کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرف های خنده دار روحانی اصلاح طلب:

این وضعیت کشور محصول تصمیم‌گیری‌ اصولگراهاست/ اصلاح‌طلبان در دوران روحانی تدارکات‌چی بودند

7 تير 1400 ساعت 8:29

این وضعیتی که کشور ما تا به امروز تجربه کرده معلول سیاست‌های اصولگرایان است؛ یعنی شرایط فعلی کشور چه از نظر سیاسی و اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی همه و همه محصول مدیریت اصولگرایان است.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین انصاری‌راد، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به تحلیل انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته و سعی کرده است به خودشان با حرف هایی نظیر «انتخاباتی وجود نداشت»، «شرایط کشور به خاطر سیاست اصولگرایان است» و «ما تدارکاتچی بودیم» دلداری بدهد.

گفتنی است با وجود حمایت بیشتر چهره های شاخص جریان اصلاحات از همتی، وی نهایتا 2.5 میلیون بیشتر رای کسب نکرد. حتی با وجود حمایت صریح خاتمی، نفر اول لیست شورای شهر اصلاح طلبان برای تهران 36 هزار رای آورد و در جایگاه سی و ششم مستقر شد.

چهره های برجسته جریان اصلاحات در این روزها بدون هیچ پرده پوشی در حال وارد کردن انتقاهای جدی به جریان اصلاحات هستند که چرا پایگاه اجتماعی شان را از دست داده اند؟ البته که دلایل آن کاملا مشخص است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات انصاری راد را در ادامه خواهید خواند:

*از اول هم مشخص بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ حریف و رقیبی برای آقای رئیسی وجود ندارد. آنها حتی آقای لاریجانی را هم که از وفاداران باسابقه اصولگرایان است، حذف کردند. اصلاح‌طلبان هم که نتوانستند حتی کاندیدای درجه دوم‌شان را به میدان آورند. بنابراین انتخابات به معنای واقعی کلمه وجود خارجی نداشت.
 
*این وضعیتی که کشور ما تا به امروز تجربه کرده معلول سیاست‌های اصولگرایان است؛ یعنی شرایط فعلی کشور چه از نظر سیاسی و اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی همه و همه محصول مدیریت اصولگرایان است. اصلاح‌طلبان در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی اختیارات کامل نداشتند و به نوعی کارگزار و تدارکات‌چی بودند. به هر صورت چشم‌انداز امیدبخش و روشنی از نتیجه و حاصل سیاست‌های اصولگرایان دیده نمی‌شود.
 
*حتی فرصت برگزاری انتخابات رقابتی و آزاد ندادند. ناامیدی مردم از صندوق رأی به همین دلایل بوده است وگرنه در همین انتخابات اخیر در سال ۹۶ جمعیت قابل توجهی پای صندوق‌های رأی رفتند. البته آقای روحانی هم به وعده‌هایی که داده بود عمل نکرد و از آن طرف اصولگراها نیز در مقام دولت مسلط اجازه ندادند کار درست انجام شود و به رئیس‌جمهور نیز اختیاراتی ندادند که بتواند سیاست‌های خود را اعمال کند. آنها در بحث اف‌آی‌تی‌اف سنگ‌اندازی کردند. این وضعیت کشور محصول تصمیم‌گیری‌های اصولگراها و قدرت مسلط در کشور است.

بیشتر بخوانید:
جریان اصلاحات چگونه طی ۱۶ سال مضمحل شد؟!
نیازی نیست ما نگران نظام باشیم/ احزاب اصلاح طلب خانوادگی شده‌اند
وکیلی: همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد
زیباکلام: ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود

آفتاب یزد: شورای نگهبان به داد پزشکیان، جهانگیری و لاریجانی رسید
همتی که هیچ؛ اصلاح طلبان در انتخابات شورا هم ۲۱ بر هیچ باختند
مرعشی: حتی با اعلام موضع واحد باز همتی رای نمی‌آورد
کرباسچی: به خاتمی نقد داریم/ تاجزاده فقط حرف می زند


کد مطلب: 768161

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/768161/این-وضعیت-کشور-محصول-تصمیم-گیری-اصولگراهاست-اصلاح-طلبان-دوران-روحانی-تدارکات-چی-بودند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com