کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیح مهاجری، از مریدان هاشمی:

آیت الله هاشمی قهرمان فداکاری و گذشت بود/ از شهید بهشتی مظلوم تر بود/ ظریف این حرف‌ها را باید زودتر و علنی می‌گفت

10 ارديبهشت 1400 ساعت 15:53

روحیه‌ مرحوم هاشمی این‌گونه بود و برای مصلحت افراد هم این کارها را نمی کرد، بلکه برای مصلحت نظام اقدام می کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسیح مهاجری، از مریدان هاشمی رفسنجانی و حامیان دولت روحانی در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از ظریف، انتقاد وارده به این اظهارات را تاخیر در بیان آن اعلام کرده است. مهاجری همچنین گفته است که این انتقاد به ظریف را به آیت الله هاشمی هم داشتم که چرا مسائل را بیان نمی کند و مصلحت سنجی می کند.

نکته جالب در میان اظهارات مهاجری آن است که وی سعی کرده ظریف را چهره ای مصلحت سنج معرفی کند در حالی که قول و فعل های ظریف تاکنون خسارات زیادی به کشور وارد کرده است. ادعای پولشویی گسترده در ایران، از کار افتادن تجهیزات نظامی ایران با یک بمب آمریکایی و استعفا به وقت سفر بشار اسد از نمونه مصلحت سنجی های آقای ظریف است. این موارد در کنار انتخاب گزینه های غلط در سایر مسائل پیش آمده بخشی از کارنامه تامل برانگیز وزیر کنونی امور خارجه است.

جهان نیوز چند روز پیش در گزارشی به استقبال اصلاح طلبان از اظهارات شاذ، بی‌اعتبار و دور از واقعیت ظریف پرداخت که حتی برخی اصلاح طلبان به خاطر فایل منتشر شده از طریف او را «رئیس جمهور ساز» نامیدند.

مهاجری در بخشی دیگر از صحبت هایش به آمادگی هاشمی برای فداکاری پایان جنگ تحمیلی اشاره می کند که امام راحل بعد از پذیرش قطعنامه از آن تعبیر به «جام زهر» کرد و هاشمی آن را جزو افتخارات خود نامید!

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات مهاجری را در ادامه خواهید خواند:

*روحیه‌ مرحوم هاشمی این‌گونه بود و برای مصلحت افراد هم این کارها را نمی کرد، بلکه برای مصلحت نظام اقدام می کرد.

*مثلا در راستای همین مصلحت و حفظ نظام و آبروی امام (ره) حاضر بود همه مسئولیت و عواقب صلح با عراق را بپذیرد که شان امام حفظ شود و از این قبیل موارد در زندگی مرحوم هاشمی فراوان دیدیم.  

درباره «مسیح مهاجری» بیشتر بخوانید:
دروغ، دزدی و دغل بعد از دولت احمدی نژاد نهادینه شد
هاشمی می توانست کاری کند که خودش رهبر شود
چرا بايد اين همه آدم به خاطر دعواهاي ما در منطقه کشته شوند؟

سال ۸۴ انتخابات مهندسی شد و احمدی نژاد پیروز شد!

*امروز اگر در پی انتشار یک فایل صوتی از محمدجواد ظریف به جامعه شک وارد می‌شود به این دلیل است که حرف‌هایی که باید در طول ۸ سال زده می شد، یکجا در یک فایل چندساعته زده شد. کار بدی بود، نه از این جهت که نباید این حرف‌ها را می‌زد، بلکه چرا این حرف‌ها را زودتر، علنی و آشکار در طول ۸ سال گذشته نگفت.

*عین این ایراد به آقای هاشمی وارد بود بارها به او گفتم آقا مطالباتان را بگویید وقتی نگویید اتفاقات بدی می افتد وضعی که در کشور داریم نتیجه همین نگفتن‌ها است‌.

*آیت الله هاشمی قهرمان اعتدال و گذشت و مصلحت جویی و فداکاری بودند، آقای هاشمی مظلوم تر از آقای بهشتی بود چون بهشتی توسط دشمن مظلوم واقع شده بود اما هاشمی توسط نزدیک ترین دوستان مورد هجمه قرار گرفته بود کسانی که می خواستند، هاشمی منتظری دوم شود.


کد مطلب: 761921

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/761921/آیت-الله-هاشمی-قهرمان-فداکاری-گذشت-شهید-بهشتی-مظلوم-تر-ظریف-این-حرف-ها-باید-زودتر-علنی-می-گفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com