جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

پیام هایی از انتخابات سوریه که نباید از کنار آن گذشت

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 764683
مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق رای رفتند در حالی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای در سال های اخیر با راهکار نظامی به دنبال سرنگونی نظام مشروع و قانونی سوریه بودند.
پیام هایی از انتخابات سوریه که نباید از کنار آن گذشت
گروه بین الملل جهان نيوز، محمد هادی: نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام شد و بشار اسد توانست با کسب  95 درصد آرا پیروز این انتخابات شود، اما آنچه که از نتایج این انتخابات مهمتر می باشد میزان مشارکت حدود 80 درصدی مردم سوریه در این انتخابات است. مشارکت گسترده ای که بشار اسد رئیس جمهور سوریه آن را پیامی به دشمنان سوریه دانست ولی دشمنان و رسانه های وابسته به آنان که در این چند سال اخیر از حامیان جدی تروریست ها در سوریه بودند قصد دارند پیام ملت سوریه در این انتخابات را نادیده بگیرند.

هفت سال پیش این انتخابات در دل آتش های داعش برگزار شد و امروز مردم سوریه در حالی پای صندوق ها آمدند که مقاومت جانانه شان در مقابل تروریست‌های تکفیری مورد حمایت غرب و رژیم های مرتجع منطقه نتیجه داد.

مردم سوریه برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق های رای رفتند و رسانه‌های این کشور از افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات خبر دادند. پیروز این میدان هم رئیس جمهور مقاومشان یعنی بشار اسد بود.

این انتخابات در حالی با استقبال مردم سوریه روبرو شد که این کشور سال ها درگیر جنگ با داعش در خاک سوریه بود و سراسر این کشور را آتش و خون فرا گرفته بود.

دشمنان محور مقاومت سال ها به دنبال آشوب در این کشور بودند و در دوره‌ای توانستند اعتراضات ساده صنفی در این کشور را تبدیل به آشوب سراسری و جنگ داخلی کنند. جنگی که بسیاری از مردم سوریه را آواره و شهرها را تبدیل به ویرانه کرد.

در این سالها وضعیت سوریه روز به روز بحرانی‌تر شد و این کشور تا آستانه فروپاشی هم رفت. حتی در زمانی تروریست ها به 3 کیلومتری کاخ ریاست جمهوری در پایتخت این کشور هم رسیدند.

در آن زمان دشمنان محور مقاومت از جمله آمریکا و برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای از این فرصت استفاده کرده و تحریم هایی را علیه سوریه اعمال کرده و از رئیس جمهور قانونی این کشور خواستند که از ریاست جمهوری کناره گیری کند.

از زمان آغاز بحران سوریه برخی کشورهای منطقه‌ای به دنبال براندازی نظام مشروع و قانونی سوریه به ریاست «بشار اسد» بوده و از گروههای تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کردند و نقش برخی رژیم های عربی در گسترش جنگ داخلی سوریه بسیار پررنگ بود.

کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان سعودی در طول این سالها برای مقابله با محور مقاومت حمایت های گسترده‌ای از گروههای تروریستی در سوریه داشتند. از طرفی رژیم صهیونیستی هم که با این گروه های تروریستی در سوریه منافع مشترک داشت، حمایت از آن ها  را در دستور کار خود قرار داد.

در حالی که مخالفان داخلی و خارجی، دولت قانونی سوریه را تحت فشارهای جدی قرار داده بودند و برخی منتظر فروپاشی قریب الوقوع سوریه بودند، تلاش‌های مخرب دشمنان سوریه برای براندازی نظام مشروع و قانونی در این کشور با پایداری مردم سوریه و رزمندگان محور مقاومت ناکام ماند و پیروزی‌های محور مقاومت باعث آرامش و ثبات در این کشور شد.

حال مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق رای رفته و راهکار نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای برای سرنگونی نظام مشروع و قانونی سوریه ناکام ماند.

جالب اینجاست که رژیم های مرتجع عربی که در این سال ها به دنبال سقوط نظام مشروع و قانونی سوریه بودند، هیچ یک جرأت برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی را در کشورهای خود ندارند و عملاً حق رای برای مردم خود قائل نیستند.

و جالب تر آنکه آمریکا که شعار گسترش دموکراسی را در سراسر جهان می‌دهد از عربستان سعودی یکی از مستبدترین رژیم‌های موجود در این منطقه حمایت کرده و این رژیم از محبوب‌ترین متحدانش محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..l.....