کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی‌طبا، کارشناس ثابت روزنامه‌های اصلاح طلب:

روحانی و دولتش کشور را از گردنه عبور دادند/ منتقدان روحانی هیچ چیزی در چنته ندارند

23 تير 1400 ساعت 10:21

ای کاش آقای روحانی چند جلسه به تلویزیون می‌آمد و اینهایی که فحش می‌دهند و تخریب می‌کنند را می‌آورد و می گفت شما بگویید چکار کنیم تا مشخص شود آنها در چنته خود چه دارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید مصطفی هاشمی طبا، کارشناس ثابت رسانه های اصلاح طلب در پاسخ به سوال روزنامه اصلاح طلب آرمان «با وجود اینکه در دولــت آقای روحانی به رغم کاستی‌ها اما عملکــردهای مثبت و دستاوردهایی را نیز شاهــد بودیم برخی با بی‌مهری عملکرد 8 ساله دولت را هیچ می‌انگارند؛ اساسا این نظرات از چه رو مطرح می‌شود؟» گفته است:

«باید ببینیم که چه کاری باید انجــام می‌گرفت و چه کاری شده است. روش آقای روحــانی بر مبنای عادی نشان دادن شرایط کشور بود که این شرایط جواب نداد. دولت آقای روحانی امکانات سرمایه‌گذاری خود در کل کشــور را که مجلس هم تصویب کرد بسیار پایین آورد و ما اکنون از طرح‌هایی مثل صدها طرح تصفیه فاضلاب در شهرهای ایران هنوز نتیجه‌ای ندیده‌ایم  مثلا همین فاضلاب تهران به کجا رسیده  و فاضلاب اهواز چه شد. خیلی از این مسائل باید انجام می‌شده اما به دلیل ماجرای بودجه و اینکه حکمرانی ما بیشتر به مسائل جاری توجه داشته جواب نگرفته است. طبیعتا تحریم‌ها نیز مزید بر علت شده است. اما آقای روحانی و دولتش در همین شرایط نیز توانستند از گردنه عبور کنند. البته گردنه در پیش است اما تاحدی توانستند کشور را در برابر تحریم‌ها نگه دارند و تا حدی پیش ببرند. سیاست عملکرد داخلی در مقابل تحریم‌ها ضعیف و ناقص بوده است. ای کاش آقای روحانی چند جلسه به تلویزیون می‌آمد و اینهایی که فحش می‌دهند و تخریب می‌کنند را می‌آورد و می گفت شما بگویید چکار کنیم تا مشخص شود آنها در چنته خود چه دارند. اما من معتقدم همه آنهایی که انتقاد می‌کنند و به آقای روحانی دشنام می‌دهند هیچ چیزی در چنته ندارند».

البته دشنام و اهانت همواره مذموم بوده است اما دروغ بودن ادعای هاشمی طبا که منتقدان روحانی چیزی در چنته ندارند طی چهارسال آینده مشخص خواهد شد؛ هرچند که تجربه گذشته هم این موضوع را نشان داده است. ناله شبانه روز از اینکه ما تحریم هستیم پش مشکل داریم و نگاه ملتمسانه به تحریم کنندگان برای مساعدت همان چیزی است که مشکلات موجود در سال 92 را چند برابر کرده و امروز کشور با انبوهی از مشکلات تحویل دولت جدید خواهد شد.

شایان ذکر است هاشمی طبا صاحب نظریاتی مانند «يا بايد تسليم آمريکا بشويم يا اقتصاد رياضتی پيشه کنيم»، « دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند»، «اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم» و «مقاومت یعنی به خودمان سخت بگیریم نه زندگی بهتر» می باشد.


کد مطلب: 769742

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/769742/روحانی-دولتش-کشور-گردنه-عبور-دادند-منتقدان-هیچ-چیزی-چنته-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com