کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی دیگر به چرایی پیروزی رئیس جمهور منتخب؛

هوشمندی رئیسی را باید از کجا فهمید؟

2 تير 1400 ساعت 15:23

گذر زمان نشان خواهد داد چه آنهایی که به رئیسی رای ندادند و چه به طور کلی در انتخابات شرکت نکردند به احتمال زیاد طی یکی دو سال آینده پشیمان خواهند شد و در 1404 برای پیروزی مجدد رئیسی تلاش ویژه‌ای خواهند کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز، هرمز راسخی: انتخابات 1400 را باید انتخابات بصیرت و اخلاق نامید. مردم علیرغم تمام هجمه های رسانه ای داخلی و پروپاگاندای خارجی در یک حرکت منسجم و بدون توجه به تلاش های برخی جریانات سیاسی برای ایجاد دو قطبی، سید ابراهیم رئیسی را به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب کردند.

درباره چرایی این اقبال عمومی به آقای رئیسی می توان برخی ویژگی‌ها را برشمرد:

یک: رئیسی شخصیتی است که علاوه بر سوابق مثبت خدمت رسانی در جبهه های مختلف انقلاب هیچگونه وابستگی سیاسی به منافع جریانی و حزبی ندارد. به عبارت دیگر وی تاکنون خود را فردی فراجناحی نشان داده که همه جریانات روی ایشان نظر مثبت دارند.

دو: دوران طولانی حضور ایشان در قوه قضائیه با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی که همگان در عمل از ایشان دیده اند گویای این نکته است که وی علاوه بر آنکه پناهگاه مظلومان و ضعفای جامعه است، هیچگونه وابستگی به جریانات زر، زور و تزویر نداشته و در جایگاه مدیر ارشد این قوه توانسته است مفسدان و رانت خواران را به دست قانون بسپارد.

سه: محبوبیت رئیسی با 16 میلیون رای در انتخابات پیشین ریاست جمهوری نشان داد که وی قطعا با این روند رو به رشد محبوبیت در دوره های بعدی گزینه قدرتمند برای رقبا خواهد بود که نمی توان با در نظر گرفتن سلامت شخصیتی، سیاسی و عملکردی، وی را با جنگ های رسانه ای از میدان به در کرد که انتخابات 1400 این موضوع را به اثبات رسانید.

چهار: سخنان قبل از انتخابات و همچنین پیام مهم ایشان پس از پیروزی خطاب به مردم نیز دلایل مهم اقبال مردم به او را مشخص کرد. رئیسی اهم محورهای دولت خود را انقلابی گری، پرکاری و مبارزه با فساد اعلام کرد که دقیقا این سه محور همان مسائل مفقوده یا کمرنگ در دولت های روحانی بود که نشان دهنده اشراف رئیسی به معضلات کشور است و این عبارات صرفا شعارهای قشنگی نیست بلکه او مرد این میدان است.

گذر زمان نشان خواهد داد چه آنهایی که به رئیسی رای ندادند و چه به طور کلی در انتخابات شرکت نکردند به احتمال زیاد طی یکی دو سال آینده پشیمان خواهند شد و در 1404 برای پیروزی مجدد رئیسی تلاش ویژه ای خواهند کرد.


کد مطلب: 767322

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/767322/هوشمندی-رئیسی-باید-کجا-فهمید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com