کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لطفا برای چند سال دیگر فریب بخورید!

قنبری: چرخش محسوسی در سیاست خارجی آمریکا ایجاد شده!/ برجام در حال احیاست/ مردم حواسشان باشد به چه کسی رای می‌دهند/ باید دوباره کسی مثل روحانی رئیس جمهور شود تا از این فرصت استفاده کنیم

17 فروردين 1400 ساعت 10:10

برجامی که مخالفان داخلی و حتی در خارج از کشور، مخالفان خارجی در آمریکا هم ادعا می‌کردند که مُرده خوشبختانه دارد احیا می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: همان طور که قابل پیش بینی بود و بسیاری از کارشناسان سیاسی هم بر آن تاکید می کردند بحث مذاکرات و احیای برجام برای رفع تحریم ها نیست بلکه هدف گذاری اصلی در ذهن برخی‌ها، فریب افکار عمومی پیروزی در انتخابات است. بدین شکل که با تحرک میلیمتری آمریکای عهدشکن و خارج شده از برجام، بوقچی های آنان در داخل شروع به فریب مردم کنند که روزنه امید پیدا شده و باید به فردی مثل روحانی رای بدهید تا این مسیر ادامه پیدا کند و زندگی تان بهتر شود! به عبارت بهتر این افراد حداقل شعور را هم برای حامیان خود قائل نیستند چرا که امروز و در پایان هشت سال سکان داری همان حرف روزهای اول را می زنند با این تفاوت که امتیازات نقد هسته ای دادند، گرانی های چند صد درصدی را بر مردم تحمیل کردند و «تقریبا هیچ» از طرف مقابل دریافت کردند. متاسفانه در نتیجه این رفتار مدعیان تدبیر و امید، گروهی از مردم به طور کلی از آینده ناامید شدند.

داریوش قنبری، از چهره های اصلاح طلب و حامی دولت که صلاحیت وی برای انتخابات مجلس توسط وزارت اطلاعات رد شد، مدعی شده است: «چرخش محسوس و مناسبی در سیاست خارجی آمریکا ایجاد شده» و اگر فردی غیر همفکر با دولت کنونی سر کار بیاید کشور به سمت بحران می رود!

لازم به ذکر است از زمان آمدن بایدن با اینکه موضع گیری خاصی در خلاف جهت ترامپ نداشته است اما عده ای در ایران در حال القای تغییر رفتار امریکایی ها هستند.

باید یادآور شود اصلاح طلبان و اعتدالیون نه تنها با جو بایدن بلکه حتی در زمان دونالد ترامپ هم بارها اشتیاق خود را به مذاکره با او نشان دادند. در قاموس فکری افراد این جریان، همواره امریکا کدخدا بوده و هست؛ اوباما، ترامپ و بایدن هم ندارد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت قنبری که در روزنامه اصلاح طلب آرمان منتشر شده است را در ادامه خواهید خواند:

*چرخش محسوس و مناسبی در سیاست خارجی آمریکا ایجاد شده و در این هیچ تردیدی نیست. چرخشی که از همان روز اول پیروزی بایدن در انتخابات، قابل پیش‌بینی بود.

*نشست اخیر وین، نشستی به معنای احیای برجام است و درمجموع اتفاقی که دارد می‌افتد را باید در راستای احیای برجام به فال نیک گرفت و انتظاری که تحلیلگران می‌کشیدند با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افتاد، اکنون دارد عملی می‌شود.

*تردیدی برای کسی باقی نگذاشته که مسائل دوران ترامپ در ارتباط با برجام خاتمه یافته و ما وارد یک فاز جدیدی در تعامل با طرف‌های برجام شدیم و مجددا یکی از طرف‌های برجام که اتفاقا طرف اصلی بود و خارج شده بود، دوباره دارد برمی‌گردد.

درباره «داریوش قنبری» بیشتر بخوانید:
اگر جهانگیری نبود شاید الان شبیه ونزوئلا شده بودیم
ریاست جمهوری اصولگرایان برای نابودی ایران کافی است
شانتاژ طیف مقابل است که از ما بدون مسئولیت جواب می‌خواهد!
دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد
کشور باید از تجربیات ریاست جمهوری روحانی استفاده کند
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

گزارش وزارت اطلاعات یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

*برجامی که مخالفان داخلی و حتی در خارج از کشور، مخالفان خارجی در آمریکا هم ادعا می‌کردند که مُرده خوشبختانه دارد احیا می‌شود.

*یقینا احیای برجام به معنای گشایش‌هایی در وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود. همانطور که با به نتیجه رسیدن برجام رشد اقتصادی کشور به شکل مناسبی مثبت شد و شاهد کاهش تورم در اواخر دوران دولت اول روحانی بودیم و قیمت‌ها تثبیت شد، الان این نوید را به مردم می‌دهدکه دوران سخت تحریم‌ها خاتمه پید کرده و گشایش‌های اقتصادی در راه است. انتظار اینکه شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم، حتما باید وجود داشته باشد و ثبات در اقتصاد کشور و ایجاد زمینه برای فعالان اقتصادی، انتظاری است که قطعا در تحولات اقتصادی کشورها و امیدها و انتظاراتی که در مردم ایجاد می‌شود، تاثیر خاص خود را خواهد گذاشت و در انتخابات پیش رو هم تعیین‌کننده است.

*به هر حال بهبود وضعیت اقتصادی کشور از ناحیه احیای برجام می‌تواند مشارکت بیشتری در مردم ایجاد کند و امید و انتظار بیشتری را نسبت به آینده کشور فراهم کند که انگیزه لازم را برای مشارکت وسیع مردم پدید آورد.

*مردم باید حواسشان جمع باشد که سکاندار آینده دولت چه کسی است؟ اگر فردی باشد که همسو و همفکر با دولت فعلی در مسیر تعامل با قدرت‌های خارجی نباشد و بخواهد مسیر تقابلی را بپیمایند یا اینکه اطلاع درستی از نظام بین‌الملل و معادلات سیاسی حاکم بر سیاست خارجی نداشته باشد، می‌تواند مانند دولت قبل از روحانی کشور را به سمت بحران سوق دهد.


کد مطلب: 759210

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/759210/قنبری-چرخش-محسوسی-سیاست-خارجی-آمریکا-ایجاد-شده-برجام-حال-احیاست-مردم-حواسشان-باشد-کسی-رای-می-دهند-باید-دوباره-مثل-روحانی-رئیس-جمهور-شود-این-فرصت-استفاده-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com