کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب:

فاصله‌ اصلاح طلبان با مردم زیاد شده/ حتی با دانشگاهیان ارتباط قدرتمندی نداشتیم/ با اساتید دانشگاه هم گزینشی برخورد کردیم

8 تير 1400 ساعت 9:24

لازمه بقا اصلاح‌طلبان ارتباط عمیق با جامعه است یعنی باید برنامه داشته باشند و مدام به مدارس و دانشگاه‌ها سر بزنند. ما حتی با دانشگاهیان هم ارتباط قدرتمندی نداشتیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده روحانی در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده که در دی ماه سال گذشته مدعی شده بود «اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان از بين نرفته» و «جامعه تمايل بيشتري به اصلاح‌طلبان دارد» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا انتقاداتی را به جریان اصلاحات وارد کرده و گفته است: « لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان در گام اول بازتعریف آسیب‌های وارده به مجموعه حرکت اصلاح‌طلبی است».

گفتنی است طی روزهای گذشته اصلاح طلبان شاخص اعتراضات جدی به رفتار و عملکرد جریان اصلاحات در چند سال گذشته را آغاز کرده اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات بروجردی را در ادامه خواهید خواند:
 
*آنهایی که فکر مى‌کنند کف رأی اصلاح‌طلبان رأی آقای همتی است، خطا مى‌کنند چون ۵۲ درصد رأی نداده‌ها و ۴ میلیون رأی باطله را محاسبه نکرده‌اند.

 
*من معتقدم لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان در گام اول بازتعریف آسیب‌های وارده به مجموعه حرکت اصلاح‌طلبی است که باید این کار را انجام دهند و سپس کار سازمان‌یافته و تشکیلاتی را پیش ببرند البته اگر این امکان برای آنها فراهم شود، در غیر این‌صورت کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته محقق نخواهد شد.
 
*شاید یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان این بود که فاصله‌شان با مردم زیاد شده بود و گفتمان رایج اصلاح‌طلبی در جامعه اوج نگرفت. گفتمان باید شکل بگیرد تا مردم در عرصه بایستند و در هر شرایطی به اصلاح‌طلبی پاسخ مثبت دهند.
 
*در انتخابات سال ۹۶ چون اکثر مردم نمی‌خواستند کاندیدای اصولگرایان رای بیاورد، پشت آقای روحانی ایستادند. لازمه بقا اصلاح‌طلبان ارتباط عمیق با جامعه است یعنی باید برنامه داشته باشند و مدام به مدارس و دانشگاه‌ها سر بزنند. ما حتی با دانشگاهیان هم ارتباط قدرتمندی نداشتیم. با اساتید دانشگاه نیز گزینشی برخورد می‌کردیم. گزینشی برخورد کردن موجب شد که جامعه علمی کشور نسبت به آینده کشور و انتخابات بی‌تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:
جریان اصلاحات چگونه طی ۱۶ سال مضمحل شد؟!
نیازی نیست ما نگران نظام باشیم/ احزاب اصلاح طلب خانوادگی شده‌اند
وکیلی: همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد
حجاریان و اتهام قاتل بودن به بهزاد نبوی
زیباکلام: ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود
آفتاب یزد: شورای نگهبان به داد پزشکیان، جهانگیری و لاریجانی رسید
همتی که هیچ؛ اصلاح طلبان در انتخابات شورا هم ۲۱ بر هیچ باختند
مرعشی: حتی با اعلام موضع واحد باز همتی رای نمی‌آورد
کرباسچی: به خاتمی نقد داریم/ تاجزاده فقط حرف می زند


کد مطلب: 768289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/768289/فاصله-اصلاح-طلبان-مردم-زیاد-شده-حتی-دانشگاهیان-ارتباط-قدرتمندی-نداشتیم-اساتید-دانشگاه-هم-گزینشی-برخورد-کردیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com