پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۸
در راستای اقدام برای پیشرفت در حوزه سایبری؛

چهار نکته درباره حملات هدفمند به طرح مهم مجلس/ وقتی آمریکاپرستان اینجا آمریکایی نیستند!

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 770463
غربی ها در روز روشن ما را حذف و فیلتر می کنند، صفحات کاربری و سایت های ما را قلع و قمع می کنند، اما اگر ما راهی باز بگذاریم که آنها به صورت قانونمند در ایران فعالیت کنند، کار اشتباهی انجام داده ایم؟!
چهار نکته درباره حملات هدفمند به طرح مهم مجلس/ وقتی آمریکاپرستان اینجا آمریکایی نیستند!
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: مدتی است که در شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه ها، در مورد طرح جدید مجلس که مربوط به فضای مجازی است، هیاهو و حاشیه ایجاد شده است. البته با توجه به اهمیت موضوع خیلی دور از ذهن نبود و تخریب های صورت گرفته چه از سوی ضد انقلاب خارج نشین و چه افرادی در داخل کشور تا اندازه ای قابل پیش بینی بود.

چند نکته در این زمینه قابل بیان است:

یک: بعضاً مشاهده می شود که طرحی را که بسیاری از مردم و رسانه ها به آن استناد کرده اند، طرحی با عنوان «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است که مربوط به گذشته است و اساساً قرار نیست در دستور کار مجلس قرار گیرد. طرح جدید، «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نام دارد که هم از نظر ماهیت با طرح قبلی متفاوت است و هم اینکه فقط مخصوص پیامرسان ها نیست و بیشتر ناظر به لایه خدمات پایه کاربردی تدوین شده است و موضوع پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی نیز بخشی از این طرح است؛ مثلاً در این طرح به موضوعات بسیاری از جمله، حمایت از حقوق کودک، نوجوان و  نهاد خانواده، گذرگاه ایمن مرزی در فضای مجازی، کسب درآمد کاربر از تولید محتوا، حفظ حریم خصوصی، حمایت از کسب وکارهای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال و معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان صنعت ICT  اشاره شده است.

دو: در هیچ کجای این طرح، موضوع مسدود شدن پیامرسان یا شبکه اجتماعی خاصی مطرح نشده است، بلکه براساس این طرح، شبکه های اجتماعی و پیامرسان های خارجی برای فعالیت در کشورمان باید دفتر و نمایندگی داشته باشند و در برابر حقوق تضییع شده کاربران در بستر آنها و همچنین قوانین کشور، پاسخگو باشند. موضوعی که اصلاً چیز عجیب و غریبی نیست و در همه جای دنیا چه در فضای فیزیکی و چه در فضای مجازی در مورد فعالیت شرکت های خارجی در یک کشور، کاملاً طبیعی است.

سه: جالب است که برخی شبکه های اجتماعی خارجی حتی اجازه انتشار عکس معمولی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمی دهند و آن را خلاف منافع خود می دانند. چقدر عجیب است! غربی ها در روز روشن  ما را حذف و فیلتر می کنند، صفحات کاربری و سایت های ما را قلع و قمع می کنند، اما اگر ما راهی باز بگذاریم که آنها به صورت قانونمند در ایران فعالیت کنند، کار اشتباهی انجام داده ایم؟!
 
چهار: عده ای از غرب زده های داخلی مدام سنگ آمریکا و اروپا را به سینه می زنند. چگونه است که وقتی از آنها می خواهیم در مورد مدیریت فضای مجازی، آمریکایی و اروپایی به موضوع بنگرند و غربی شوند، تا این اندازه برآشفته می شوند و ذهن مردم عادی را هم مشوش می کنند؟! کدام کشور ابرقدرت حوزه سایبری به یک شرکت ایرانی اجازه می دهد که وارد آن کشور شود، ده ها میلیون کاربر را جذب کند، سود اقتصادی به دست آورد و در مورد تضییع حقوق مردم آن کشور در بستر خود پاسخگو نباشد؟! کدام کشور ابرقدرتی اجازه می دهد که یک اپلیکیشن معمولی ایرانی، اطلاعات ده ها میلیون نفر از کاربران آن کشور را در سرورهای ایران ذخیره کند؟ قطعاً چنین چیزی خنده دار و نشانه عقب ماندگی آن کشور است. متأسفانه در سال های گذشته شبکه های اجتماعی و پیامرسان های خارجی در سایه غفلت و سیاسی بازی صورت گرفته در کشور، از فضای یله و رهای کشور در فضای مجازی سوء استفاده کرده و اینچینین رفتار کرده اند.
 
خلاصه اینکه بهتر است نمایندگان مجلس، تحت تأثیر فضاسازی ها قرار نگرفته و در این زمینه فقط به منافع کشور و مردم در بلند مدت فکر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همه چیز را ممنوع کنید...... فقط دلار خیلی ارزان بشود...!!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از سبب های گرانی دلار همین فضای یله و رهای مجازی است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه واکنش های ما در فضای مجازی بیشتر از آنکه برگرفته از عقلانیت منطقی باشه، ناشی از جوگیری فضای غیرمنطقی هست که دیگران برای ما ایجاد کردن،.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این طرح بسیار لازم و واجب هست. اگر ما برای پیام رسان های خارجی قانونی قائل نباشیم نشانه بیچارگی و خودباختگی و حماقت ما خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هر فعالیتی در هر کشوری باید مطابق قوانین آن کشور باشد. فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی کشورهای دیگر در کشور ما با پلت فرمهای آن کشورها،‌باید بر اساس قانون کشور ما و در چارچوب امنین ملی مردم ما باشد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
مرتضی
United States
......
Iran, Islamic Republic of
مجلس و شما رسانه باید با فساد مبارزه کنید ..
Canada
باز این صفری اومد یه چیزی نوشت، ای بابا
.
Ukraine
....
Iran, Islamic Republic of
پیشرفت در حوزه سایبری!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
بدت اومده واقعیت رو گفته؟
Iran, Islamic Republic of
تا واقعیت چی باشه
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که ما از غربی ها تو این زمینه خیلی عقب مونده ایم. شما قبول ندارید؟ البته بخش هایی که مربوط به حملات سایبری میشه و نیروهای خاص ما فعالیت می کنن رو از این قاعده جدا می کنم.
Iran, Islamic Republic of
الان وقت این کارها نیست شما مشکلات کشور را حل کنید فضای مجازی خود به خود درست میشود . وقت ملت و مملکت را نگیرید