کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشنایی با نظرات پزشکیان، کاندیدای کم سر و صدای اصلاح طلبان؛

اگر به ۹۶ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم/ کسی در این ساختار خروجی بهتر از روحانی نخواهد داشت!/ برجام نبود نمی توانستیم با چین توافق کنیم/ اگر مشکل اقتصادی نمی‌خواهیم باید جنگ با امریکا را رها کنیم/ از FATF سر در نمی‌آورم ولی گرانی دلار و اختلاس‌ به این خاطر است!/ بنزین ۲۰ هزار تومانی به نفع مردم است

28 فروردين 1400 ساعت 14:31

برجام نبود نمی توانستیم با چین توافق کنیم؛ برای حفظ برجام تلاش خواهم کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسعود پزشکیان، مدتی است که برای انتخابات ریاست جمهوری با شعار «عدالت و انصاف» اعلام کاندیداتوری کرده است. پزشکیان در دولت خاتمی، وزیر بهداشت بوده و سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس از جمله نایب رئیسی مجلس دهم را دارد.

در بین گزینه های جدی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری، پزشکیان از میان جهانگیری، عارف، ظریف و محسن هاشمی سرو صدای کمتری دارد. او معتقد است که برای مشارکت بیشتر وارد میدان شده و با خاتمی هم این موضوع را مطرح نکرده و حتی اگر تکرار هم کنند کنار نمی کشد.

از سوی دیگر اصلاح طلبان او را کمتر جدی می‌گیرند. غلامعلی رجایی، مشاور سابق هاشمی رفسنجانی او و عارف را گزینه های خوبی برای شکست خوردن معرفی کرده است. برخی کارشناسان سیاسی معتقد هستند شاید شرایط اصلاح طلبان در نهایت طوری شود که گزینه اصلی خود را پزشکیان تعیین کنند.

پزشکیان پیش تر گفته بود که برجام را با تمام وجود قبول دارد و الان هم در این گفتگو مدعی شده است: «برجام نبود نمی توانستیم با چین توافق کنیم»! از دیگر نظریات جالب پزشکیان مواردی نظیر «سهیم دانستن اصلاح‌طلبان در کارنامه روحانی سیاسی‌کاری است» و «با شفافیت آرای نمایندگان و میزان حقوق مدیران مخالفم»
می باشد.

از دیگر نظرات پزشکیان آن بود که درباره FATF گفته بود که «سر در نمی آورم» ولی گرانی دلار و اختلاس‌ها به خاطر عدم تصویب لوایح FATF است!

«اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی نباشد باید سیاست جنگ با امریکا را رها کنیم» هم از دیگر نظرات خاص پزشکیان است که در کارنامه ثبت شده است.

جالب ترین قسمت گفتگوی پیشرو آنجاست که خودش را مدافع وضع موجود نمی داند اما معتقد است که اگر به سال 96 برگردد باز به روحانی رای خواهد داد و اصولا هرکس در این ساختار بیاید و با این روش عمل کند، خروجی بهتر از روحانی نخواهد داشت!

سوال اینجاست آقای پزشکیان سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را انتخاب کرده است. با اعتقاد به اینکه کسی نمی تواند خروجی بهتری از دولت روحانی داشته باشد، آقای پزشکیان باید توضیح دهد برای چه قصد کاندیداتوری دارد؟

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات و نظرات جدید پزشکیان که در گفتگو با خبرگزاری تسنیم مطرح شده را در ادامه خواهید خواند:

*برای کاندیداتوری نه با خاتمی جلسه داشتم و نه از ایشان مشورت گرفته‌ام.

*لاریجانی خودش را اصلاح طلب نمی‌داند؛ ما در مجلس دهم فقط به او کمک کردیم.

*نه به نفع لاریجانی کنار می‌روم و نه عارف حتی اگر تَکرار کنند. من با هیچکس در این رابطه صحبت نکردم و قرار هم نیست با کسی ائتلاف کنم ولی در جمع بندی اگر رای مردم هرچه باشد، سر خم می کنم... قبل از انتخابات اگر جمع بندی نظر مردم در نظرسنجی این باشد که مثلا فرد دیگری بهتر از بنده است، به نفع او کنار می روم. 

*مدافع وضع موجود نیستم اما اگر به ۹۶ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم. اگر همان چهره ها به عنوان کاندیدا بودند، باز هم به آقای روحانی رای می دادم. کلیت قضیه این است که هر کس در این ساختار بیاید و با این روش عمل کند، خروجی بهتر از آقای روحانی نخواهد داشت.

*من خودم بین اصلاح طلبی و اصولگرایی فرقی قائل نیستم ولی به هر حال دو جهت گیری در انتخابات مطرح است. بنده به دنبال این نیستم که حتما رئیس جمهور شوم. به دنبال این هستم که مشارکت اجتماعی در انتخابات بالا برود. اگر ما توانستیم مشارکت ملی را محقق کنیم، آن زمان هر شخصی که رای آورد باید از ظرفیت تمامی افراد فارغ از جهت گیری های سیاسی استفاده کند. 

*با وجود سیاست های کلی نظام و برنامه 5 ساله توسعه که توسط مجلس تدوین می شود، دیگر نیاز نیست که برنامه‌ای بدهم.

*اعتقاد من این است که قیمت بنزین واقعی شود. اما برای اینکه اقشار مردم آسیب نبینند، به هر فرد سهم مثلا بیست لیتر 20 هزار تومانی بدهیم. هزار تومان به او فروخته شود، اما او بتواند مثلا 20 هزار تومان بفروشد... اینکه من می‌گویم بنزین 20 هزار تومان شود، از این منظر است نه اینکه دوباره گرانی بر مردم تحمیل شود. اگر صادقانه به مردم گفته شود، مردم خواهند فهمید که بنزین 20 هزار تومانی به نفعشان است. 

*یارانه‌ها بیشتر به کسانی می‌رسد که علیه انقلاب حرف می‌زنند و ما را قبول ندارند، تا اینکه به مردم محروم و مستحق برسد. باید حق‌شان را بگیریم و به خودشان بدهیم.

*برجام نبود نمی توانستیم با چین توافق کنیم؛ برای حفظ برجام تلاش خواهم کرد.

*من مدافع روزنامه های اصلاح طلب و یا سخنگوی x یا y نیستم. من نظر خودم را می گویم. به نظر من برجام پنجره ای را برای ما باز کرد که بتوانیم....

*ستاد مقابله با کرونا علمی نیست و اختیاری ندارد؛ باید برای مقابله با کرونا اعلام حکومت نظامی شود.


کد مطلب: 760507

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/760507/اگر-۹۶-برگردیم-بازهم-روحانی-رای-می-دهم-کسی-این-ساختار-خروجی-بهتر-نخواهد-برجام-نبود-نمی-توانستیم-چین-توافق-کنیم-مشکل-اقتصادی-نمی-خواهیم-باید-جنگ-امریکا-رها-fatf-سر-نمی-آورم-ولی-گرانی-دلار-اختلاس-خاطر-بنزین-۲۰-هزار-تومانی-نفع-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com