، آن سرمایه عظیم را به دلیل منافع جناحی خرج روی کار آوردن و تمدید چهره ناکارآمدی مثل روحانی کرد.

علی رغم آنکه همتی و مهرعلیزاده به جریان اصلاحات تعلق فکری داشته و دارند و هرکدام سوابق متعددی در دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی داشته اند و در ایام انتخابات هم به طور جدی منویات فکری آنها را اعلام کردند و بسیاری از چهره های شاخص جریان اصلاحات هم از آنها حمایت کردند، ظاهرا اشخاصی نظیر حسن خمینی دوست داشتند که همنوا با بدخواهان ملت این انتخابات را یکطرفه نشان دهند و به خیال خود آن را از رونق بیاندازند.

بیشتر بخوانید:
فیلمی که حسن خمینی دوست ندارد دوباره دیده شود


البته که هدف دیگری هم می تواند در میان باشد و آن جلوگیری از رخ نمایی شکست بزرگ اصلاح طلبان در این انتخابات بود؛ چرا که 2.5 میلیون رای همتی به قول صادق زیباکلام حکم تیر خلاص به شقیقه اصلاح طلبان را داشت و شاید افرادی نظیر حسن خمینی می‌خواستند با این نقشه که اصلاح طلبان نماینده ای نداشتند بر این شکست بزرگ سرپوش بگذارند.

برخی چهره های جریان اصلاحات حقیقی یا متوهمانه فکر می کردند که دغدغه مردم عدم تائید صلاحیت عناصر مسئله دار جریان اصلاحات و شرکای روحانی است که قرار بود به شرط تائید و رای آوری دولت سوم روحانی را تشکیل دهند.

گفتنی است انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با مشارکت 48.8 درصد مردم ایران برگزار شد. این میزان مشارکت در حالی انجام گرفت که برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب و ضدانقلاب خارجی با گمان اعتراض مردم به وضع موجود، مشارکت 20 درصدی را متصور بودند. نکته قبل توجه اینجاست که این میزان مشارکت هم در میان اوج شیوع کرونا انجام شد و البته طبق نظر کارشناسان حداقل 10 درصد واجدین شرایط به علت جولان کرونا در انتخابات شرکت نکردند.


کد مطلب: 772831

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/772831/حسن-خمینی-انصراف-همتی-مهرعلیزاده-قبل-انتخابات-تلاش-می-کرد-می-گفت-این-دام-شورای-نگهبان-جریان-اصلاحات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com