پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۷

شهرآورد سرخابی ها به روایت آمار و ارقام

پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 769828
تیم‌های پرسپولیس و استقلال برای نود و ششمین بار و در چارچوب رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی به حذف پرسپولیس و صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی انجامید.
شهرآورد سرخابی ها به روایت آمار و ارقام
گروه ورزش جهان نيوز: در مهمترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. 

شهرآورد نود و ششم با سوت علیرضا فغانی آغاز شد که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و به وقت اضافه کشیده شد. در وقت های اضافه هم هیچ توپی از خط دروازه های دو تیم رد نشد و این مسابقه پس از تلاش دو تیم در ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد. در نهایت این تیم استقلال بود که در ضربات پنالتی تیم پرسپولیس را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

استقلال و پرسپولیس تاکنون پنج بار در رقابت‌های جام حذفی با هم روبرو شده‌اند که سهم پرسپولیس دو پیروزی و سهم استقلال سه پیروزی بوده است. آخرین برد پرسپولیسی‌ها مقابل استقلال در رقابت های جام حذفی به حدود بیست و یک سال قبل در شهریور سال ۷۹ باز می‌گردد.

مجموعاً در ۹۶ بازی که این دو تیم تهرانی مقابل یکدیگر قرار گرفتند، ۲۷ مرتبه استقلال پیروز میدان بوده و پرسپولیس هم توانسته ۲۵ برد را در کارنامه خود به ثبت رساند. نتیجه ۴۴ بازی دیگر هم تساوی دو تیم بوده است.

در ۹۵ دربی گذشته در مجموع  ۱۷۹ گل زده شده که از این تعداد ۹۲ گل را پرسپولیسی‌ها و ۸۷ گل دیگر را استقلالی‌ها به ثمر رساندند. نود و ششمین و آخرین دربی هم که در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برگزار شد در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید که در ضربات پنالتی تیم استقلال توانست پرسپولیس را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد.

شهرآورد سرخابی ها بیش از نیم قرن است که بین دو تیم پایتخت برگزار می‌شود و نخستین دیدار این دو تیم در سال ۱۳۴۷ بوده که با تساوی بدون گل به پایان رسید. آخرین شهرآورد هم روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد که به سود استقلال تمام شد.

سریعترین گل شهرآورد را علی سامره بازیکن سابق استقلال در ثانیه ۳۰ دربی ۵۳ به ثمر رسانده و دیرترین گل را هم اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۷ بازی برای استقلال وارد دروازه کرده است. صفر ایرنپاک با ۷ گل رکورددار گلزنی در شهرآورد است و همایون بهزادی و ایمون زاید هم موفق به هتریک در این بازی‌ها شدند.

دربی تهران یا شهرآورد سرخابی ها، مهم‌ترین بازی باشگاهی ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرآوردهای جهان است. این دیدار همیشه جذاب و از حساسیت خاصی برخوردار بوده است و خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برای فوتبال دوستان رقم زده است. دیدار این دو رقیب دیرینه گاهی بیش از یکصد هزار هوادار را به ورزشگاه کشانده که در چهار دربی اخیر به علت شیوع کرونا هواداران از تماشای این بازی در ورزشگاه محروم بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *